Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-19, 09:27   #21
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Jeg ville absolutt gått for vindu, selv om det ville gjort det vanskeligere å innrede badet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 09:43   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har klart meg fint uten vindu på badet de siste 24 årene.

Jeg også, bare 30.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 09:44   #23
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Jeg har bad med bare et bittelite vindu, hadde fint klart meg uten det også da det kun fungerer til lufting. Jeg har vel egentlig aldri hatt noe særlig til vindu på mine bad og hadde heller valgt muligheten for bedre innredning fremfor et vindu.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 12:44   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Etter at jeg flyttet hjemmefra for nesten 30 år siden, har jeg kun hatt 4-5 år med vindu i badeværelse. Har sverget flere ganger på at neste gang jeg flytter, er vindu på badet et must, men dette er svært uvanlig i leiligheter sentralt i Oslo, så det blir vel nye 30 år uten.

Hadde helt klart valgt det, om det var mulig.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 12:53   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.793
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Det er jo en vanesak, tror jeg. Eller som med for eksempel induksjon, når man har fått det, skjønner man ikke hvordan man klarte seg uten.

Jeg har vokst opp uten vindu, og det var ikke vindu i mine to første boliger. Her vi bor nå (de siste ti årene) er det et langt og smalt vindu høyt på langveggen. Og jeg elsker det. Det er nesten det beste med hele badet. Skjønner ikke at jeg klarte meg uten. Vi har vifte også, men det kan ikke sammenlignes.

Vi har ikke innsyn. Men vi har likevel frostet folie, og det er jeg fornøyd med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 13:00   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Vindu hvis det er mulig, ikke for dagslys (er f.eks. mørkt i ukesvis nå, så "dagslys" finnes ikke uansett), men for å kunne lufte. Men vil ikke ha vindu som gir innsyn.

Forrige leilighet hadde jeg bittelite vindu som var mest for luft og ikke for lys, derimot kunne jeg sitte på do med døra åpen og se gjennom stua og ha utsikt over halve byen. Do med utsikt har jeg dessverre ikke nå lengre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 14:21   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Har ikke vindu, og savner det ikke.
Syntes egentlig det var mest upraktisk der jeg bodde i England hvor det var vindu på badet. Der skinte nemlig solen rett inn på formiddagen så det ble innmari lyst.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 14:27   #28
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Jeg ville ikke prioritert vindu.
Derimot ville jeg prioritert en god avtrekksvifte og god lampe ved speil.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 14:59   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har klart meg fint uten vindu på badet de siste 24 årene.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg også, bare 30.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 17:50   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.378
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Jeg husker at det ikke var vindu på badet i en leilighet som vi leide. Det var stort bad og masse lys, men altså ikke noe vindu. Da denne leiligheten skulle selges, var det flere av de potensielle kjøperne som var innom som syntes at manglende vindu var no-go og droppet videre interesse av den grunn. Det kan også være noe å tenke på, uavhengig av hva dere selv ønsker.

Jeg foretrekker vindu selv, men kan leve med at det ikke er vindu.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 17:54   #31
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.691
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Jeg har faktisk aldri hatt vindu på badet verken i egeneide hus/leiligheter eller barndomshjem. Har aldri tenkt på det som et savn.

Om man har null innsikt og fantastisk utsikt er det jo sikkert veldig bra med vindu.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 18:08   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Takk for svar.

Jeg har konkludert med at jeg føler det er noe som mangler på bad uten vindu. Det blir vindu på det nye badet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 19:00   #33
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

For meg er det helt uaktuelt å ikke ha vindu på badet. Jeg liker å lufte etter dusjing eller at noen har vært på do der inne, i tillegg vil jeg ha det lille dagslyset som kommer inn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 19:48   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.793
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Vårt vindu er nesten alltid åpent, bortsett fra om natten. Jeg liker frisk luft inn og damp og lukt ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 01:24   #35
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Har vindu og liker det ikke. Fordi det er kaldt, blir damp til kondens på glasset, vannet renner, treverket blir vått og det blir svartsopp. Ekkelt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 10:35   #36
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har vindu og liker det ikke. Fordi det er kaldt, blir damp til kondens på glasset, vannet renner, treverket blir vått og det blir svartsopp. Ekkelt.

Da har du for dårlig lufting på badet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 21:41   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da har du for dårlig lufting på badet.

Det kan godt være, men det er vifte med luftfuktighetsautomatikk som står på lavest mulig luftfuktighet som slår seg på ganske raskt etter at en dusj starter.
Når damp treffer en stor, kald flate, så kondenserer det. Når flere skal dusje fortløpende på morgenen blir det damp. Særlig med ungdom som lar vannet renne. Kan sette inn en byggtørke. Eller framsnakke klutvask.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 22:16   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.793
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det kan godt være, men det er vifte med luftfuktighetsautomatikk som står på lavest mulig luftfuktighet som slår seg på ganske raskt etter at en dusj starter.
Når damp treffer en stor, kald flate, så kondenserer det. Når flere skal dusje fortløpende på morgenen blir det damp. Særlig med ungdom som lar vannet renne. Kan sette inn en byggtørke. Eller framsnakke klutvask.

Vi har også ungdommer som damper mye, og vi har vifte. Men nettopp derfor synes jeg det er gull med vindu som kan åpnes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 23:30   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Har et lite vindu på det ene badet. Det andre badet har ikke vindu. Foretrekker vindu.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 22:21   #40
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du prioritert vindu på badet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har også ungdommer som damper mye, og vi har vifte. Men nettopp derfor synes jeg det er gull med vindu som kan åpnes.

Enig. Vi har også vifte, men synes det er mye bedre å lufte med vinduet. Jeg pleier å åpne det mens jeg dusjer, og lukke det når jeg skal tørke meg. Da er mye av dampen ute av rommet allerede, selv om det fortsatt er varmt der inne.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no