Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Mannen i gata" er oppskrytt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-16, 19:14   #41
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Det skulle altså stå i den prikken, Esme.

Jeg er veldig for at man ikke skal dømmes uten bevis. Men her er det bevist at hun var dopet og at de har hatt seg med jenta, alle tre. Jeg fatter ikke hva som får noen som helst til å tro at en dopet 18-åring frivillig er med på gruppesex med tre menn i 30-årene. Jeg syns signalet som sendes ved frifinnelsen er så rivruskendes galt som kan blir.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 19:15   #42
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Denne dommern (lest) har mangel på ruskompetanse skrevet over det hele. Tenk at det finnes rusmidler som gir andre rekasjonsmønstre enn hjemmebrent... Denne jenta kunne snortet kokain og tatt Ecstasy i bøtter og spann på egenhånd, uten at det kan brukes som argument for noe som helst annet enn at hun fullstendig hjelpeløs og således fullstendig i disse mennenes vold. Et bilde av at hun utfører oralsex på en av mennene, med øyene oppe, brukes som en faktor som sår tvil om hun var så ruset at hun ble utnyttet. Jeg blir helt uvel.

Ja, dette har jeg også tenkt på. Jeg tror lekdommerne har trodd at 'ruset ute av stand til å samtykke/gjøre motstand' = sånn bevisstløs full man blir av alt for mye alkohol. Så når et rusmiddel gjør at en person oppfører seg annerledes enn det, blir det vanskelig å forstå at man selv om man står på bena, har øynene åpne, sitter oppreist etc så kan man likevel være så ruset at man er ute av stand til å ta avgjørelser, tenke klart, formidle etc.
Jeg har ingen erfaring med rusmidler utover alkohol selv, men har lest litt på nettet om Ecstasy/MDMA og oppførsel/konsekvenser ved overdosering. Og jeg er skremt! Disse svinene av noen menn hadde veldig god erfaring med dopet og visste nøyaktig hva de gjorde med jenta som ikke hadde brukt det før. Og de ga henne også Vival.
Jeg er kvalm over at lekdommerne ikke forsto dette, og er helt overbevist om at dommen er avsagt med ekstrem mangelfull kunnskap. Jeg mener at i voldektssaker, spesielt der hvor rus er involvert må man ha en langt større faglig kunnskap for å kunne dømme riktigere, lekdommere må ut.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 19:53   #43
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

At psykologspesialist, hun fra fhi og drosjesjåførens utsagn så komplett overses gir meg vondt. Vondt i hodet, vondt i magen og vond smak i munnen. Vi skal jo liksom ha kommet lenger?! Jeg skal oppdra barn i dette samfunnet, ei jente óg og jeg lurer sånn på hva slags samtaler jeg må ha med henne i årene som kommer. Jeg er avsindig rasende, min allmenne rettsfølelse er helt ute av synk med disse legdommerne. Tullinger. Hadde jeg kjent en av dem hadde jeg neppe kunnet styre meg.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 19:58   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nemlig, Esme. Det er for jævlig. Legg til at to av disse mennene skal saksøke jenta fordi hun går ut med navnene deres. Hva skjer med verden?

Bistandsadvokatens svar på det var: "Det må de jo gjerne gjøre." Og hvis jeg leste rett, så har den ene mannens advokat dementert det og bekreftet at han/de ikke mener at jenta har gjort noe ulovlig ved å oppgi navnene deres.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:00   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg oppfordrer til å delta i Kvinnefrontens demoer på mandag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:08   #46
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg oppfordrer til å delta i Kvinnefrontens demoer på mandag.

Jeg kommer!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 21:17   #47
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg ser at flere (advokat, jusprofessor) påstår at dommen kunne vært anket. Hvorfor i alle dager har statsadvokaten bare godtatt dommen?

Jeg er helt satt ut!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 21:57   #48
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg fikk en gang noe i drinken min, men mine venner merket det på meg og førte meg på legevakten. Tanken på at jeg heller skulle blitt voldtatt og i ettertid ydmyket av rettsvesenet gjør meg uvel. Vi er kommet lengre, er vi ikke?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 01:04   #49
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Og så omtaler forsvareren disse mennene for guttene. Man er på ingen måte gutter i den alderen. Dette er på ingen måte guttestreker eller hva det er advokaten forsøker oppnå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 01:10   #50
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Og så omtaler forsvareren disse mennene for guttene. Man er på ingen måte gutter i den alderen. Dette er på ingen måte guttestreker eller hva det er advokaten forsøker oppnå.

Jeg finner det ubehagelig at en advokat går ut i media og påstår at det er "de tre guttene som er offer". Ville han virkelig ment det samme om det var hans datter?

Jeg har full forståelse for og er 100 % enig i at alle har rett til advokatbistand, men har man da som advokat fremdeles plikt til å forsvare denne personen i media? Og på en slik måte? Jeg syns det er usmakelig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:38   #51
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Kjenner at det er usmakelig at man nå går ut med navn og bilde på de tre meddommerene som frikjente. Man kan demonstrere og ta et oppgjør med praksisen, men som tidligere meddommer hadde jeg blitt utrolig såret om et slikt innlegg med navn og bilde hadde florert av meg på FB, uten at jeg hadde kunne forsvare meg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:42   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Navnene på dommerne har vært offentlig hele tiden, de står i dommen som ligger på Lovdata. (Har ikke sett noe deling av noe slikt på facebook, for øvrig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:45   #53
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Kjenner at det er usmakelig at man nå går ut med navn og bilde på de tre meddommerene som frikjente. Man kan demonstrere og ta et oppgjør med praksisen, men som tidligere meddommer hadde jeg blitt utrolig såret om et slikt innlegg med navn og bilde hadde florert av meg på FB, uten at jeg hadde kunne forsvare meg.

Hm? Man får da virkelig stå for den dommen man har vært med på å avsi, tenker jeg. De hadde kanskje ikke regnet med så mye medieomtale, men de må ha skjønt at en slik frifinnelse ikke var helt ukontroversiell.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 15:51   #54
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Joda, det må man, men denne gapestokkmentaliteten i some har jeg ikke sansen for, men det er meg da.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 16:05   #55
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg er ikke for gapestokk jeg heller, men denne saken skremmer vettet av meg. At sånt som dette kan passere i rettsvesenet er så hårreisende at jeg virkelig blir betenkt, det må komme en endring i hvordan vi håndterer voldtektssaker snart.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 16:27   #56
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Absolutt skremmende, og tiden er inne for en gjennomgang av rettssystemet og straffeutmålinger her til lands.
Likevell får jeg en vond smak i munnen av all lynsjestemningen man kreerer på some, hvor primitive og ondskapsfulle den vanlige mann i gata kan være. Ikke spesiellt i denne saken, man ser det også i mange barnevernsaker, mobbesaker ,skoledager osv.
Oppfordrer alle som kan til å støtte opp i demonstrasjonene som blir holdt over hele landet.
Håper vi sammen kan endre rettspraksisen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 17:44   #57
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Problemet med lekdommere er vurdering av bevis og sansynlighet. "Jammen det KAAAN jo være .." Her har nok lekdommere et hinsides forskrudd forhold til hva som skal bevises versus hva som er sansynlig. Det var det samme i Tranbysaken. Alt talte for at den polske barnemishanlende ekskona hadde gjort det, men hun ble frikjent på grunn av en sinnsvak teori om selvmord som ikke kunne 100% motbevises.

Men jeg er enig i de som mener høye straffer kan føre til mindre domsfellelser. Lekdommerne som frifant har nok synes det var vel mye å dømme de 3 "guttene" til 6år, spesielt siden det var en bitteliten sjanse for at de handlet i god tro.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 17:45   #58
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg fikk en gang noe i drinken min, men mine venner merket det på meg og førte meg på legevakten. Tanken på at jeg heller skulle blitt voldtatt og i ettertid ydmyket av rettsvesenet gjør meg uvel. Vi er kommet lengre, er vi ikke?

Jeg har erfart noe tilsvarende.

Og denne saken bekrefter alle mine fordommer mot hvermannsen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 17:49   #59
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Problemet med lekdommere er vurdering av bevis og sansynlighet. "Jammen det KAAAN jo være .." Her har nok lekdommere et hinsides forskrudd forhold til hva som skal bevises versus hva som er sansynlig. Det var det samme i Tranbysaken. Alt talte for at den polske barnemishanlende ekskona hadde gjort det, men hun ble frikjent på grunn av en sinnsvak teori om selvmord som ikke kunne 100% motbevises.

Men jeg er enig i de som mener høye straffer kan føre til mindre domsfellelser. Lekdommerne som frifant har nok synes det var vel mye å dømme de 3 "guttene" til 6år, spesielt siden det var en bitteliten sjanse for at de handlet i god tro.


Jeg har også inntrykk av at Folk Flest som lekdommere tror at skyld skal bevises uten enhver tvil (og man ser jo at folk sier det sånn også), men det som er riktig er at man skal bevise skyld bortenfor rimelig tvil.

Det var ikke rimelig tvil i dette tilfellet. Lekdommerne gjorde en feil, og siden det åpenbart er såpass vanlig, så bør man endre praksisen. Lekdommere bør ikke kunne overstyre et samlet fagdommerkorps.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 18:44   #60
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men la gå. Hvorfor har vi lekdommere? Jeg forstår ikke ordningen? Vi krever jo utdanning innen alle andre felt, også lov og rett, men ikke akkurat dette som er så avgjørende som det tross alt er?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no