Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo for fett preteen-hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-15, 20:50   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjampo for fett preteen-hår

Snuppa nærmer seg 11 år, og puberteten er i gang. Det ser ut til at hun skal streve mer med uren hud og fett hår enn jeg selv gjorde, så dette er ukjent territorie for meg.

Nå ser håret hennes fett ut selv rett etter at hun har vasket det, så jeg antar at vi må kjøpe en egen sjampo til henne for fett hår. Funker det? Er det noen som har noe å anbefale?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 21:49   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Er hun flink nok til aa skylle ut etterpaa. Hvis shampoo eller balsamrester henger igjen, ser det kjapt fett ut. Bare en ide, selvsagt ikke sikkert at dette er skyld i problemet hennes.

I tillegg tenker jeg törrshampoo. Spray litt i haarfestet, törk over med et haandkle og haaret ser fresht ut.

Har selv aldri merket at spesielle shampooer for fett haar funker, saa det kan jeg ikke hjelpe med. Imidlertid synes jeg at det kan hjelpe aa droppe balsamen hvis hun bruker det for mange av dem tynger litt.

Haaper dere finner en lösning.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 21:51   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Vasker hun det selv? Viktig å få skylt godt og ikke bruke balsam. Unngå sjampo med pleiende egenskaper, kjøp til normalt eller fett hår. Tjæresjampo virker bra på fett hår, men lukter ikke særlig godt, så jeg tipper det ikke er et alternativ,

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 21:53   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Bruker hun balsam? Det kan hjelpe å droppe balsam en periode. Vask håret to ganger med shampo. Og skyll godt, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:05   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Hun vasker det selv, ja. Det har hun gjort i mange år. Men jeg skal minne henne på å skylle det godt, og be henne droppe balsam for å se om det hjelper.

Mitt hår blir helt umulig å gre uten balsam, men hun har jo tydeligvis ikke helt samme hår som meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:12   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Vaske sjelden. Ofte vasking = fett hår. :btdt:
Og egg.

Det fungerer supert på mitt hår.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:13   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Vaske sjelden. Ofte vasking = fett hår. :btdt:

Det tror jeg faktisk stemmer bedre på voksenhår som er fett, enn fett preteen/tenåringshår. Har hvertfall jeg sett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:17   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Jeg synes ingenting hjelper. Min er jo like gammel som din, har hatt fett hår lenge. Hun må vaske det annehver dag. Kjøpte en dyr shampoo fra et eller annet nettsted, men synes ikke det ble noe bedre med den enn med butikkshampoo. Hun har langt hår og bruker balsam.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:25   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Jeg hadde fett hår fra den alderen. Ingenting hjalp. Men ikke balsam, eller balsam bare i tuppene, er et tips.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:35   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det tror jeg faktisk stemmer bedre på voksenhår som er fett, enn fett preteen/tenåringshår. Har hvertfall jeg sett.

Mulig det, jeg prøvde aldri akkurat det tipset da jeg var tenåring så jeg skal ikke si noe sikkert.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 22:36   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Neutral shampoo. Håret blir helt merkelig den første tiden, men etter en stund hjelper det slik at håret ikke virker like fett.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 00:13   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Vaske sjelden. Ofte vasking = fett hår. :btdt:

Nei. Det funker virkelig ikke på tenåringer.

Vaske håret to ganger hver gang det vaskes, med renseshampo. Jeg er veldig fornøyd med effekten av Joico K-Pak Clarifying Shampoo. Og aldri bruke balsam i nærheten av hodebunnen, kun i tuppene.

Og ikke minst: kontroller at hun vet hvordan hun skyller ut all såpa. Det er mulig at et del av problemet er at hun ikke skyller godt nok. Har jeg hørt.

Jeg kjøper for øvrig shampoen i litersflaske. Da er den ikke stort dyrere enn butikkshampo.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 08:36   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Vaske sjelden. Ofte vasking = fett hår. :btdt:

Den teknikken brukes forsåvidt allerede, uten at det hjelper. Hun er ikke så himla flink til å vaske håret uten av vi gir beskjed om det.

Men det verste er jo at det ikke ser veldig bra ut rett etter at hun kommer ut av dusjen heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 08:57   #14
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Eldste sliter med det samme og må vaske håret hver dag før han går på skolen.

Tørrshampoen man får kjøpt på lindex lukter kirsebær. Så man får tak i gode lukter. Greit å ha når man har det travelt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 08:59   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Jeg har tre døtre og to av de har hatt og har lignende hår. Det som funker best her er merkelig nok Head&Shoulders med sitron. Det må være den med sitron. Håret holdt lenger og hodebunnen luktet bedre. Jenta mi på 18 år får ikke fett hår lenger, men hun på 11 får det dagen etter vasking. Vi prøver å få til at hun kun vasker håret 2-3 ganger i uka. Hun svetter ikke og trenger sånn sett ikke hårvask oftere, men fett hår er ikke særlig delikat det heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:00   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Ja, og så bruker vi tørrsjampo mellom hårvaskene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:19   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Så lenge man ikke tar balsamen ned i hodebunnen så kan man fint bruke det på langt hår. Jeg vasker riktignok håret mitt hver dag, men når jeg bruker balsam tar jeg det bare i lengden av håret, og aldri i hodebunnen lenger. Det er jo som oftest ikke i hodebunnen flokene er?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:23   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Min niåring har tendenser til dette allerede. Hun må ha grundige påminnelser om å vaske med sjampo to runder, og så balsam kun i tuppene, samt skylle ut balsamen skikkelig. Hun har langt, tykt hår og får ikke alltid dette til selv, men nekter plent å få hjelp.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:28   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Vi hadde store problemer med håret til yngstemann. Det var fett og luktet py nesten samme hva. Men så leste jeg et tips her på FP om Defines rensesjampo, og den gjorde virkelig susen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:42   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo for fett preteen-hår

Jeg har forsøke å finne denne rensesjampoen, men finner den ingensteder?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no