Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Følelsen av fattigdom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-16, 10:56   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er sikkert annerledes i Oslo, men jeg har inntrykk av at folk har klare preferanser for hvor de vil bo og at det er direkte knyttet til trivsel, livskvalitet og grunnleggende verdier.

Jeg tror ikke det er annerledes i Oslo i det hele tatt. Det er veldig mange steder i byen jeg absolutt ikke vil bo. Heldigvis har jeg ikke råd til å bo der heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 10:56   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig er det et godt argument. Om du f.eks. ikke har økonomi til å spare opp penger til å leie flyttebil (og kanskje også flyttefolk om du ikke har førerkort, har dårlig helse osv), ikke har økonomi til å reise til bygda for å delta på jobbintervju, ikke har økonomi til å risikere å være uten inntekt mens man er mellom jobber, ikke har økonomi til å betale husleie for to steder i en kort periode osv osv osv - da er det veldig vanskelig å "bare flytte". Selv om man sikkert får bedre råd når man først er etablert på det nye stedet.

Greit nok i en annen situasjon enn personen artikkelen handler om. Men hun valgte å flytte til et veldig dyrt område av Oslo, i tidligere innlegg skriver jeg at det er mange andre valg man kan ta som er smartere for en slunken lommebok og for oppveksten til barnet. Virkelig, det er ikke en menneskerett å bo i et dyrt nabolag når du kun kan bo i rønner.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 10:59   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvis man er ute etter økonomisk mangfold velger man gjerne ikke Steinerskolen.

Det kan jo være andre grunner til at hun valgte Steinerskolen. Selv om jeg kanskje ikke hadde valgt slik som henne, så syns jeg ikke hun fortjener massiv kritikk for valgene sine.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis hun oppfattet det som kjipt, så kunne hun velge å bo et sted hvor hun ikke hadde følt på den samme fattigdommen. Som f.eks. der hun bodde før hun flyttet til Nordstrand.

Men hun har jo flyttet. Og det kan vel hende at hun tross alt syns det var bedre å holde ut fattigdommen fordi hun syns skolevalget til sønnen trumfet enn at sønnen skulle gå på en skole i et nærmiljø som lenge virkelig ikke var ålreit. Jeg oppfatter slett ikke at hun mener hun skulle ha det likt som de andre på Nordstrand. Det må da være lov til å konstatere at det var tøft å bo der som fattig uten å bli mistenkt for at man mente man skulle ha det likt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:00   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Hun kunne jo ikke vite på forhånd hvordan det ville oppleves da. Jeg skjønner virkelig ikke mye av kritikken her. Og jeg synes dette er veldig viktig:

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns ikke det er noe positivt ved at de sosiokulturelle forholdene i en bydel skal avgjøre hvorvidt man føler seg fattig. I mine øyne er det et temmelig stort samfunnsproblem. Det optimale for alle må jo være at det er et mangfold.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:01   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Han har skrevet en roman. Det er fiksjon, basert på egne opplevelser. Jeg syns ikke det virker helt som du skjønner hva du snakker om når du snakker om deg og din inntekt og sammenlikner det med hennes situasjon. Da blir utgangspunktet helt fjernt for meg, sorry ass.

Jepp, dette er fiksjon, og for dem som har lest boken, er det også ganske tydelig at hovedpersonen har rimelig bra med selvinnsikt når det gjelder valgene hun har tatt. Jeg opplever ikke romanen som sutrete, den er litt morsom og litt sår, og det såre handler mest om barnet, eller "Ungen" som han heter i boken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:02   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Eg forstår det slik at det handler om at ho gjorde eit forsøk på å flytte nærmare skulen, men det fungerte så dårleg å skille seg ut økonomisk i Nordstrand at ho nå har flytta til Tøyen. Likevel har ho skrive ei bok om forskjellane i ein rik bydel. Men ho har jo absolutt tatt konsekvensene av det dårlege valet ho gjorde.

Eg har boka liggjande, men eg har ikkje lese ho endå. Men all kritikken går på at ho gir elt humoristisk skråblikk på det å skilje seg ut i eit rikt miljø.


Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

For ikke å snakke om arbeidsmarkedet for litteraturvitere på bygda. Det er tross alt marginalt bedre i byen.

Ja. Dette. Når ho får barn forsørger ho seg i tillegg som frilanser. Det krev at ein har ressurser. Det er ikkje bare-bare å fortsette i ein slik type jobb og flytte til ein kommune oppi dalom med låge boligpriser.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:03   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Man kan gå på Steinerskolen og bo på Hauketo. Vips - privatskole OG billig bolig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:05   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man kan gå på Steinerskolen og bo på Hauketo. Vips - privatskole OG billig bolig!

Ja, det er masse man kan. Og ikke alltid man greier å ta de riktige valgene. Skal det da være ulovlig å skrive bok eller snakker om erfaringene sine?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:05   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Man flytter heller inn i en rønne på Nordstrand og Steinerskolen enn å flytte til Stovner i en romslig treroms og god nærskole.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:06   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Jeg ville ikke hatt barna mine på Steinerskolen om jeg så fikk betaling for det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:08   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er masse man kan. Og ikke alltid man greier å ta de riktige valgene. Skal det da være ulovlig å skrive bok eller snakker om erfaringene sine?

Roman!

Og hehe, nei, men er det ulovlig å mene at hun fremstår unødig sytete i artikkelen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:08   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville ikke hatt barna mine på Steinerskolen om jeg så fikk betaling for det.

Men om hun hadde fått betalt for det så hadde det jo kanskje løst fattigdomsproblemet...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:10   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og hehe, nei, men er det ulovlig å mene at hun fremstår unødig sytete i artikkelen?

Niks.

Jeg er bare skikkelig uenig og syns denne tråden ble en riktig stilig oppvisning i ressursterk selvhevdelse.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:10   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men om hun hadde fått betalt for det så hadde det jo kanskje løst fattigdomsproblemet...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:10   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Jeg har bare lest artikkelen, ikke romanen. Og jeg er litt enige med de som er kritiske, for hadde jeg vært fattig av årsaker helt og fullstendig ut av min kontroll, så hadde det nok irritert meg litt at det i veldig stor grad er fattige som henne som uttaler seg. Altså som til en viss grad må sies å ha valgt situasjonen de er i.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:12   #56
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Jeg har ikke lest artikkelen, men synes på ingen måte det er vanskelig å følge Tjorvens resonnement om at det tross alt var hennes eget frie valg å bosette seg i et område hvor hun på forhånd visste at alle andre ville ha mye bedre råd enn henne, og da er det ikke akkurat far out å undre seg over om hvorfor hun ikke valgte annerledes (f.eks bosette seg nærmere Steinerskolen, men ikke Nordstrand) og med det sette seg i en helt annen situasjon. Vi snakker ikke om en dame født i slummen uten mulighet til å bo noe annet sted enn slummen - så å stille spørsmålstegn ved hvorfor hun med viten og vilje valgte å bosette seg et sted hvor hun føler hun kommer til kort økonomisk, når hun hadde alle muligheter til å velge annerledes, er vel betimelig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:12   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Hvilke fattige i Norge er det som ikke har valgt situasjonen de er i, bortsett fra barn og enkelt grupper av innvandrer/asylsøkere?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:12   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har bare lest artikkelen, ikke romanen. Og jeg er litt enige med de som er kritiske, for hadde jeg vært fattig av årsaker helt og fullstendig ut av min kontroll, så hadde det nok irritert meg litt at det i veldig stor grad er fattige som henne som uttaler seg. Altså som til en viss grad må sies å ha valgt situasjonen de er i.

Jeg tror ikke hun hadde vært veldig mye rikere om hun hadde fortsatt å bo på Bjølsen eller hadde flytta til Stovner, altså. Jeg oppfatter henne som å ha så lav inntekt at den hadde vært skikkelig lav uansett. Derfor syns jeg det blir absurd når høyt udannede mennesker med veldig god inntekt sammenlikner det med om de skulle flyttet til Holmenkollåsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:15   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvilke fattige i Norge er det som ikke har valgt situasjonen de er i, bortsett fra barn og enkelt grupper av innvandrer/asylsøkere?

Nå tuller du? Mange er vel fattige fordi de har møtte på vansker i livet av psykisk og fysisk art og har havnet utenfor skole og arbeidsliv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:16   #60
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følelsen av fattigdom

Jo, flytter du til et billigere område slipper du å bo i en rønne og du vil omgås med mer variert befolkning å sammenligne deg med.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no