Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-16, 21:08   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.043
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Kindle er fantastisk. Man vil ha den med justerbart lys. Ikke det, mulig alle har det?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 09:51   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Man vil ha fra Paperwhite og oppover, i hvert fall. Med innebygget lys. Jeg kjenner ikke de nyeste modellene og hva som er forskjellen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 09:59   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Den de har på Digital Impuls er Paperwhite med innebygget, justerbart lys (har ikke alle det?)

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:00   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den de har på Digital Impuls er Paperwhite med innebygget, justerbart lys (har ikke alle det?)

Modellene før PW har ikke innebygget lys, nei. Alle PW har innebygget lys, hvis det er det du spør om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:02   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Ja, det var poenget, det var et virkelig hopp da PW kom, både med skjermoppløsning og innebygget lys, som gir mye bedre leseopplevelse.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:44   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Kindle er fantastisk. Jeg har Paperwhite, har ikke prøvd noen nyere - men er storfornøyd med min.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:38   #27
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Det går fint å bedrive enhåndslesing, ja? Jeg har lyst til å bla ved å svisje med fingeren, ikke bruke knapper (selv om det er en av tingene jeg har lyst til å sammenligne i praksis før jeg kjøper). Men størrelse og vekt er slik at man kan holde og bla med en hånd?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:50   #28
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Jeg holder min paperwhite med en hånd, og blar med fingeren på skjermen. Det går fint an å ha en Kindle der man blar med knapper på siden, men dersom den kun har knapper på ene siden så må man holde med høyre hånd og jeg er venstrehendt.

Min PW er liten og nett og jeg elsker den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 12:05   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Jeg leser og svisjer med ei hånd. Noe av det jeg synes er så genialt med Kindle er nettopp at det ikke er knapper noe sted, som du kan komme borti og trykke på når du ikke skal.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 13:46   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.135
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg holder min paperwhite med en hånd, og blar med fingeren på skjermen. Det går fint an å ha en Kindle der man blar med knapper på siden, men dersom den kun har knapper på ene siden så må man holde med høyre hånd og jeg er venstrehendt.

Nei, den vet hvilken vei man snur den, sier BM: http://www.foreldreportalen.no/forum...00#post4424500

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 13:53   #31
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, den vet hvilken vei man snur den, sier BM: http://www.foreldreportalen.no/forum...00#post4424500

Ahhh, jeg ser de har endret på design. For jeg tror ikke dette gjaldt de gamle typene, for der irriterte jeg meg over at knappen satt på feil side.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 20:02   #32
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Jeg er påvirket av dere og av en kollega, og har bestilt min Kindle i dag. Nå håper jeg bare den kommer til ferien, og at jeg finner mange gode e-bøker å putte på den før jeg drar.

Overrasket over prisen på e-bøker, da. Trodde det skulle være veldig mye billigere enn det er.

Kan man låne e-bøker på biblioteket? Til egen Kindle?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 00:02   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Engelske ebøker koster jo nesten ingen ting. Norske ebøker er det jo moms på, så de blir jo nødvendigvis ganske dyre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 00:02   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Du kan låne ebøker på biblioteket, men ikke til Kindle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 07:49   #35
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Ebøkene er stort sett billigere enn de innbundne bøkene ser jeg, og man kan ofte finne noen på tilbud. Jeg har aldri lest så mye som etter at jeg kjøpte meg Kindle for 2-3 år siden. Elsker den!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 10:50   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Engelske ebøker koster jo nesten ingen ting. Norske ebøker er det jo moms på, så de blir jo nødvendigvis ganske dyre.



I tillegg har norske bøker eit betydelig mindre nedslagsfelt enn det engelske språkområdet. Så produksjonsprosessen frå skriving til trykk blir fordelt på langt mindre salg. Det er ikkje nødvendigvis trykkinga som er dyrast i denne kjeden. Norske e-bøker er og underlagt bokavtalen med fastpris, så det er ikkje rabatter eller billigutgaver av norske bøker før mai året etter at dei er gitt ut.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 10:59   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.



I tillegg har norske bøker eit betydelig mindre nedslagsfelt enn det engelske språkområdet. Så produksjonsprosessen frå skriving til trykk blir fordelt på langt mindre salg. Det er ikkje nødvendigvis trykkinga som er dyrast i denne kjeden. Norske e-bøker er og underlagt bokavtalen med fastpris, så det er ikkje rabatter eller billigutgaver av norske bøker før mai året etter at dei er gitt ut.

Og det som er litt rart er at norske ebøker ofte er dyrere enn vanlige bøker, når man slipper å forholde seg til den siste delen av logistikkjeden, med pakking og frakt. Vanlige bøker er momsfrie, hvorfor kan ikke ebøker være det da?

Jeg kjøper en del norske ebøker, for det er en del norske forfattere jeg liker og ønsker å støtte, men det irriterer meg at jeg må betale moms av det når jeg kunne sluppet om jeg hadde kjøpt en analog bok, som jeg i tillegg kunne lånt/gitt bort i etterkant.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 14:54   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det går fint å bedrive enhåndslesing, ja? Jeg har lyst til å bla ved å svisje med fingeren, ikke bruke knapper (selv om det er en av tingene jeg har lyst til å sammenligne i praksis før jeg kjøper). Men størrelse og vekt er slik at man kan holde og bla med en hånd?

Jepp. Jeg ligger mye og leser, så viktig at det er mulig for min del. Setter den fast mellom lillefingeren og ringfingeren samt tommel og pekefinger, og blar med tommel. Har den i landscape mode, da jeg foretrekker det fremfor ordinært bok format.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 14:56   #39
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg er påvirket av dere og av en kollega, og har bestilt min Kindle i dag. Nå håper jeg bare den kommer til ferien, og at jeg finner mange gode e-bøker å putte på den før jeg drar.

Overrasket over prisen på e-bøker, da. Trodde det skulle være veldig mye billigere enn det er.

Kan man låne e-bøker på biblioteket? Til egen Kindle?

Bestilte du fra Amazon, så kommer den superraskt. Vi stusser alltid over hvor kjapt det kommer Faktisk raskere enn norske nettbutikker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 15:16   #40
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Finnes Kindle i vanlig ikke-nettbutikk?

Jeg bestilte fra Komplett. Den ligger i Oslo på terminal, ser jeg, så jeg håper å få den på mandag.

Jeg har prøvd å opprette bruker på Amazon.com og legge inn @ebok.no som godkjent avsender-adresse, men det godtar den ikke. Kanskje fordi det ikke ligger noen Kindle registrert enda? Jeg får prøve igjen når jeg har satt opp Kindle.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no