Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-12, 20:26   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på?

Jeg har i dag kjøpt verdens beste kakemenn deig på Madla Handelslag, hjemmelaget. Men, det står ikke noe om hvor lenge kakemennene skal stekes eller på hvilken temp. Hva tror dere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 20:30   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

180 bruker vi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 21:02   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Takk, Nessie, da prøver jeg det. Hvor lenge, da? 10 minutter ca, eller?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 21:05   #4
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

180 i 10 minutter, men følg med på slutten så de ikke blir brente. Kommer litt an på tykkelsen.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 21:08   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Jeg vil ha de tynne, synes de er best da, men vi får se hva vi klarer. Takk for hjelpen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 04:59   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Jeg bruker 225 i ca ti min for å få tynne sprø kakemenn

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 08:44   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Hvorfor har ikke jeg sett den?

Blir de sprø eller myke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 22:17   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

De blir sprø. De var skikkelig gode, nam nam. Men deigen rakk til tre brett. Jeg ville nok hatt mer, så mulig jeg skal tilbake og kjøpe mer. Må uansett se om de har fått inn verdens beste kransekakemasse.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 22:37   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på?

Shit. Må ha! Hat lett i flere år etter kakemanndeig som lager sprø og tynne kaker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:02   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg bruker 225 i ca ti min for å få tynne sprø kakemenn

225?! Blir de ikke svarte da?!

Her brukes det 180 grader i 10-12 min.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:02   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De blir sprø. De var skikkelig gode, nam nam. Men deigen rakk til tre brett. Jeg ville nok hatt mer, så mulig jeg skal tilbake og kjøpe mer. Må uansett se om de har fått inn verdens beste kransekakemasse.

Ja, jeg tror de har fått inn. Jeg var bortom før helgen, og da hadde de iallefall.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:05   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på ?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ja, jeg tror de har fått inn. Jeg var bortom før helgen, og da hadde de iallefall.

De var utsolgt for kransekakemasse i går da jeg var der, men de hadde altså kakemanndeig. Den ligger i bakeriavd, oppå bordet. Der skulle også kransekakemassen ligge. De skulle få inn til uken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:05   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakemenn - hvilken temp skal de stekes på?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Shit. Må ha! Hat lett i flere år etter kakemanndeig som lager sprø og tynne kaker.

Ja, de må være sprø og tynne. Deigen var lett å jobbe med, men jeg brukte mye mel under så den ikke hang fast.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no