Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bibel og salmebok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-10, 23:05   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Tror ikke vi har salmebok, men Bibel, Koran og Maos lille røde. Jeg mener uansett det er renspikket blasfemi å kaste bøker, samme hvilken religion eller manglende sådann man bekjenner seg til. Gi bort.

Vi har to Maos lille røde (kinesisk + engelsk) og ingen bibel. Gir det litt dårlige signaler kanskje?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er greit å ha en bibel i hus. Jeg har tenkt å skaffe meg en utgave av alle de ansre store trosverkene også. Når jeg kjenner etter syns jeg nesten det er litt umøblert å ikke ha det.

Jeg er heller ikke døpt og konfirmert, hva i alle dager har det med saken å gjøre?

Jeg er ateist, og kan heller ikke se at det er et argument i seg selv for ikke å ha en bibel. Jeg for min del kunne i grunn tenkt meg både koranen og bibelen i bokhylla, men det er ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Muligens når jeg blir rik.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg skjønner at Mim og jeg lever på to forskjellige planeter her- men bøker er strengt tatt ikke annet enn papir. Å recycle papir fra "vanlige" bøker er da ikke annet enn å recycle annen papp og papir.

Jeg er vokst opp i et over snittet bokrikt hjem tror jeg, og blir veldig knyttet til bøkene mine. Men jeg er allikevel litt der du er. Jeg kastet nylig masse-masse fagbøker etter min far, det rev i hjertet - men kun fordi det er minner knyttet til dem. Skulle jeg tatt vare på alt måtte vi ha kjøpt oss større hus. Ikke tror jeg Fretex og dets like er spesielt interessert i språk, pedagogikk og psykologibøker fra 70-tallet heller.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:19   #42
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Jeg er vokst opp i et over snittet bokrikt hjem tror jeg, og blir veldig knyttet til bøkene mine. Men jeg er allikevel litt der du er. Jeg kastet nylig masse-masse fagbøker etter min far, det rev i hjertet - men kun fordi det er minner knyttet til dem. Skulle jeg tatt vare på alt måtte vi ha kjøpt oss større hus. Ikke tror jeg Fretex og dets like er spesielt interessert i språk, pedagogikk og psykologibøker fra 70-tallet heller.

Jepp, det handler om plass også- helt klart. Vi bor i en liten leilighet, og det sier seg selv at det er grenser for hvor mange bøker vi kan ha.

Utover det så er jeg også veldig knyttet til bøkene jeg liker, og vi har hyllemeter på hyllemeter med bøker som betyr mye for oss. Men om jeg bestiller en bok som viser seg å være total nonsense så får den ikke stå i hylla bare fordi det er en bok.

Man skulle nesten tro at bøker er hellige objekter bare fordi det er bøker. Litt trykksverte gjør et stykke papir hverken automatisk interessant eller nyttig.

Og med tanke på at bibelen er verdens mest trykte bok så er det ikke akkurat noe fare å kaste den heller- med mindre man er redd for at gud kommer og tar en for det.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:31   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Zapp!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 23:47   #44
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg har faktisk både salmebok (landstad) og bibel.
Salmeboken er et smykke i seg selv; sort skinninnbundet med gullkantede ark og er et arvestykke. Dessuten er det litt kult at det er gravert inn navnet Hilton på fremsiden, all den tid det er slektninger av Hilton som i Paris Hilton og co som har eid den.
Bibelen er familiebibel.

Har du ikek noe forhold til de du har, gir du de bort.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:03   #45
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Med en master i religionshistorie, og Bhagavadgita, Koranen og diverse buddhistiske skrifter i hyllene, synes jeg egentlig det er litt flaut at jeg ikke har en bibel... Men jeg gidder IKKE å bruke penger på det, så lenge bibelen.no eksisterer, og ingen har vel tenkt på at de burde gi meg en noen gang
Men uansett ville jeg vel heller kasta den i en fretexconatainer enn i papirinnsamlinga.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:06   #46
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Vi har både salmebok og bibel i flere utgaver, en er arvet, to er konfirmasjonsgaver, en fra kirka i bryllupsgave. Ingen av dem kommer til å bli kastet eller gitt bort.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 00:11   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Husker dere forresten denne festlige tråden: "Hva synes dere om makulering av bøker?" Hvor trådstarter sannsynligvis også var forfatter av følgende sitat herfra:

Sitat:

I dag fikk jeg meg litt av en overraskelse da jeg slo opp Fretex på Google og leste hva som ble skrevet om Fretex og bøker. Jeg mener at alle kristne i Norge må være oppmerksomme på hva som foregår!

Fretex er med på å avkristne landet vårt!

Hva skjer? Gamle, kristne bøker blir mer og mer mangelvare i bibliotekene her i landet. Enten er bøkene så fillete at bibliotekene nødvendigvis må kaste dem, eller hvis bøkene er brukbare, levere dem til Fretex, eller så blir bøkene lånt ut fra bibliotekene til enkeltpersoner som ikke leverer dem tilbake. Så dør den tusseladden som lånte boka, og slektningene gir boksamlingen hans/hennes til Fretex. Der blir boka makulert av muslimer og nervøse ateister som har fått attføringsjobb på en Fretex-stasjon. (De som får jobb i Fretex er IKKE kristne. De er alt mulig annet rart.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:48   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Plager det deg å ha Bibelen i hus? Maser den om at du ikke egentlig har tatt et trosstandpunkt? jeg vet en del som blir tydelig fysisk uvel av å ha Bibelen i nærheten, det er veldig pussig, og da tenker jeg man må ta en runde og finne ut hvorfor man synes det er så ekkelt. Er det som homohatere som egentlig kanskje er bittelitt homo?

Det der var en utrolig lite gjennomtenkt ting å skrive, Mim.

Jeg har kastet mange bibler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:52   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg har bibel og nytestamente, men ikke salmebok. Jeg ville kanskje til og med kjøpt en bibel dersom vi ikke hadde en i hus, fordi jeg synes det er en "naturlig" del av boksamlingen. I praksis slår jeg alltid opp på nettet om det er noe jeg skal sjekke - det er jo også mye lettere å søke der - men om jeg skal lese et lengre sammenhengende stykke, er det større sjanse for at jeg plukker frem en papirbok.

Jeg synes ikke det er noe "verre" å kaste en bibel enn en annen bok. Jeg kaster dog sjelden bøker uansett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:01   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Ja. Opptil flere bibler og salmebøker.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:06   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det der var en utrolig lite gjennomtenkt ting å skrive, Mim.

jeg vet om folk som blir fysisk uvel og synes det er ubehagelig og påtrengende å ha/se på/ ta i en bibel. Hvorfor er det ugjennomtenkt å mene at det minner om dem som synes det er ubehagelig og påtrengende med gutter i råsa støvler eller menn med knekk? Jeg synes fenomenene minner om hverandre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:07   #52
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Vi har ingen av delene.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:11   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg vet om folk som blir fysisk uvel og synes det er ubehagelig og påtrengende å ha/se på/ ta i en bibel. Hvorfor er det ugjennomtenkt å mene at det minner om dem som synes det er ubehagelig og påtrengende med gutter i råsa støvler eller menn med knekk? Jeg synes fenomenene minner om hverandre.

Fordi det ene kan være basert på erfaringer, det andre er hovedsakelig basert på fordommer.

Det er gjort mye stygt med bibelen som "fundament". Ikke like mye med rosa støvler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:15   #54
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg vet om folk som blir fysisk uvel og synes det er ubehagelig og påtrengende å ha/se på/ ta i en bibel. Hvorfor er det ugjennomtenkt å mene at det minner om dem som synes det er ubehagelig og påtrengende med gutter i råsa støvler eller menn med knekk? Jeg synes fenomenene minner om hverandre.

Jeg vet om noen som blir fysisk uvel av bibelen og for deres del handler det om veldig dårlige erfaringer med et nært familiemedlem i en ekstrem religiøs sekt. Umiddelbart har jeg litt større forståelse for det enn at noen grøsser at gutter i rosa støvler, uten at jeg vet hvilke negative erfaringer som kan være knyttet til gutter i rosa støvler.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:28   #55
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er forøvrig strengt forbudt å kaste bøker.



Jeg så i papirinnsamlinga hos oss at noen hadde kastet Da Vinci-koden. Selv da frøs jeg på ryggen. Omtrent like mye som jeg ville gjort om det var en bibel som lå der.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:30   #56
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg har kastet nytestamentet og biblen som mannen fikk på skolen. En bibel med skinn utenpå ville jeg nok ikke kastet men gitt til bruktbutikken e.l.

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:33   #57
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg kaster forøvrig ikke tegneserier heller.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:33   #58
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du hadde nok vært temmelig frossen om du jobbet på et papirmottak.

Huff ja, det hadde ikke vært noe for meg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:33   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg tror forresten jeg har kvittet meg med "Godt Nytt". Enten gitt bort til loppis, eller lagt på loftet. I hylla har jeg en arvet skinnbibel, og en arvet salmebok.

Da jeg var liten moret jeg med å lese gotisk, så da leste jeg en del i bibler. Jeez, nå høres jeg nerdete ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:35   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibel og salmebok

Jeg har knotet meg gjennom mang en familiebibel og salmebok på sommerstedet vårt, bare fordi det var gøy å lese gotisk i min ungdom, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no