Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-17, 09:46   #41
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Husker selv hvor overlykkelig jeg var da jeg fikk min første BALL-genser

Vi er flere som har slike minner om "merkeklær"!

Og når det gjelder ungdommene, så hadde jeg nok mest fnist litt overbærende inni meg og tenkt at det forhåpentligvis går over.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:09   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg kan reagere. Men ikke på merker tror jeg, de ser jeg ikke. Dvs jeg vet mer om såkalte skatemerker enn sånne som nevnt i hi. Det jeg kan reagere negativt på er en stil jeg forbinder med å flashe rikdom når jeg ser den på unge folk. Det virker så malplassert synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:34   #43
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde nok i liten grad evnet og se hva slags merke det var og ei heller visst om det var dyrt eller billig.
Det er ikke så mange "merkeklær" jeg kjenner igjen. Adidas, Nike, converce, DocM og OddMolly (sistnevnte lært her inne).

Folk må gå i det de vil og har råd til. Det jeg derimot ønsker at vi alle gjør mer av er å tenke over forbruksvanene våre sett opp mot et miljøperspektiv.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:36   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde nok lagt merke til det. Mest fordi min personlige preferanse er veldig ulik den stilen. Jeg er opptatt av moter og trender uten å nødvendigvis følge dem selv, og syns det er interessant å observere hvordan trender oppfører seg i ulike miljøer og samfunnslag. Hvordan moter blir "oversatt" og gjort til noe eget, eller hvordan man følger en slags uavhengig trend innen ditt miljø.

Jeg hadde en ganske morsomt øyeblikk på en båt her i sommer. Paret bak meg oppfylte fortløpende hver eneste fordom jeg hadde, fra det øyeblikket de satte seg og sparket i ryggen på setet mitt, så på høylytte youtubeopptak av stand up som ikke var morsom, til å snakke om plumbo-konserten de hadde vært på. Da vi ankom Nesodden gikk to familier av og dette paret hadde gjort seg samme type reaksjoner om disse som jeg hadde gjort om dem: "selvsagt skal de av på Nesodden. Typisk kunstnermiljø vettu. Hørte du musikken de snakket om? Ungene gikk sikkert på Steinerskolen" etc.

Jeg tror faktisk FP har gjort meg noe mildere innstilt til ungdom som velger en bred stiltilhørighet. Hjelper jo å få eldre barn også, med hyggelige venner som går med logobonanza.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:44   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Det går i mye merkevarer i sognet her. Det er mange barn som har hele outfiten i merkeklær.

Minsten bryr seg ikke og arver det meste.
Eldstemann begynte å spørre etter merkeklær når han startet på ungdomsskolen. De snakket om hvor mange Ralph Laureen-antrekk de hadde.... Det er det Polomerket det går i.
Han hadde en piketskjorte, en hvit tskjorte og en v-genser med Polomerket på.
I sommer fikk han en hvit dresskjorte, en myk bomullsshorts + en cap med det merket. Ellers bruker han shorts og bukser fra Carlings og Jack&Jones.
Han er svært glad i klærne sine og bruker det samme hele tiden så han har ikke skapet fullt.

Jeg skjønner jo at de vil ha det som er pop. Husker selv at jeg var kjempestolt av min hvite Ballgenser, en rød trang bukse og en topp fra BikBok og jeg hadde det på hver helg når vi hang rundt.

Jeg husker at på et foreldremøte jeg kom på i minsten sin klasse så var det en mamma som kommenterte vesken jeg hadde før vi fikk hilst. I den klasen har vi hatt tema hvor lærer har forbudt barna, jentene mest da, å kommentere merkene de har på for de som ikke hadde på det rette ble utestengt. Det er sikkert etpar år siden og venter på at det kommer til å bli skikkelig merkepress når de starter på Uskolen neste år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:03   #46
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Reagerer ikke på merkeklær, men reagerer ganske mye på gråmelerte joggebukser med hengerumpe.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:11   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Ja, det er triste bukser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:19   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde nok ikke lagt merke til om noen "bare" hadde merker. Er generelt dårlig på klær, merker og hva som er inn og ut.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:44   #49
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg har ikke peiling på slikt. Men ville lagt merke til en Q-meieriene t-skjorte eller en genser med Fatland

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:46   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Og da ville du tenkt...?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:48   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og da ville du tenkt...?


Mitt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:53   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Ah- jeg elsker å Tenke Mitt. Bare så synd at jeg er så svimete at jeg sjelden får muligheten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:58   #53
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde ikke sett det en gang, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:58   #54
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Nå er det veldig mye fake ute og går og ikke bestandig lett å se om det er ekte eller ikke på noe. Kjenner ei som trykker selv også, så jeg tenker bare hele tiden at den er sikkert fake eller noe. Men vet jo at mange kjøper dyre merket og klær. De får gjøre som de vil. 13-åringen her sparer til en Adidas tights nå, men er ikke en som må ha merket ennå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 12:23   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde ikke reagert på det hos en tenåring, men på en voksen person så tenker jeg nok litt mer på det. Har litt med at jeg ikke identifiserer meg med en tenåring som er i en "må passe inn"-fase og som er usikker på seg selv. En voksen person derimot, bør klare kjøpe klær fordi man syntes de er fine, ikke fordi de er fulle av fancy merkelapper.

Poden er forresten veldig bitt av merkebasillen (skal være Superdry, Volcom, Santacruz og slike merker), men jeg har sagt at jeg ikke bruker mer penger på klær enn før, så da får han bare færre plagg. Han har løst dette ved å ønske seg til bursdager, bruke egne penger og kjøper på salg ol, så nå har han likevel mye "merkeklær". Men altså, jeg kunne fortsatt ikke brydd meg mindre så lenge ikke mine penger flyr ut av vinduet. Bukser ol kjøpes fortsatt på HM feks og det syntes han er helt fint.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 14:34   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det er triste bukser.

Og man får ofte en trist rumpe i de.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 14:40   #57
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(...)
Reagerer du på folk med en spesiell klesstil? (trenger ikke å begrense deg til bare merkeklær, altså) og vet du hvorfor?

Tvilsomt, det er så sjeldent jeg reagerer negativt på andres klesstil at jeg ikke husker sist gang. Skjønt jeg er sikker på at jeg ville reagert negativt om noen troppet opp i en formell anledning (bryllup, navnefest, konfirmasjon, begravelse) i skitne, hullete eller revnede klær.

I ungdommen jobbet jeg bevisst med å fjerne meg fra Mutter'n sine negative kommentarer om andres klær (hun som er så tjukk burde velge noe annet og lignende hyggelige ting), at det kan hende jeg har gått til andre ytterlighet. Jeg legger merke til hva andre har på seg altså, men jeg reagerer i retning "Å så fint, den kombinasjonen hadde jeg aldri tenkt på".

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 16:32   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg vasser i ungdom i jobben og reagerer ikke på noe av det jeg ser, så sannsynligvis ikke.

Men jeg skjønner hva du mener likevel. Da min eldste var baby arvet vi noen babyklær av dyrt merke (genser til 800,- str 68, liksom) og de klærne skal jeg innrømme at vi bare brukte hjemme. Aldri om jeg ville sende ut signaler om å kjøpe sykt dyre klær til en baby som vokser ut av klærne på noen uker.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 17:03   #59
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg vasser i ungdom i jobben og reagerer ikke på noe av det jeg ser, så sannsynligvis ikke.

Men jeg skjønner hva du mener likevel. Da min eldste var baby arvet vi noen babyklær av dyrt merke (genser til 800,- str 68, liksom) og de klærne skal jeg innrømme at vi bare brukte hjemme. Aldri om jeg ville sende ut signaler om å kjøpe sykt dyre klær til en baby som vokser ut av klærne på noen uker.

Akkurat sånn hadde jeg også tenkt. Det å ikle babyer
og småbarn dyre designerplagg, sender liksom signaler om en fryktelig dårlig dømmekraft, synes jeg.

Jeg var litt preget av omgivelser og andre med mye penger (eller hvertfall høyt forbruk) en periode når Storesøster var liten. Jeg jobbet mye (mer enn andre jeg sammenliknet meg med og som snobbet opp ungene) og fant ut at jeg skulle bruke noe av inntekten på ny kjole til Storesøster. Fra Harrods' avdeling for designerklær for barn. Jeg surret sikkert rundt der en time, i jakten på den perfekte kjolen fra DKNY eller tilsvarende, og endte opp med ingenting. Fornuften slo inn hver gang jeg tenkte på ketchup og grønske. Storesøster var en skikkelig tomboy som holdt seg striglet i max 10 minutter i ethvert selskap , og jeg klarte ikke være så ufornuftig - rett og slett.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 17:08   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerte på ungdom i BARE merkeklær - reagerer du?

Jeg hadde vel først tenkt over det hvis de oppførte seg som bortskjemte brats, tenker jeg.

Noe av det gøyeste på jobb er å menneskekikke ned i Torggata, (travel gågate), det er helt utrolig hvor like folk egentlig er hverandre, altså sin "gruppe", så vi har utrop av typen "der kom det enda en individualist med grønt hår og leopardtights!" og "pluss en i Mann med khaki og genseren knytt rundt skuldrene!" og lignende. Er jammen ikke ofte folk klarer å skille seg ut helt-helt. (Noen klarer da. På godt og vondt. Men det er sjelden merkene på klærne som gjør utslaget.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no