Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne historien gjør meg så trist og sint!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 21:18   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Pil

Denne historien gjør meg så trist og sint!

Jeg leste hele historien i "Mamma" for noen måneder siden.
Den gjorde sterkt inntrykk!

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1469962.ece


Håper at de får tak i den stakkars gutten, slik at han blir gjenforent med moren. Selv om det også er et etisk dilemma - etter 7 ÅR hos sin far i Mexico..... De har tidligere vært i Mexico og såvidt fått sett gutten, men der holder myndighetene med faren, og vil tiltale/arrestere moren for kidnapping dersom hun tar med seg gutten.



For en uutholdelig situasjon for en mamma! Og så utrolig egoistisk av faren!! Han skulle hatt skambank!!! (og her fant jeg ingen smiley's som var sint nok!)

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:23   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er helt horribelt at de ikke har greid å "ordne" dette diplomatisk.

Som mor hadde jeg forlengst ansatt noen a la Thon til å "kidnappe" barnet tilbake, selv om det ikke er den rette måten å ordne en slik sak.

Helt tragisk!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 23:46   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff ja - dette er en situasjon hvor ingen vinner egentlig.

Jeg syns det er så leit jeg, at enkelte foreldre ikke klarer samarbeide om barna sine.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 23:55   #4
Boo
Fullverdig medlem
 
Boo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Innlegg: 63
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er direkte skremmende at sånt faktisk skjer!

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:55   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå viser TVNorge saken i programmet "Savnet"!
Kjempespennende, huff og huff!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 23:26   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så programmet, og det var forferdelig! Stakkars mamman. Hun var så sterk og saklig! Jeg ble utrolig imponert over den sterke kvinnen. Jeg håper virkelig at Thor Antonio snart får komme hjem til mamman sin.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:03   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, hun er utrolig sterk. Tenk hvor mange desperate, fortvilte tårer hun har grått... Og hvordan gutten har savnet mammaen sin...Og hvordan han klamret seg til henne da hun fikk se han 1/2 time da han var 6 år.

Jeg ble helt desperat selv av denne historien. Så på nyhetene at nå har en statssekretær i UD reist for å snakke med viseutenriksministeren i Mexico.
Måtte de ta til fornuft der borte, og se at faren har gjort noe straffbart.

Som de sa, tiden jobber bare mot moren...

Men jeg tenker også på at - hvis gutten får komme til Bergen igjen, må han lære norsk på nytt, tilpasse seg ny kultur, bli kjent med sin mor igjen, ny familie osv... Det er der det etiske dilemmaet kommer.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:54   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er en forferdelig vanskelig sak det der. Det minner meg litt om saken om den lille babyen i NJ som bare var noen dager gammel da hun omkom i en brann. Moren var overbevist om at hun ikke omkom, men hadde blitt kidnappet. 6-7 år senere viste det seg at hun hadde rett. En bekjent hadde kidnappet babyen, påsatt brannen og oppfostret jenta som nå snakket engelsk. Den biologiske moren snakket spansk, kun litt engelsk så det ble store utfordringer da hun fikk tilbake jenta si.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:57   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så ikke programmet og vet egentlig ikke hva jeg uttaler meg om her, men here goes: Er det beste for barnet nødvendigvis det som er best for mammaen? Har han det trygt og godt der han er? Snakker han norsk?

Man skal selvfølgelig straffes for å ha kidnappet barnet sitt og det skal ikke lønne seg å skjule barnet i mange år sånn at det blir vanskeligere å føre barnet tilbake til den andre foreldren, så dette er egentlig utrolig vanskelig.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 01:53   #10
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så forferdelig.
Stakkars mennesker, både moren, sønnen og faren. Uansett hva som skjer er det noen som sitter igjen med et knust hjerte. Selv om jeg føler intenst med moren, er jeg betenkt - er pappaen så fæl at gutten ikke kan være hos ham? er det til beste for barnet å bli omplassert til et land han ikke kjenner, et språk han ikke kan, og et vanskelig forhold til at han har kjent til?

Noen ganger blir jeg fryktelig glad for at jeg og mine barn lever så beskyttet som vi gjør......

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:11   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg så ikke programmet og vet egentlig ikke hva jeg uttaler meg om her, men here goes: Er det beste for barnet nødvendigvis det som er best for mammaen? Har han det trygt og godt der han er? Snakker han norsk?

Man skal selvfølgelig straffes for å ha kidnappet barnet sitt og det skal ikke lønne seg å skjule barnet i mange år sånn at det blir vanskeligere å føre barnet tilbake til den andre foreldren, så dette er egentlig utrolig vanskelig.


Jeg satt igjen med mange av de samme tankene. Det kan være stor forskjell på hva vi som står utenfor mener er riktig, og hva som er best for gutten. Antakeligvis husker han knapt nok moren og Norge. Det faren har gjort er forferdelig, men jeg synes guttens beste, hva det nå enn er, bør komme i første rekke.


Ja, jeg hadde antakelig tenkt helt annerledes om det var mitt barn..

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 05:36   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg satt igjen med mange av de samme tankene. Det kan være stor forskjell på hva vi som står utenfor mener er riktig, og hva som er best for gutten. Antakeligvis husker han knapt nok moren og Norge. Det faren har gjort er forferdelig, men jeg synes guttens beste, hva det nå enn er, bør komme i første rekke.


Ja, jeg hadde antakelig tenkt helt annerledes om det var mitt barn..

Det er det som er det store etiske dilemmaet. Men da vinner far, og da lønte det seg å kidnappe barnet. Mor har virkelig jobbet med dette, og kontaktet en lang rekke personer, og vært flere ganger i Mexico med håp om at gutten hennes skulle bli med henne hjem igjen.

Tenk for en traume og sorg det måtte være for den lille gutten, som plutselig ikke fikk være hos mammaen sin mer. Også fikk han plutselig møte henne en halvtime, et par år etterpå - og da klamret han seg hardt til henne.
Hva har far sagt?

Jeg tror at hvis jeg var gutten, ville jeg - på bakgrunn av hva faren faktisk har gjort - kommet tilbake til Norge, til tross for alle utfordringene. Men får gutten valget idag; er det ikke lett å si hva han hadde gjort. Antakelig har han det helt fint hos sin far, og det å reise til et "fremmed" land osv hadde kanskje vært skremmende.

Som mor sa, håper jeg han vil skjønne mer etterhvert, og forlange å vite sannheten, og møte sin mamma.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 20:52   #13
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Dette er en kjempevanskelig situasjon som jeg håper kan løses til guttens beste. Jeg skjønner morens situasjon veldig godt, men ser også Flukes poeng. Det som gjør situasjonen vanskelig, er at faren har kidnappet sønnen, men det finnes vel også mange eksempler på kvinner som tar med seg barnet sitt til sitt hjemland (for eksempel Norge?) og der faren til slutt mister kontakt med barnet sitt. Hadde reaksjonene vært like sterke om det var moren som hadde kidnappet barnet sitt?

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 10:31   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

I dag scroller jeg litt i gamle tråder! Så måtte jeg google litt nytt om Thor Antonio:

Resultat - 18 år gammel er han og moren gjenforent.
https://www.tv2.no/v/966272/

Han har visst også blitt Artist Titroy:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 12:05   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 12:06   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Herrefred. Jeg mangler ord.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 12:08   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg tror at hvis jeg var gutten, ville jeg - på bakgrunn av hva faren faktisk har gjort - kommet tilbake til Norge, til tross for alle utfordringene. Men får gutten valget idag; er det ikke lett å si hva han hadde gjort. Antakelig har han det helt fint hos sin far, og det å reise til et "fremmed" land osv hadde kanskje vært skremmende.

Det var litt fint å se "fasiten" på dette nå, etter 12(!) år. Det ser ut til at gutten nå har nær kontakt med begge sider av familien, både i Norge og Mexico. Han har ikke brutt med faren etter å ha blitt klar over hva som har skjedd, men uttaler at han ønsker å legge alt dette bak seg og forholde seg til situasjonen her og nå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-18, 12:13   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne historien gjør meg så trist og sint!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det var litt fint å se "fasiten" på dette nå, etter 12(!) år. Det ser ut til at gutten nå har nær kontakt med begge sider av familien, både i Norge og Mexico. Han har ikke brutt med faren etter å ha blitt klar over hva som har skjedd, men uttaler at han ønsker å legge alt dette bak seg og forholde seg til situasjonen her og nå.

Og det er veldig forståelig. Han er jo glad i familien han vokste opp med. Fin løsning, synes jeg.

Bare synd det skulle bli slik i utgangspunktet.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no