Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Du forandrer aldri helt stil!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-15, 14:06   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du forandrer aldri helt stil!

Nylig hørte jeg på radioen en påstand som jeg har hørt før, nemlig at man aldri helt forandrer den stilen man likte som 18 åring. For å moderer dette litt så betyr det selvsagt ikke at man lar vær å følge moten, fornye noe osv.
Men altså, det man likte, i hovedtrekk, å ha på seg som 18 åring, det er det man trives best med gjennom hele livet. Det kan faktisk stemme på en del når det gjelder meg. For mannen min stemte det så mye at vi måtte nesten le. Men er det bare tilfeldig?

Hvordan stemmer dette utsagnet for deg?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:15   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Det stemmer ganske bra for meg også. Til en viss grad selvsagt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:20   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Det stemmer ganske godt. Den store forskjellen er kjolene; kjole til hverdags i 18-års alderen var utenkelig. Nå dominerer kjolene, jeg har nesten ikke bukser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:27   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Stemmer bra for meg og. Eneste forskjellen er at jeg er litt (mye) tjukkere så det legger jo noen begrensninger.

Men heldigvis er jeg over bar-mage-perioden, tror jeg hadde en sånn rundt 18-19 år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:29   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Det stemmer veldig bra - både fargene og grunnsnittene på klærne er omtrent de samme da som nå. (Hadde de sagt "da du var 13", derimot! *rosa barn av 80-tallet*)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:29   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Dere som er glad i kjoler nå, var dere glad i kjole om det var en anledning for det i 18 års alderen også? (Alderstilpasset selvsagt)

Jeg var ikke glad i kjoler da, og er det ikke nå heller, uansett anledning. Men jeg gir aldri opp å håpe at jeg skal like det, jeg synes det er så lekkert alle andre.

Det er uansett ganske snedig da, at man danner en slags grunnmur klesmessig i den alderen! Men kanskje ikke så rart heller, det er jo mye annet som befester seg rundt omkring da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:29   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Det stemmer dårlig i mitt tilfelle. Jeg eide ikke kjoler og var mye mer classy og formell som 18-åring.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:31   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dere som er glad i kjoler nå, var dere glad i kjole om det var en anledning for det i 18 års alderen også? (Alderstilpasset selvsagt)

Ja, i tillegg til noen grusomme buksedrakter som var på moten den gangen, med vide bein, pastellfarger og gjerne blondekrage. (Det kan ikke sies for ofte: 80-tallet varte til langt inn på 90-tallet. Etter at 80-tallspastellene ga seg helt da jeg var 17 eller noe, har jeg klesmessig vært den samme. Bortsett fra at jeg en gang rundt -97 hadde oransje ytterjakke. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:33   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, i tillegg til noen grusomme buksedrakter som var på moten den gangen, med vide bein, pastellfarger og gjerne blondekrage. (Det kan ikke sies for ofte: 80-tallet varte til langt inn på 90-tallet. Etter at 80-tallspastellene ga seg helt da jeg var 17 eller noe, har jeg klesmessig vært den samme. Bortsett fra at jeg en gang rundt -97 hadde oransje ytterjakke. )

Haha, jeg har vitterlig en del outfits på minnet som du aldri i verden hadde fått se meg i nå. Men som du sier, snittet, og mange av grunnfargene, de er de samme i dag.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:37   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Jeg har hatt samme type stil, elsker jeans, dressjakker, converse, boots, smale skjorter, enkle kjoler, bruker sjelden farger og er veldig enkel i stilen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:40   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dere som er glad i kjoler nå, var dere glad i kjole om det var en anledning for det i 18 års alderen også? (Alderstilpasset selvsagt)

Nei.
Jeg tror faktisk ikke jeg hadde en eneste kjole (bortsett fra bunaden) da jeg var 18.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:41   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei.
Jeg tror faktisk ikke jeg hadde en eneste kjole (bortsett fra bunaden) da jeg var 18.

Man må altså aldri gi opp, så jeg fortsetter å kjøpe kjoler. En dag kommer jeg til å like det og føle meg like fin som andre i kjole!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:44   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Man må altså aldri gi opp, så jeg fortsetter å kjøpe kjoler. En dag kommer jeg til å like det og føle meg like fin som andre i kjole!

Jeg begynte ikke å gå i kjole før jeg bikket 30.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:45   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!




Jeg begynte like kjoler ifjor, spesielt om jeg kan gå med Converse til.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:45   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

haha, nei. Jeg var veldig mørrkledd, med lang frakk og svære, tunge sko. Jeg tror nesten ikke jeg kunne gjort en større stilendring.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:47   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Nei, nei, nei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:47   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Jeg har vært et litt tankeløst og hjelpeløst offer for diverse moteretninger opp igjennom, men det er en grunnstamme der som aldri har forandret seg mye.

Fargene jeg skrek meg til på rommet mitt på 80-tallet har dominert alle hus der jeg har bodd i: Rent hvitt og litt grått.

Jeg har aldri likt mønstrete klær, for eksempel. Alltid likt smale jeans og høye støvletter.

Fasongen min har ikke endret seg SÅ voldsomt, det har kanskje noe å si?


Og jeg har ikke endret sveis på 25 år.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:50   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dere som er glad i kjoler nå, var dere glad i kjole om det var en anledning for det i 18 års alderen også?

Nei, slett ikke. Jeg hadde knapt en kjole som 18-åring, og om jeg måtte ha noe annet enn bukser, ble det skjørt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:56   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Stemmer ikke for min del.
Jeg vanket i mc-miljø da jeg var 18, var svart fra topp til tå, kreppet hår og blodharry. Jeg blir litt trist når jeg ser at det er noen fra den tiden som fortsatt er der. Det viktigste er å finne en fest til helga og det legges ut på FB.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 14:58   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Favorittfargen min har vært rød siden jeg var tre år gammel, og 18-årsalderen var nok definerende hvertfall på den måten at jeg likte ting som ikke var fullstendig mainstream. Jeg kommer nok for alltid å ha en softspot for converse, Dr. martens, bomberjakker og hiphop, sammen med leopardmønstret femtitall. Men jeg kommer nok ikke til å gå i sorte fuskepelsshorts over nettingstrømper og Dr. Martens igjen, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no