Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2016

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-16, 12:11   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker lest i 2016

Her er tråden hvor dere kan rapportere én gang pr. bok.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 14:41   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 22:07   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Lois McMaster Bujold: The Curse of Chalion
God og karakterdrevet fantasy med en veldig interessant hovedperson og et sett særs sterke kvinnelige bipersoner. Fikst plott, men kanskje litt vel ettergivende slutt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 23:26   #4
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling
Åh, jeg har kost meg sånn med denne boka (delvis i romjula, men siden jeg ikke rakk å bli ferdig får den høre hjemme i 2016-tråden). I starten ble det riktignok litt langtekkelig, teksten kunne vært kortet ned mer, men når historien kom ordentlig igang ble det bra. Og jeg som hadde så sansen for Moody. Deilig med en bok uten den evinnelige Quidditchen også, jeg synes det er like drepende kjedelig som fotball og blir omtrent like sur av det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 14:03   #5
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar
1. Willfull Child av Steven Erikson. Klarte ikke å bli ferdig med den i desember så det får bli en januarbok.
2. Truthwitch av Susan Dennard. Fantasy bok med et godt grunnlag. Gleder meg til neste i serien.


Sist redigert av Fuja : 07-01-16 kl 16:36.
Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 17:16   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling
Åh, jeg har kost meg sånn med denne boka (delvis i romjula, men siden jeg ikke rakk å bli ferdig får den høre hjemme i 2016-tråden). I starten ble det riktignok litt langtekkelig, teksten kunne vært kortet ned mer, men når historien kom ordentlig igang ble det bra. Og jeg som hadde så sansen for Moody. Deilig med en bok uten den evinnelige Quidditchen også, jeg synes det er like drepende kjedelig som fotball og blir omtrent like sur av det.

2. Wuthering Heights av Emily Brontë
Det var på tide at jeg leste denne, og nå som jeg har brukt nesten hele helga i mitt eget lille WH-univers, sitter jeg igjen med at jeg fascineres av historien, men på et vis som er litt vanskelig å sette fingeren på. Det er jo en tragisk bukett av karakterer, uten at det gjør noe ekstraordinært inntrykk på meg. Men det er en ganske realistisk utvikling innenfor det lille miljøet på Wuthering Heights, synes jeg, og interessant nok. Jeg ser absolutt ingen sjarm i Heathcliff, og er etterpåklok-overrasket over at jeg vet at mange gjør det. Han irriterer meg ikke, men er jo en grusom figur. Catherine derimot, er utrolig irriterende, det samme er Linton. Siden jeg har lest en teori her inne om at de fleste som irriterer seg over Catherine liker Jane Eyre godt, må jeg selvfølgelig få lest den veldig snart (men er det mulig å ikke irritere seg over Catherine?).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:38   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar

In progress
1. E-bok: Arto Paasilinna - Herre min hatt
2. E-bok: Arne Hugo Stølen - Epikrisepoesi
3. E-bok: Lars Mytting - Svøm med dem som drukner
4. E-bok: Eirik Husby Sæther - Judaskysset

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-16, 18:29   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

]Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.
2. Jeffrey Archer - Ønsk deg ikke for mye.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-16, 18:50   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Lois McMaster Bujold: The Curse of Chalion
God og karakterdrevet fantasy med en veldig interessant hovedperson og et sett særs sterke kvinnelige bipersoner. Fikst plott, men kanskje litt vel ettergivende slutt.

2. Lois McMaster Bujold: Paladin of Souls
… og den neste boka i serien har nettopp den personen som jeg syntes ble litt undersolgt i C of C, som (enda mer interessant) hovedperson! Og et passelig grøsselig mysterium som kjerne også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-16, 18:57   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Blindepilen og den sovende kvinnen, novellesamling - Haruki Murakami.
Jeg begynte året med en anbefaling fra Frode Grytten, og når en favoritt anbefaler en av sine favoritter blir man sjelden skuffet.
2. Andvake, roman - Jon Fosse.
Første bok i en trilogi - en trilogi som brakte han Nordisk råds litteraturpris i fjor høst. Jeg er foreløpig forført og må få tak i de neste to bøkene også. En stor leseopplevelse i starten av året.
3. Future Perfect, roman - Mara Lee.
Et trekant-, eller firkant, drama. Chandra, Dora, Trip og Lex danser den reneste dødsdansen gjennom romanen. Mørkt og velskrevet.
4. Hvitt hav, roman - Roy Jacobsen.
Andre bok om Ingrid Barrøy, en ualminnelig kvinne - eller, kanskje ikke. Jeg tror disse sterke kvinnene ble sånn fordi de måtte, hva var alternativet liksom? Ingrid står han av, og jammen blir det et ørlite streif av kjærlighet også. Roy Jacobsen er flink til å beskrive hverdagsliv og hverdagsmennesker. Da Ingrid reiste med flyktningetransporten (fra det jeg oppfattet som et sykehusopphold i Tromsø) sørover til Barrøy, så felte jeg noen tårer for min mor, onkel, tante og mine besteforeldre som måtte ta denne reisen for 72 år siden, fra et utbrent Finnmark. En virkelig fin leseopplevelse. Jeg liker Roy Jacobsen.
5. Mannen som ikke var morder, krim - Hjorth og Rosenfeldt.
Psykologen og antihelten Sebastian Bergman ordner biffen. Har lest dette mange ganger før, og egentlig er ikke denne krimen spesielt interessant skrevet. Men, det har vært en tøff senvinter/vår, og jeg trengte noe hjernedødt, så jeg gikk derfor direkte videre på bok nummer to:
6. Dødens disippel, krim - Hjorth og Rosenfeldt.
Klassisk seriemorderkrim, ligner amerikanske filmer om samme tema. Superdrapsetterforskerteamet liker hverandre fortsatt ikke, i alle fall ikke Sebastian Bergman. Fortielser som sikkert skal slepes videre i de neste bøkene. Vel, vel. Jeg tror jeg gir meg her og leter etter noe annet som er lettlest og kan fange opp en ukonsentrert og litt sliten leser.
7. Olavs draumar, roman (fortelling) - Jon Fosse.
Bok nummer to i Andvake-trilogien. Asle har blitt til Olav, og Alida har blitt Åsta, og Olav er ved vegs ende.
8. Fjellgraven, krim - Hjorth og Rosenfeldt.
9. Den stumme jenta, krim - Hjorth og Rosenfeldt.
Sebastian jobber seg innpå Vanja og viser stadig mykere og mer empatiske sider. Vanja er irriterende, og Billy har større problemer enn han innser selv - kvele katter?
10. Ikke bestått, krim - Hjorth og Rosenfeldt.
Sebastian avslørte hemmeligheten for Vanja på slutten av forrige bok, for å slippe at Billy kunne presse han. Billy…
11. Svar på brev frå Helga, roman - Bergsveinn Birgisson
Unn er død og Bjarne skriv brev til Helga. Rike skildringar av kjærleik, av fysisk og kjenslemessig slag. Omsett til eit konservativt, men likevel utruleg passande nynorsk. Ein favoritt! Denne gav eg (m.fl.) til sjefen min i sommargåve, og hadde det ikkje vore for Candy Darlig, så hadde eg truleg ikkje lese denne boka.
12. Maus, teikneserieroman - Art Spiegelman.
Har lenge tenkt på å lesa denne boka, som eg fekk anbefaling om frå ein sidemann på toget ein gong i fjor haust. I juni var eg innom Oslo og Tronsmo, og Maus blei med heim. Ein slags samtaleroman mellom far og son om jødeforfølgingane i Polen under andre verdskrigen. Anbefalt lesing! 15-åringen her i huset er alt halvvegs, og eldstemann ventar på tur.


Sist redigert av Darth : 08-07-16 kl 19:43.
Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 23:27   #11
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar

1. E-bok: Arne Hugo Stølen - Epikrisepoesi: En liten diktbok, med mange skjebner.

In progress
E-bok: Arto Paasilinna - Herre min hatt
E-bok: Lars Mytting - Svøm med dem som drukner
E-bok: Eirik Husby Sæther - Judaskysset

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 15:20   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

]Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.
2. Jeffrey Archer - Ønsk deg ikke for mye.
3. Karen Swan - Den største gaven.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 15:50   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.
2. Jeffrey Archer - Ønsk deg ikke for mye.
3. Karen Swan - Den største gaven.
4. Sarah Jio - God natt, June.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 20:49   #14
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar

1. E-bok: Arne Hugo Stølen - Epikrisepoesi: En liten diktbok, med mange skjebner.
2. E-bok: Arto Paasilinna - Herre min hatt: Sær forfatter, men han skriver på en underfundig måte som gjøre at jeg liker ham allikevel.
In progress
E-bok: Lars Mytting - Svøm med dem som drukner
E-bok: Eirik Husby Sæther - Judaskysset

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 10:05   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar:
1. Elena Ferrante: My Brilliant Friend. Jeg var skeptisk, trodde boka skulle være litt chick lit-aktig, men det var det svært få elementer av. Mye "coming of age", filosofi, psykologi og historie. Og slutten var slik at nå bare MÅ jeg lese neste bok ganske snart.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:30   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Hilary Mantel: Bringing Up the Bodies. Bok to om Thomas Cromwell, som fremdeles fascinerer meg voldsomt - både måten Mantel skriver ham på, og personligheten hun har gitt ham. Jeg holder meg fremdeles tilbake fra å prøve å finne ut hvor mye som er basert i historiske fakta, for det kommer en bok til, og jeg vil ikke bli spoilet! (Selv om Mantel absolutt greier å gjøre det spennende på de områdene der jeg faktisk vet omtrent hva som kommer til å skje også.)

2. M. R. Carey: The Girl With All the Gifts. Spennende, original og skikkelig, skikkelig grim dystopi med mer interessante og komplekse personer enn jeg ville trodd i utgangspunktet. Vi har diskutert hjemme om hvor rimelig det er å kalle dette en YA-/ungdoms-bok; jeg heller til at det nok er det den er, men da for ganske hardbarkede og ikke veldig lettskremte ungdommer, og i øvre del av aldersspennet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 18:34   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.
2. Jeffrey Archer - Ønsk deg ikke for mye.
3. Karen Swan - Den største gaven.
4. Sarah Jio - God natt, June.
5. Jørgen Jæger - Dødssymfoni.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 23:45   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Lois McMaster Bujold: The Curse of Chalion
God og karakterdrevet fantasy med en veldig interessant hovedperson og et sett særs sterke kvinnelige bipersoner. Fikst plott, men kanskje litt vel ettergivende slutt.

2. Lois McMaster Bujold: Paladin of Souls
… og den neste boka i serien har nettopp den personen som jeg syntes ble litt undersolgt i C of C, som (enda mer interessant) hovedperson! Og et passelig grøsselig mysterium som kjerne også.

3. Lois McMaster Bujold: The Hallowed Hunt
Bare en oppfølger i den forstand at den foregår i samme univers (men mye tidligere) og med samme teologi (som jo er viktig!). Igjen særs velskrevet, med nok en fascinerende hovedperson, og med enda en variant av ånd-versus-kjød-konflikten i sentrum.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 13:47   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

1. Playground av Lars Kepler. Litt skuffende med en gang at det ikke var om Jonna men veldig spennende fordet. Uvirkelig historie men fengende skrevet.
2. Pengemannen av Anne Holt. Så den skulle sendes på TV2 (Modus) og tenkte å lese pararellt men så stemmer jo ikke historien men fortsatte. Spennede alikevel.
3. Begynt på Marcoeffekten av Jussi Adler-Olsen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:03   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2016

Januar
1. Jeffrey Archer - En godt bevart hemmelighet.
2. Jeffrey Archer - Ønsk deg ikke for mye.
3. Karen Swan - Den største gaven.
4. Sarah Jio - God natt, June.
5. Jørgen Jæger - Dødssymfoni.
6. Amanda Prowse - En juledrøm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no