Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-16, 14:00   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Jeg har en super brownies oppskrift, men den er i overkant søt. Skal jeg ta mer mel i den hvis jeg tar mindre sukker?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:06   #2
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Nei, det trenger du ikke. Jeg tar ofte i mindre sukker enn i oppskriftene, går veldig fint!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:09   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Tusen takk, Rusle

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:13   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:18   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Supert! 12 dl sukker i en langpanne er liksom litt vel i overkant

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:23   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Tar gjerne oppskriften!

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:44   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Supert! 12 dl sukker i en langpanne er liksom litt vel i overkant

12 dl sukker høres virkelig ut som at er i overkant for en langpanne!
Jeg ville også ha redusert den mengden ganske kraftig uten å øke noe annet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:52   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Herlighet!
Jeg lagde sjokoladekake i ovnens langpanne i går til dugnadskake og halverte sukkeret i den til 250g. De bak disken som spiste av den sa at den var deilig så detvsr ikke noe manko på sukker i den iallefall.☺

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 16:14   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

12 dl er jo galskap. Jeg halverer ofte sukkermengden i kaker, og det går helt fint. Men vær obs på at om du tar vekk for mye sukker i en brownie-oppskrift så blir den mer lik vanlig kake i konsistensen. Men du har mye å gå på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 16:42   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Godt det ikke bare er oss som synes dette var oppskrift på sukkerkoma Men til kakens forsvar så har jeg ganget den opp en halv gang for å få den litt høyere. Så 9 dl mel, 9 egg. Gikk ned til 10 dl så får vi se hvordan det blir. Får ta det gradvis. Godt poeng at den blir mer sjokoladekake med for lite sukker, Niobe, og det er ikke et ønske.

Jeg var en smule stresset og satt ovnen på 210 grader Så er spent på om den er seig nok og ikke blitt tørr...

Jaja, bursdagsgjengen får avgjøre

Skal skrive ned oppskriften senere

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 16:44   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Altså, når jeg har halvert sukkermengden i brownies, så blir konsistensen mer "vanlig kake".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 19:17   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

12 dl høres litt i overkant ut ja. I min brownies-oppskrift (stor langpanne) er det 8 dl. Det høres fryktelig mye ut det også, men er helt perfekt. Ellers enig med Niobe i at i akkurat brownies er det viktig at det er ganske mye sukker, ellers blir det "bare" sjokoladekake.
Og det går nok bra med 210 grader. Det hender man har klåfingrede ettåringer som bare skrur på alt som kan skrus på, men kakene blir gode likevel, har jeg hørt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 19:21   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Altså, når jeg har halvert sukkermengden i brownies, så blir konsistensen mer "vanlig kake".

Aha, så det er derfor.Takk for tips.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 10:25   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster! Mer mel hvis jeg tar mindre sukker i oppskriften?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jaja, bursdagsgjengen får avgjøre

Skal skrive ned oppskriften senere

Hvordan gikk det, og kan du dele oppskrift?
Jeg har også oppskrift med 8 egg og 1 kg sukker, den er forsåvidt god, men unødvendig søt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no