Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-16, 02:23   #21
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Ja og ja. Ikke tale om at jeg får plass til nok kort i mobildekselet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 02:50   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har en lommebok som ligger i veska mi, der har jeg førerkort og kort jeg sjelden bruker. Ellers bruker jeg kun mobildekselet til kort som hyppig er i bruk og til sedler. Mynter har jeg evt i en eller annen lomme.
Resten av familien gjør der samme som meg. Alle har en lommebok, som sjelden brukes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 08:15   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Blir ikke magnetstripa ødelagt av å ligge sammen med mobilen? Ikke at magnetstripa brukes så mye lenger, men den finnes jo fremdeles på kortet, iallfall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 08:39   #24
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Bruker lommebok ja. Har masse oppi der.
Handler også på butikk med frittgående handlevogner.
Mellomste bruker lommebok.

Jeg bruker også syvende sand Divine.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 08:47   #25
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Nei jeg har ikke lommebok og har ikke hatt det på mange år. Har kort og en seddel eller to i mobildekselet. Har aldri opplevd at kortene har blitt ødelagt av det. Når jeg handler bruker jeg de mellomstore trille-handlekurvene i plast, men på vår lokale kiwi er handlevognene også frittgående, så da hender det jeg bruker dem. Har jeg plutselig mynter har jeg dem i lomma, og legger dem fra meg i en krukke med mynter vi har hjemme.

Denne gir jeg ungene lommepenger fra, og når de skal kjøpe noe med dem gir de dem tilbake til meg og så betaler jeg med kort. Så vi har vår egen lille mynt-økonomi inne i huset, og bruker kort utenfor.

Tar ut sedler dersom ungene skal gi det bort i bursdagsgaver, og til skolearrangementer med kakesalg etc.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 09:54   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Mannen min har heller aldri brukt lommebok så lenge jeg har kjent han, snart 20 år.
Eldstemann bruker trikkekortholderen og har bankkortet også der. Han vil helst ha penger på kortet og har lite kontanter til vanlig. Innimellom har han penger og da har han de i en lomme.

Jeg derimot har tidligere hatt en lommebok stor som en penveske men har tidligere i år kjøpt en liten nett lommeboksak for kort + en liten myntlomme men den er fylt til randen med kort. Jeg bare MÅÅ ha de med.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 10:00   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har, men bruker den bare på reise, når jeg må oppbevare reisekvitteringer. Bruker ellers bare mobildekselet, og skjønner ikke hvorfor butikker ikke skjønner at myntlås på handlevogn er so last century og hindrer meg i å handle. Det er minst ti år siden jeg sluttet å bruke kontanter.

Ungene mine er ikke moderne på en flekk, og bruker lommebok alltid.

Jeg har polett til handlevogn på nøkkelknippet. Men jeg har lommebok også. Barna mine har det ikke, guttene bruker kortholder og jenta mobilomslaget eller en liten veske.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 10:33   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Blir ikke magnetstripa ødelagt av å ligge sammen med mobilen?

Aner ikke. Magnetstripe er da minst like gammeldags som lommebok. Jeg har ikke brukt magnetstripe på årevis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 11:17   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Aner ikke. Magnetstripe er da minst like gammeldags som lommebok. Jeg har ikke brukt magnetstripe på årevis.

I USA i fjor ble de kjempeimponerte over at vi hadde chip i kortet. Den ble brukt 2-3 ganger i løpet av ferien. Ellers var det magnetstripe over alt. Her i Portugal er det mange som ikke tar kort, så her trenger man kontanter over alt.

Jeg bruker for øvrig alltid lommebok, også hjemme. Jeg synes det er kjekt med noen kontanter.

Ungene bruker ikke lommebok særlig ofte. men minstemann ønsket seg en ny så seint som i går.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:12   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker en liten lommebok. Kan ikke fordra mobildeksel med mange kort i. Jeg bruker mobilen på jobb, og la kortene slenge fremme på bordet og å snakke med Visa-kortet stikkende ut, liker jeg ikke. Gammel, jeg vet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:20   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Har lommebok, bruker den hele tiden, men har likevel ofte mynter løst i lomma i stedet for i lommeboka. Har ikke slikt deksel som man kan ha kort i.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:43   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg og mannen bruker lommebok. Gutta har kortet sitt på mobilen. Ingen lommebok på de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:55   #33
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Bruker lommebok, får ikke plass til kort og førerkort i mobildeksel. Har alltid veske siden jeg alltid har med så mye "kjekt å ha, kan få brukt for". Betaler med kort i butikk ol. men på div. arrangement kan det kun brukes kontanter (bor langt ute på landet). Alle ungene har lommebok, vurderer å skaffe kort til eldste men litt tungvindt dersom han må ha kontanter. Nærmeste minibank ca 3 mil unna...

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:56   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker lommebok, tenåringen variere litt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:58   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker absolutt lommebok i store deler av Europa og USA, jeg også. Og befinner meg stadig i situasjoner der jeg må låne kontanter av ungene, siden jeg aldri husker å ta ut nok i tide.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 14:04   #36
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Ungene og jeg har lommebok, mannen har seddelklype og kortholder.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 14:40   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har de viktigste kortene, bankkort, førerkort og inngangskortet på jobb i mobildekselet. I tillegg har jeg en lommebok med kontanter, andre kort og husnøkkel. Men den har jeg ikke alltid med meg. Etter at jeg fikk biliofilappen og har bibliotekskortet på mobilen har jeg stadig mindre bruk for lommeboken.

Jentene har kortholdere og lommebøker og bruker begge deler.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 15:24   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Frittgående handlevogner Jeg priser meg lykkelig hver gang jeg har glemt kurvpoletten og jeg har med nok unger til at jeg får plass til alt jeg handler i ørten små barnekurver (altså, ungene får bare én hver, men jeg har jo mange unger ).

I det daglige bruker jeg kun mobildekselet som inneholder førerkort og bankkort og evt en seddel (da oppstår problemet først når jeg får igjen veksel). Ellers har jeg en slik miniclutch hvor jeg får plass til telefon, noen kort, sedler og litt mynter. Og i verste fall bruker jeg den syvende sansen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 16:48   #39
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Har ikke lommebok, og måtte nå låne lommeboka til datteren på ferie for å ha plass til litt kontanter så ungene kan få kjøpe litt is og annet dill i ny og ne.
Ellers har jeg vanligvis et par sedler i mobildekselet, og de viktigste kortene.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 16:49   #40
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Mynt til handlevogna henger selvsagt på bilnøkkelknippet, og ellers alle andre nøkkelknipper.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no