Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dyreparken vs. Legoland

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-07, 22:22   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyreparken vs. Legoland

Hva velger vi og hvorfor?
Hvor bor vi?

Vi har gratisbilletter med Stena Line og kjører gratis med tog.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 22:32   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Jeg kan ikke uttale meg om Legoland, men vi har nettopp vært i dyreparken for andre år på rad. Vi synes dyreparken er flott, veldig mye forskjellig å se og oppleve, både eksotiske dyr, Kardemomme by, villmarksrute, bob, hinderløype, badeland, Sabeltanns verden, mating av tigre, tømmerstokken, lite tivoli m.m.
Altså en ganske variert park. Sabeltannshowet på kvelden fikk vi desverre ikke billetter til i år, men så det ifjor og syntes det var veldig stemningsfullt og vellaget, sent på kveld.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 22:42   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Jeg ville nok valgt Dyreparken hadde jeg vært dere.
Med tanke på alderen på barna deres.

Legoland er fint for gutta deres, men jeg personlig synes Dyreparken er bedre når de er såpass små. (elt er relativt)

Men Legoland er også et fint sted altså, mine unger syned dt er morsomt å gå og glane på legobyene, og alt annet som er bygget opp.
Men det er litt mere hektisk i Legoland, men igjen det er min personlige mening.

Så t toget til Kristiansand og en svipptur med StenaLine.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 22:44   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Dyreparken er helt topp!







cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 22:47   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Kan vi klare oss med en dag i Dyreparken, eller bør man ha to?
Hvor bor vi? Det er jo høysesong og dyrt!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 23:00   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Jeg vil absolutt anbefale 2 dager, man rekke rikke hele parken på en dag om man ikke vil hoppe var noen steder eller ha turbofart gjennom parken.

Første gangen vi var der lå vi på hotellet på andre siden av veien i forhold til Parken (husker ikke hva det heter).
Hotellet var på mange måter veldig bra, men rommene var tragisk små.

Andre gangen lå vi på campingplass (med campingvogn), og det var MANGE som lå der i telt. Så telt er et alternativ.

Ellers har man jo overnattingsmuligheter i parken, det koster endel.
Men kankje det er litt billigere på slutten av sessongen.

Har du gutter med dilla på Kaptein Sabeltann så er vel juli mest aktuell, for jeg tror det er da de har foretilling.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 23:00   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Det er jo kjempekoselig å bo i Kardemommeby, men det er nok ikke ledig.. Det hotellet for barn på utsiden ser også knallfint ut, men aner ikke hva det koster. Vi bodde hos Nabojenta, du får spørre henne hva hun tar for bed&breakfast.. hihi

For oss holder det alltid med en dag, litt fordi 12-åringene kan gå litt alene. Da fikk de med seg tivoliet som ikke vi ville på. Badeland kuttet vi ut i år. Hvis man bare kommer seg avgårde tidlig så har man jo hele dagen der. Tømmerrenna tok vi bare en gang, det er så lang kø, og så var vi lenge i Kardemommeby, for det syns Maisi er gøy. Fikk også med oss showet med Sabeltann. (nede i "byen"). Og vi fikk med oss alle dyra.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 23:03   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Kan vi klare oss med en dag i Dyreparken, eller bør man ha to?
Hvor bor vi? Det er jo høysesong og dyrt!

Hehe, der har vi en historie kan du si, men skal ikke ta hele nå.
Jeg anbefaler ikke Roligheden Apartments som var forholdsvis rimelig, men vi heiv oss rundt og fikk byttet da vi kom fram, fikk tilbake pengene for en natt (bestilte to). Møkkete, små ett-og toromsleiligheter i en trist grå murbygning i et bolig-og industriområde, uten særlig reelle ute-leke-sittemuligheter. Jeg trodde vi skulle bo på Roligheden familieleiligheter som det var bilde av på internettsiden, og det var et mye hyggeligere sted, tror jeg, men dyrere, fra kr 1800 pr. natt.
Vi endte opp på Isefjær Naturistsenter...fniiiis, sammen flere eldre, skravlete nudister. Billige, svært enkle hytter uten vann og do med felles do-og dusjhus. Nydelig utsikt over fjord og en liten strand og fiskemuligheter (hadde vi hatt tid). Ca 15 min fra dyreparken. Det er dyrt og vanskelig med overnatting. Ifjor bodde vi i Søgne på andre siden av Kr.sand på Åros Camping, helt greie små hytter på et fint campingområde ved sjøen med strand, lekeplass, liten butikk, basseng og lite spisested/bar. Men måtte kjøre ca 25-30 min til dyreparken. Vi har dratt sammen andre og et lite poeng for oss er å sitte ute sammen etter leggtid for voksenhygge.
Man bør ha 2 dager.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 23:10   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Er enig med de som mener at Dyreparken er best for de minste. Vi var der i fjor og det var helt topp for Pip. Var der i to dager og enda var det en del ting som vi hoppet over. Bl.a. så vi ikke kveldsshowet.

Overnatting i Kardemomme by er dyrt. Vi bodde på Barnas Sommerhotell i Kr.sand, tror det er studenthybler om vinteren. Rimelig og greit.

I år var vi i Legoland, og da bare en dag. Det er mye fint der for alle aldersgrupper, og aktiviteter som passer også de minste. Jeg syns det var bra at det var så mange forskjellige tog, båter og bilbaner, så ble det ikke så stor kø på hver enkelt aktivitet.

Siden vi ikke orker å stresse for å se "alt", men lar det gå i Pip sitt eget tempo, så har vi omtrent halve Legoland til gode til en annen gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 00:08   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Vi bodde på Noas Ark hotellet vis-a-vis Kaptein Sabeltanns verden. For små fans var det stort å se "Den Sorte Dame" seile forbi balkongen.

Det var herlig å bo i gangavstand til parken og kunne stikke tilbake for det vi trengte.

Vi var i parken i 4 dager og synes det var passe. 2 dager hadde krevd et høyere enn ønsket tempo. Vi var der under Dyreparkfestivalen med et litt anderledes program.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 08:28   #11
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

|Vi var i dyreparken i fjor. Hadde bare 1 dag, og det ble for lite!

VI bodde her: http://www.krsferie.no/visleil.aspx?tid=1

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:33   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Kommer nettopp fra Legoland og det var en stor skuffelse ! Kø, kø og attter kø. Oppskrytt etter min mening også, ungene var vel forsåvidt fornøyd, men det var igrunn mest pga legoen de kjøpte på vei hjem derfra.
Dyreparken er kjempeflott ! Vi har bodd på Rica Dyreparken, Noas ark To dager er absolutt det beste om en skal få tid til å kose seg.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:43   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Dyreparken og Legoland er fint begge deler, men i juli er det kø, kø, kø begge steder dessverre. Var nettopp i Dyreparken, og syns den er betraktelig mindre sjarmerende når det er så stappfullt av folk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:39   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Vi har lurt på å reise til dyreparken nesten år.
Hater egentlig kø, kø og kø men så er det en som er veldig interessert i Sabeltann her så da burde vi vel få med oss forestillingen. Går vel bare når det er kø og kø der....hmmm.

Legoland har vi også tenkt til men venter 3-4 år

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:57   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Dra 3 dager i øsregn til Dyreparken, slik vi gjorde i år, og jeg garanterer null kø på samtlige aktiviteter

For å være alvorlig: jeg ville dratt til dyreparken med barn i den alderen deres er. Mange ting for større barn i legoland.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 23:54   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Noen som vet om Legoland i Windsor er like køpreget? Det ser jo faktisk bedre ut enn det orginale.

Jeg anbefaler å sjekke ut dyreparkfestivalen om dere har eldre barn. (ca siste uke i juni). Det er før Sabeltannforestillingen, men veldig mye ekstra som skjer, og det var gøy å se på prøvene også. Og sjørøveropptoget (som nesten regnet vekk var stas) Langemann, Pelle og Benjamin var greie karer.

Og sabeltann var akkurat skummel nok.

Det er mange slags verksteder, men dyrepasserskolene virket å være toppen av lykke. For min 4 åring var det stas å danse på scenen etter danseverksted.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 09:33   #17
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Jeg har netopp vert på kaptein sabeltann forestillingen og den var knall bra! Nå bor jeg drøye to mil fra dyreparken og har ikke lange veien Jeg ville ha valgt dyreparken som de andre her.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:02   #18
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Det ble Dyreparken. Vi tok en spontantur. Satte oss på toget torsdag morgen og tok toget hjem igjen i går kveld.

Vi hadde to fantastiske dager!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:11   #19
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Så fint å høre at dere hadde en flott tur!

Om dere hadde vært i parken torsdag, så kunne det hende at vi hadde møtt hverandre Vi hadde hele dagen i parken den dagen. Men du og du...kø kø kø og atter kø...MEN parken er flott! Vi vender alltid tilbake!

Vi fikk med oss forestillingen tirsdag kveld og det var en fantastisk opplevelse for hele familien! Vi storkoste oss!

Jeg er ivrig tillhenger av Dyreparken. Legoland besøkte vi et år i mai og det var nok smart Neste gang vi skal til Dyreparken skal vi være like smarte, for en runde til som den vi hadde torsdag, tror jeg ikke vi skal utsette et sårbart mammahjerte for

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:24   #20
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyreparken vs. Legoland

Vi var i dyreparken på fredagen. Synes det er sååå koselig å tasse rundt i parken, jeg, altså. Siden vi bare hadde med oss C så var vi ikke i fritidspark-delen, men bare dyreparkdelen. Hun var utslitt da vi var ferdige. Tok oss en spontantur og fikk hytte på Åros 2 netter. Elsker Åros også, jeg, dah!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no