Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 18:08   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Jeg leste saken i Aftenposten i dag, og ble nokså forvirret. Forsiden ga inntrykk av at fosteret var feildiagnostisert med Downs syndrom, og at det derfor nesten bare var flaks at det ikke ble abortert, hadde det ikke vært for at paret er motstandere av slike senaborter. Så viste det seg, da jeg leste selve saken, at de hadde tatt en såkalt duo-test som ga indikasjon for at det kunne være downs syndrom, og at de derfor fikk tilbud om fostervannsprøve. Denne valgte de å ikke ta. Dermed ble alle overrasket over at det var et barn uten DS som ble født.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...t-6701437.html

Jeg er fortsatt litt forvirret. Var det galt av sykehuset å tilby fostervannsprøve? Var det deretter galt å understreke at paret kunne få tilbudet hvis de skulle ombestemme seg? Har noen noensinne rådet noen til å ta senarbort på bakgrunn av en duotest? Hva har skjedd i kommunikasjonen til gravide, når slike reaksjoner kommer? De må da ha fått informasjon om hva duotesten faktisk viser og ikke viser? Og hva slags informasjon om Downs syndrom bør vordende foreldre gis?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:10   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Jeg kjenner at jeg blir litt provosert over journalistikken her. Hva ønsker man å oppnå? Er dette i det hele tatt en medie-sak?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:12   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Jeg tenker at det kan være endel som har valgt abort på det grunnlaget, og som ikke har det bra etter å ha lest den artikkelen.

Men de må selvsagt se på metoden og sansynligheten for at testen viser DS. Er sansynligheten for lav, bør testen avskaffes.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:14   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg tenker at det kan være endel som har valgt abort på det grunnlaget, og som ikke har det bra etter å ha lest den artikkelen.

Men de må selvsagt se på metoden og sansynligheten for at testen viser DS. Er sansynligheten for lav, bør testen avskaffes.

Jeg tror faktisk ikke noen abortnemd godkjenner abort på grunnlag av den duo-testen. Eller mener du at folk rekker å ta selvbestemt abort etter den testen? Gjøres ikke den i uke 12? Da rekker man vel ikke ta selvbestemt abort før svarene foreligger, og man må vente på time på sykehus?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:17   #5
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Forstår ikkje kva som var gale eg heller. Når noko indikerer kromosomavvik er det da vel naturleg å tilby fostervannsprøve? At dei ikkje ønsker det er sjølvsagt heilt i orden. I grunn forstår eg ikkje heilt kvifor dei tok duotest heller eg slik som alt vart. Dei må jo berre vere glade for at sonen ikkje har downs syndrom. Det var da heller ingen undervegs som sa at han heilt sikkert hadde det. Hadde dei ville ta fostervannsprøve hadde dei jo allereie fått vite i svangerskapet at han ikkje hadde det.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:20   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Jeg tror de og legene må ha snakket litt på tvers av hverandre her...?

Denne formuleringen er det mulig journalisten må ta på sin kappe, men den forklarer mye:
For paret er det et paradoks at teknikken, som feilaktig viste tegn til downs og som tvang dem til å vurdere abort, også reddet barnet fra å kunne dø i magen.


Teknikken viste jo ikke _feilaktig_ tegn til downs. Den beregnet ut fra de fundne markørene at det var en viss prosent sjans for at det kunne være downs. Her har de vel misforstått teknikken?
"tvang dem til å vurdere abort"? Jeg skjønner liksom ikke helt formuleringen her. De fikk seg vel forespeilet at det kunne være noe med fosteret, og ble informert om de videre mulighetene ift det. De får vel ikke uten videre kastet etter seg en senabort pga av en duotest, og så lenge de ikke ønsket å ta fostervannsdiagnostikk forstår jeg ikke helt rekkefølgen og oppfatningen av ting her
De MÅ da ha snakket forbi hverandre?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:20   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg tenker at det kan være endel som har valgt abort på det grunnlaget, og som ikke har det bra etter å ha lest den artikkelen.

Men de må selvsagt se på metoden og sansynligheten for at testen viser DS. Er sansynligheten for lav, bør testen avskaffes.

Undersøkelsene viser sannsynligheten for hver av de tre kromosonavvikene en ser etter. Det er altså sannsynlighet for at det skal inntreffe man baserer valget sitt på.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:22   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg tenker at det kan være endel som har valgt abort på det grunnlaget, og som ikke har det bra etter å ha lest den artikkelen.

Men dette var jo i 4. mnd? Må det ikke mer til å få innvilget senabort enn en indikasjon på mulighet på Downs på en Duotest? Jeg trodde det da var et valg om fostervannsprøve eller ikke man da står ovenfor. Og deretter evt. en mulighet for senabort?

Nå ser jeg at Kanina har skrevet det samme som meg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:22   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Om den her artikkelen var skreven etter at de hadde tatt fostervannsprøve som viste Downs så hadde det vært noe helt annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:24   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

du mener om fostervannsprøven viste seg å feilaktiv vise downs, og de fødte et barn uten Downs?
Hvorfor hadde det da vært et overgrep?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:27   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

du mener om fostervannsprøven viste seg å feilaktiv vise downs, og de fødte et barn uten Downs?
Hvorfor hadde det da vært et overgrep?

Det hadde i alle fall hatt større nyhetsverdi, enn at en test som ikke gir seg ut for å gi nøyaktig svar viser seg å være feil.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:27   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

du mener om fostervannsprøven viste seg å feilaktiv vise downs, og de fødte et barn uten Downs?
Hvorfor hadde det da vært et overgrep?

Jeg vet ikke om det hadde vært et overgrep akkurat, men mer å skrive om enn slik situasjonen var nå med duotest og leger som viste bekymring.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:28   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

De tok først duotest som viste downsmarkører på ul, men ikke på blodprøver. Så kom de til ordinær ul og der ble det målt kort lårbein. Da fikk de tilbud om fostervannsprøve og info om at man ut fra resultat på denne kunne tilbys senabort. De er ikke tilbudt senabort etter duotest.

Men jeg forstod heller ikke det store oppslaget.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:30   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De tok først duotest som viste downsmarkører på ul, men ikke på blodprøver. Så kom de til ordinær ul og der ble det målt kort lårbein. Da fikk de tilbud om fostervannsprøve og info om at man ut fra resultat på denne kunne tilbys senabort. De er ikke tilbudt senabort etter duotest.

Men jeg forstod heller ikke det store oppslaget.

Så de følte seg presset til å kanskje ta abort ved å ta fostervannsprøve?

Det var mye jeg ikke forsto helt med artikkelen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:31   #15
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De tok først duotest som viste downsmarkører på ul, men ikke på blodprøver. Så kom de til ordinær ul og der ble det målt kort lårbein. Da fikk de tilbud om fostervannsprøve og info om at man ut fra resultat på denne kunne tilbys senabort. De er ikke tilbudt senabort etter duotest.

Men jeg forstod heller ikke det store oppslaget.

Nei, blodprøven viste noe. Den har større usikkerhet, som jeg har forstått det, og er den man tar først. Påfølgende ul viste ikke noe. På ordinær ul i uke 18, mente legene det var noe og foreslo fostervannsprøve.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:37   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Nei, blodprøven viste noe. Den har større usikkerhet, som jeg har forstått det, og er den man tar først. Påfølgende ul viste ikke noe. På ordinær ul i uke 18, mente legene det var noe og foreslo fostervannsprøve.

Ja jeg blandet ul og blodprøver. Men mitt poeng er at senabortsnakket var etter ordinær ul, ikke etter duotest. Det de uttrykker at de syntes var vrient, er at de ikke følte valget om å droppe fostervannsprøve ble respektert.

Uansett er jo forsiden feil. Det ser ut som om man feilaktig har fått vite at fosteret har downs

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:52   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det de uttrykker at de syntes var vrient, er at de ikke følte valget om å droppe fostervannsprøve ble respektert.

Og her er vi inne på noe det er interessant å diskutere, synes jeg. Hvordan man legger frem et slikt tilbud. Må man alltid regne med at noen misforstår, eller skal man bestrebe seg på at alle forstår hva tilbudet innebærer uten å føle seg krenket? Det synes jeg er et vanskelig dilemma.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:02   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

De uttrykker vel bare at de ikke opplevde forståelse for avgjørelsen om å droppe fostervannsprøven, og at de følte legene var oppptatt av å underbygge mistankene om Downs? Poenget med artikkelen er vel kanskje å vise at markører for Downs slett ikke er ensbetydende med Downs, selv om det nok oppleves sånn for mange gravide som får samme beskjed?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:02   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Men når man velger å ta imot tilbudet om duotest, da må man da vite at tilbud om fostervannsprøve kommer hvis testen viser økt risiko.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:04   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Da har jeg heldigvis missforstått. Det er DUO test som viser mulig kromosom avvik og som er anbefaling til videre fostervannsprøve hvis det ønskes, med den risikoen det er?

Ikke enkle valg uansett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no