Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langhelg i februar/mars - Hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-19, 10:10   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Langhelg i februar/mars - Hvor?

Hvis du/dere (par) skulle reist på en langhelg, med 3-4 overnattinger nå i februar mars, hvor ville du reist?

Vil gjerne ha litt varme, ikke sol og strand, men litt varmere enn her på den tiden. Ikke for lang flyreise, siden det bare er en langhelg.
Vil gjerne ha god mat og godt drikke og en hyggelig by å vandre rundt i, må ikke nødvendigvis være en storby, men at det er litt aktivitet der.

Har ingen spesielle mål om hverken shopping eller aktiviteter, bare kosetur, muligens med spa dersom det er ett alternativ, men det er heller ikke noe must. Bør ikke være ekstremt dyrt, men trenger heller ikke å være blant det absolutt billigste.

Så hvor ville DU reist?

Har bl.a kikket litt på Roma og Palma, men vil gjerne ha flere forslag..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 10:16   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.214
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Nice eller Barcelona

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 14:45   #3
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Takk for tips, disse skal også vurderes!
Noen fler?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 20:23   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.793
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Min første innskytelse var faktisk også Palma. Det er jo selvsagt ikke sommervarmt, men det trengte du jo ikke heller. Men selv i februar kan det være deilig i solen. Roma er heller aldri feil.

Utover det (som du jo selv nevnte) tror jeg det meste rundt Middelhavet tilfredsstiller kriteriet ditt. Jeg hadde sjekket flybilletter og tatt utgangspunkt i det (men så bor jeg heller ikke i Oslo og er avhengig av de flygningene vi kan få herfra).

Jeg kan varmt anbefale Sevilla, forresten. Sånn by the way.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 21:04   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Malaga.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 01:21   #6
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Jeg stemmer også for Malaga - bare 4timer direktefly. Jeg har vært der både i november og februar. Det kan bli fint og varmt (t-skjorte vær). Koselig å rusle i gamle byen og ta turen opp til borgen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 10:25   #7
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min første innskytelse var faktisk også Palma. Det er jo selvsagt ikke sommervarmt, men det trengte du jo ikke heller. Men selv i februar kan det være deilig i solen. Roma er heller aldri feil.

Utover det (som du jo selv nevnte) tror jeg det meste rundt Middelhavet tilfredsstiller kriteriet ditt. Jeg hadde sjekket flybilletter og tatt utgangspunkt i det (men så bor jeg heller ikke i Oslo og er avhengig av de flygningene vi kan få herfra).

Jeg kan varmt anbefale Sevilla, forresten. Sånn by the way.

Takk for tips!
Jeg bor 10 min fra Gardermoen, så fly er det nok av..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 10:26   #8
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Malaga.

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Jeg stemmer også for Malaga - bare 4timer direktefly. Jeg har vært der både i november og februar. Det kan bli fint og varmt (t-skjorte vær). Koselig å rusle i gamle byen og ta turen opp til borgen.

Malaga har vi faktisk ikke tenkt på, så tusen takk for tips!
Ser ut som om temperaturen der er behagelig i hvert fall..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 11:12   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Barcelona.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 11:27   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Jeg skal til Budapest i mars, det er visst også en fin by. Ellers var sjefen akkurat i Romania, og han var imponert over Bucuresti. Det var visst en by som var verdt et besøk i seg selv, han mente det kommer til å bli et populært reisemål etter hvert.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 11:29   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Det er billigere og veldig fint i tidligere Øst-Europa. Vi var i Budapest i slutten av mars for noen år siden, og da var det veldig gode temperaturer der. Jeg tenker at det samme vil gjelde for Bucuresti og Praha.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 12:10   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Langhelg i februar/mars - Hvor?

Kan slå et slag for Bratislava, veldig koselig og helt overkommelig på en helg. Fin gamleby, relativt billig mat, kan kombineres med en dag i Wien om man vil. Man går til alt, og Wien er ca. som Oslo-Gardermoen i avstand, med gode forbindelser. Er dog ikke helt sikker på temperatur i perioden dere skal reise.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no