Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvorfor velge hybrid?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-19, 01:41   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Jepp, det candy sa. Egentlig bør man tenke på all bruk av strøm ut fra en marginalbetraktning, fordi all strøm man lar være å bruke, vil i praksis erstatte kull og gass. Så forskjellen på el og bensin på bil er at el «bruker» kull som når det brennes til strøm har en noe høyere virkningsgrad.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-19, 09:09   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Har diesel hjemme og hybrid på jobb, og ved neste kjøp vil jeg nok foretrekke en ladbar hybrid. Det er rett som det er en eller annen som ikke kan kjøre hit eller dit fordi de har elbil (sist i går), og det er langt og/eller kaldt, kjenner at den faktoren orker jeg ikke ha i livet mitt. Tenker også i et beredskapsperspektiv at det er trygt å ha et kjøretøy med to ulike drivstoffsmuligheter. Litt prepper, akkurat som jeg har begynt med hermetikk i kjelleren.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 09:43   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men sånn funker det jo ikke. Hvis jeg bruker mer «ren» kraft, eksporterer vi mindre, og Tyskland må produsere mer skitten kraft.

Ja, men, det er et tap på ca 5 % på kablene i sjøen, med 17 TWh, så vil dette utgjøre ca 0,85 TWh, dersom jeg har regnet riktig, som for det meste er varme i sjøen.
(Ja, jeg problematiserer nå, men om det nå er slik at oppvarmingen av sjøen er en stor utfordring, så synes jeg ikke vi skal bare tenke at det er uproblematisk at vi tilfører såpass store mengder varme til sjøen.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 11:01   #24
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Hvis noen virkelig vil nerde på strøm og elforsyning, vil jeg anbefale å se på Kontrollrummet hos SVK. Den viser både eksport/import, produksjonsmåter m.m.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 11:23   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ja, men, det er et tap på ca 5 % på kablene i sjøen, med 17 TWh, så vil dette utgjøre ca 0,85 TWh, dersom jeg har regnet riktig, som for det meste er varme i sjøen.
(Ja, jeg problematiserer nå, men om det nå er slik at oppvarmingen av sjøen er en stor utfordring, så synes jeg ikke vi skal bare tenke at det er uproblematisk at vi tilfører såpass store mengder varme til sjøen.)

Men mener du at det er et argument for at vi skal bruke mer strøm nasjonalt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 11:43   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Hvis noen virkelig vil nerde på strøm og elforsyning, vil jeg anbefale å se på Kontrollrummet hos SVK. Den viser både eksport/import, produksjonsmåter m.m.

OMG, takk!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 12:46   #27
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men mener du at det er et argument for at vi skal bruke mer strøm nasjonalt?

Jeg tenker at det ikke er uproblematisk å frakte energi som strøm på store avstander, ikke at det er et argument for å bruke mer energi nasjonalt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-19, 14:34   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Det må åpenbart med i regnestykket på CO2-avtrykk, ja, altså det med tap på transporten. Nå gjelder det også all annen transport over lengre avstander, ikke bare på havbunnen. Mye tap skjer på opp- og nedtransformering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no