Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer volum IV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-17, 21:06   #61
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At folk tydeligvis ikke bruker huet når de parkerer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-09-17, 15:41   #62
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Mobiler som stadig er mer interessante enn meg! Jeg blir så ufattelig dritsur av at mange tilsynelatende synes det er helt innafor å sjekke mobilen samtidig som de snakker med meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 17-09-17, 17:14   #63
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg er sur i dag og alt absolutt ALT irriterer. Særlig Helten er irriterende. Jeg vet ikke helt hvorfor og det er irriterende det også. Nå nettopp begynte jeg å grine og kjefte fordi et par poser med rådyrkjøtt ikke var merket med hvor på dyret kjøttet kommer fra og fordi oppdelingen var umulig å finne ut av.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-09-17, 17:31   #64
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

på Strå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-09-17, 18:52   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg er så konstant trøtt og sliten

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 10:40   #66
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Det irriterer ikke, jeg er mer lei meg for at valpen nå har reist tilbake til oppdretter/eier. Selv om det også skal bli godt å ha bare en hund igjen. Det er veldig ambivalent dette gitt.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 10:46   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At det blir bare kaldere og kaldere.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 11:55   #68
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Damen som sitter ved siden av meg på jobb i dag som sukker og stønner hele tiden.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 12:14   #69
A&A
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 219
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Naboen som røyker inne, slik at røyken kommer inn til vår leilighet via ventilasjonssystemet.

__________________

A&A er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 12:41   #70
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Damen som sitter ved siden av meg på jobb i dag som sukker og stønner hele tiden.

Tror jeg har nevt det før i denne tråden.. Sjefen min snakker med seg selv om absolutt alt og han har virkelig lange samtaler med seg selv altså. Skjønner at du irriterer deg.
Også går han og synger sånn lang Mmmmmm hver gang han reiser seg opp for å gå bortover her. Sprøtt!
Jeg gleder meg til han skal ha opplæring på ny for han kan jo bare ikke holde på med disse sære tingene sine hver dag da. Han skal gå av med pensjon i mai.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 18-09-17, 22:33   #71
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Eldste som er ekstremt misfornøyd med lånetelefonen han har fått. Etter at HAN tryna og moste sin egen mobil i asfalten. Selvsagt burde han fått lik lånetelefon med alt av apper ferdig installert og innlogget. Når det i tillegg er feil OS så........ ja trenger vel ikke si mer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 10:01   #72
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At når jeg inviterer til vennegruppe med beskjed om at jeg ønsker å få bekreftet hvor mange som kommer fra hver familie, ja så kommer alle. .
Jeg håpet at det var fint om at stua kan bli full med fem barnerike familier. Vi ligger an til 17 gjester.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 10:25   #73
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

At når jeg inviterer til vennegruppe med beskjed om at jeg ønsker å få bekreftet hvor mange som kommer fra hver familie, ja så kommer alle. .
Jeg håpet at det var fint om at stua kan bli full med fem barnerike familier. Vi ligger an til 17 gjester.

Her fikk jeg ikke helt tak i om det var et problem at alle kom, eller at de ikke gjorde det?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:18   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

At når jeg inviterer til vennegruppe med beskjed om at jeg ønsker å få bekreftet hvor mange som kommer fra hver familie, ja så kommer alle. .
Jeg håpet at det var fint om at stua kan bli full med fem barnerike familier. Vi ligger an til 17 gjester.

Denne skjønte jeg ikke helt, jeg tror du må utdype eller formulere på nytt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:32   #75
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Her fikk jeg ikke helt tak i om det var et problem at alle kom, eller at de ikke gjorde det?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Denne skjønte jeg ikke helt, jeg tror du må utdype eller formulere på nytt.

Beklager upresishet. Ja, det er et problem at alle foreldre og søsken kommer. 21 stykk er for mange i stua. Sist lot vi barna leke i kjelleren, men de herjet så fælt, ødela rullegardiner og annet smått når de lekte gjemsel, de trenger en voksen tilstede. Vi kan håpe på utevær og leke boksen går i hagen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:38   #76
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Beklager upresishet. Ja, det er et problem at alle foreldre og søsken kommer. 21 stykk er for mange i stua. Sist lot vi barna leke i kjelleren, men de herjet så fælt, ødela rullegardiner og annet smått når de lekte gjemsel, de trenger en voksen tilstede. Vi kan håpe på utevær og leke boksen går i hagen.

Da tenker jeg at du enten må presisere i invitasjonen at én voksen kan bli med barnet, eller arrangere et annet sted? Jeg synes ikke 17-20 er så mange, vi er minst 17 stykker i en vanlig bursdagskaffe med familien hjemme hos oss... Jeg hadde syntes det var hyggelig om mange kunne komme i vennegruppe.

Skjønner at det blei pes med uventa mange, altså. :pjuskepå:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:41   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Beklager upresishet. Ja, det er et problem at alle foreldre og søsken kommer. 21 stykk er for mange i stua. Sist lot vi barna leke i kjelleren, men de herjet så fælt, ødela rullegardiner og annet smått når de lekte gjemsel, de trenger en voksen tilstede. Vi kan håpe på utevær og leke boksen går i hagen.

Lurt å ikke invitere flere enn man har kapasitet til ja. Her har vi invitert kun barna det gjelder (egne søsken har også ofte blitt sendt bort, på besøk til venner e.l.), og hentet dem på SFO (etter SFO-alder har de gått hjem sammen rett etter skolen), og sagt at foreldre er velkomne inn for å ta en kaffe ved henting. Det vil si skolekretsen er ikke større enn at de fleste bare går hjem selv, etter en viss alder, så da er det ikke aktuelt med henting heller. De aller fleste har gjort det slik. Ett sted inviterte de også til kveldsmat, men også da bare barnet som var med i vennegruppa, og den av foreldrene som hentet.

Da har det stort sett vært ganske små grupper, på 5-6 barn, inkludert mitt eget. Jeg har aktivisert dem ved å inkludere dem i middagslagingen (de har fått lage sin egen lille pizza, bytte på å steke pannekaker e.l.), og etter maten har de lekt relativt rolig, gjerne brettspill eller noe i den dur, eller de har lekt ute i hagen. Det har i grunn vært veldig greit. Ikke så veldig annerledes enn vanlige vennebesøk egentlig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-09-17 kl 11:52.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:46   #78
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Hos oss oppfordres det til å ta med søsken også. Vi hadde samme utfordring i fjor da vi hadde mange barnerike familier på gruppa og ingen sa i fra hvor mange som kom. Så jeg måtte planlegge for nesten 30, selv om det ikke kom så mange.


Sist redigert av Timar : 19-09-17 kl 12:17.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:51   #79
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Hos oss er vennegrupper kun for de barna i klassen som er i gruppene. Vi hadde vel 5-6 stk inkl. vår egen.
Aldri hørt om vennegrupper med hele familien.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 19-09-17, 11:53   #80
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Det er hyggelig, jeg gjør det for barna. Og vi runder 20 stk i famileselskap, men da er det ingen som herjer og skal passes på. Eller som sist, er frekke ved tilsnakk.

Men ok. Antall besøkende har vært tatt opp av lærere før. Jeg har snakket med lærer som igjen skal be om litt moderasjon i antall besøkende. Ett søsken og en voksen går fint. Denne gang har vi store familier i gruppen.

Og vi får ta frekkhet med foreldrene, og neste gang invitere en til to i tillegg til klassevennen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no