Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan påføre neglelakk pent?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 23:19   #1
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan påføre neglelakk pent?

Jeg får ikke til å påføre neglelakk, spesielt ikke med farge, pent!
Det blir ujevnt og drar seg gjerne utover, og jeg ender opp med å ta det av og evt. bruke blank lakk.
Jeg har mange mer eller mindre ubrukte flasker i skapet, manikyr-sett og gudene vet hva alt er.

Tips anyone?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:21   #2
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Tar og gjerne i mot tips. Jeg bruker så å si aldri neglelakk, rett å slett for jeg klarer ikke ta det på så det blir pent.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:22   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Påfør kun en retning, midten, så midten og ut på hver side.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:52   #4
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Tynne lag.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:58   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Bruk en bra neglelakk, mange billiglakker er håpløse å legge jevnt. Lakk med perlemor er mye mer tilgivende enn lakk med helt jevn farge (creme-lakker).

Dytt neglebåndet ned sånn at neglen blir så jevn og velstelt som mulig, og fil neglen godt også oppå! Bruk da en egen pussefil/blokk, som er mye finere enn en vanlig grov forme-fil. Når man får bort riller og grums er det lettere at lakken blir jevn. Basecoat får lakken til å holde seg lengre, og unngår at neglen blir misfarget av (mørk spesielt) lakken. Lakk ikke helt ut i kantene, men spar en millimeter hele veien rundt. Da blir det ikke grisete på huden rundt; selv bare litt søl gjør at lakken ikke ser pen ut. (Bruk q-tips med neglelakkfjerner for å få bort søl.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 00:01   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Øve, øve, øve! Jeg har blitt rimelig flink, selv med venstrehånda.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:07   #7
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Øve, øve, øve! Jeg har blitt rimelig flink, selv med venstrehånda.



Ellers synes jeg personlig at dyrere neglelakker har bedre kost og bedre konsistens, noe som gjør påføringen enklere.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 10:47   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Mitt problem er at neglene ikke er pene, hvilket blir så synlig når de er farget, at jeg dropper det. Lite pene på en måte som er fysisk, ikke lar seg fikse med fil og neglebånddytting. Ene langfingeren har en mye bredere negl enn alle de andre fingrene. Ene ringfingeren har en veldig "bratt kant ned" på ene siden i forhold til andre siden, så "midten" høydemessig er 1/3 fra ene kanten. På andre langfingeren er hele fingertuppen litt rar etter en kræsj med en basketball på ungdomsskolen. Småting jeg ikke ser i hveridagen, men som lyser opp når neglene har farge. Å legge det jevnt synes jeg er greit nok, men pent blir det bare ikke, så jeg har nesten aldri brukt det, helt sluttet de siste årene. Dersom noen finner en løsning på dette, utenom falske negler, skulle jeg vurdert det igjen...

Men jeg har konkludert med at neglelakk ikke er for alle.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:20   #9
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Man må ikke ha for lite lakk på penselen. Ikke for mye heller, men det er lærer man seg etterhvert!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:53   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.



Ellers synes jeg personlig at dyrere neglelakker har bedre kost og bedre konsistens, noe som gjør påføringen enklere.

Det er min erfaring også. Vil du ha fransk manikyr du gjør selv, så får man kjøpt sånne fine taperemser man kan sette på neglen og lakke over. Det ser ut som om man har fått gjort det i salong, hvis man er nøye.

Trening trening trening og god neglelakk. Dessuten er det viktig å vaske hendene godt før påføring, for å få vekk fett fra neglene.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 14:55   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan påføre neglelakk pent?

Base coat, neglelakk 2-3 lag, top coat. Og øve mye.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no