Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Amazon og boikott (begge veier)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-17, 15:08   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Sint!

Amazon og boikott (begge veier)

Jeg har en Kindle Fire og har tidligere opplevd at enkelte nettsteder ikke nås fra den innebygde nettleseren med meldingen at nettstedet er nede eller flyttet. Vanligvis har jeg da sjekket fra telefonen eller PCen og nettstedet er åpent der, og fortsatt ikke på Fire'n. Beklageligvis har hvilke nettsteder det gjelder bare blitt notert i hodet, men i hvert fall et av dem var kritisk til Amazon sin forretningsprofil.

I dag opplevde jeg det samme igjen og denne gangen noterte jeg meg hvilket nettsted det gjelder: Grab your Wallet er fint oppe og går, og oppfordrer til boikott av Amazon pga sterke bindinger til Trumps forretninger.

Bruksanvisningen eller brukerbetingelsene til Fire'n sa noe om at nettrafikk rutes via Amazon før den etterspurte siden dukker opp på dingsen din, så det er ikke usannsynlig at de setter opp boikott av nettsider de ikke liker.

Er jeg paranoid eller er det et mønster her?
Andre som har merket noe lignende?
Jeg boikotter Amazon fra nå, andre som er med?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 15:29   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og boykott (begge veier)

Jeg har lest gjennom Trump-lista og notert meg hvor jeg ikke skal handle i fremtiden. Boikott føles litt voldsomt å kalle det all den tid jeg ikke er kunde hos noen av disse pr i dag.

Det som kunne vært aktuelt og som jeg konkret har tenkt på er USA-tur for å besøke slekt om en stund, men det legges på is foreløpig. Det kan ikke kalles boikott det heller, men det at det legges på is er Pga Trump.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 16:35   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Jeg skal holde meg unna Walmart, Kmart, Macy's, Sears og Nordstroms når jeg reiser i mai.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 16:56   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazon og boykott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har lest gjennom Trump-lista og notert meg hvor jeg ikke skal handle i fremtiden. Boikott føles litt voldsomt å kalle det all den tid jeg ikke er kunde hos noen av disse pr i dag.

Det som kunne vært aktuelt og som jeg konkret har tenkt på er USA-tur for å besøke slekt om en stund, men det legges på is foreløpig. Det kan ikke kalles boikott det heller, men det at det legges på is er Pga Trump.

Der er jeg i tenkeboksen. Den slekta vi ha der kan trenge besøk tror jeg. Men Amazon skal jeg ikke handle mer fra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 16:58   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg skal holde meg unna Walmart, Kmart, Macy's, Sears og Nordstroms når jeg reiser i mai.

Ja det går an. Sier jeg med en lavtlønnet niese som er avhengig av jobben på Walmart for å få det til å gå rundt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 17:10   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Jeg boikotter Amazon, ja. Har et ubrukt gavekort der, men kommer ikke til å benytte det heller så lenge de fører Trump-produkter.

Det er en av de få tingen jeg kan bidra med herfra.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 22:55   #7
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg boikotter Amazon, ja. Har et ubrukt gavekort der, men kommer ikke til å benytte det heller så lenge de fører Trump-produkter.

Det er en av de få tingen jeg kan bidra med herfra.

Å ikke bruke gavekortet er vel egentlig å gi dem bonus, er det ikke?
Penger de allerede har fått er det greit å ta ut varer for, utover det støtter jeg boikott og jeg har handlet en del på Amazon.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 23:10   #8
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Ah, amazon. Den blir vanskelig, men ja. Støtter boikott av alt Trump-relatert og reiser definitivt ikkje til USA.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 02:03   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Å ikke bruke gavekortet er vel egentlig å gi dem bonus, er det ikke?
Penger de allerede har fått er det greit å ta ut varer for, utover det støtter jeg boikott og jeg har handlet en del på Amazon.

Hehe, jo det er et poeng, men jeg trenger jo ikke bruke det akkurat nå.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 10:57   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Ah, amazon. Den blir vanskelig, men ja. Støtter boikott av alt Trump-relatert og reiser definitivt ikkje til USA.

Hvorfor er boikott av Amazon vanskelig? :nysgjerrig:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 10:44   #11
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvorfor er boikott av Amazon vanskelig? :nysgjerrig:


Vanskelig for meg, berre. Eg har handla mykje der dei siste åra, ikkje minst bøker.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 11:34   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Jeg ble linket til Amazon en gang fra noe jeg leste på en blogg men fant ikke ut av fraktkostnaden så jeg har aldri handlet derifra. Har heller ikke kjøpt noe fra de andre butikkene som er nevnt og skal heller ikke til Uniten i nærmeste fremtid.
Handler heller fra eBay.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 15:06   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazon og boikott (begge veier)

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Vanskelig for meg, berre. Eg har handla mykje der dei siste åra, ikkje minst bøker.

Jeg handlet mye digitale bøker fra Amazon før, men nå handler jeg fra steder hvor jeg faktisk blir juridisk eier av bøkene og ikke bare leier den slik det nå er fra Kindle Store. Det betyr mye for meg å ikke risikere at Amazon sletter bilblioteket mitt av merksnodige grunner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
amazon boikott boycot


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no