Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-19, 15:15   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Da har jeg testet, og det er fremdeles feil. Men tilbakemeldingen fra Google er jo at det kan ta opptil 24 timer, så vi får teste igjen i morgen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 15:17   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Jeg tror fremdeles at de bruker veinettverket til Statens vegvesen, men at de legger inn "brudd i veilenken" når brukere rapporterer inn feil av denne typen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 15:18   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror fremdeles at de bruker veinettverket til Statens vegvesen, men at de legger inn "brudd i veilenken" når brukere rapporterer inn feil av denne typen.

Ja, det burde være naturlig. Jeg har google maps i bilen og den er veldig oppdatert på hvordan tilstandene er på veien, køer er markert på kartet og den beregner om veien raskt om det er litt tregt/kø/stopp osv.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 15:33   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, det burde være naturlig. Jeg har google maps i bilen og den er veldig oppdatert på hvordan tilstandene er på veien, køer er markert på kartet og den beregner om veien raskt om det er litt tregt/kø/stopp osv.

Vi klarte å unngå køen fra h'#&% da vi skulle hjem fra juleferie ved hjelp av google. På grunn av en kollisjon på Berger, så stod køen nesten helt opp til Kløfta. Vi kjørte av ved Kløfta, og selv om vi måtte kjøre i 60 km/t så kjørte vi tidvis parallelt med E6 og så at der stod det helt stille. Jeg følte meg relativt fornøyd med å ha hatt et årvåkent blikk på google da.

Men google henter info fra der det faktisk kjører bilen. Hvis det ligger inne at det går en vei på tvers over til deres hytte, så tror den at det er en vei. At den aldri får noe data fra biler som kjører på denne veien kunne jo like gjerne skyldes at veien er i lite bruk. Mens realiteten er at det ikke er noen (kjørbar) vei.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-19, 19:37   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Ah, der fikk jeg lagt inn en liten frustrasjon til Google Maps jeg og. Kan kanskje ikke ha for store forhåpninger vedr oppdatering, men da har jeg iallfall gjort mitt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 13:18   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Det er fremdeles ikke endret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 13:26   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Google-kartet har fortsatt inntegnet fylkesgrense mellom Nord- og Sør-Trøndelag, som ble slått sammen til ett fylke for over et år sida. Så ikke ha for store forhåpninger.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-01-19 kl 13:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 13:34   #28
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Regner med at det er ganske strenge rutiner for å endre. Og det er bra med tanke på de som melder inn "feil" for å ramme andre, eller bli kvitt trafikk utenfor egen dør.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-19, 13:34   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 39
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Feilen jeg har meldt inn har vært feil i minst fem år, så jeg har ingen tru på ar de fikser det på ei stund ennå.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 00:17   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Jeg har fått enda en mail om at de ska se nærmere på saken.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 00:25   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Google maps har ført meg til de morsomste steder og stop. Jeg brukte den til å se hvilke gate som var lettest å kjøre i en bydel jeg ikke var så godt kjent. I fjellet under adressen jeg skulle til går det en tunnel som er hovedvei til en annen bydel. Gjett hvor google mente at jeg var framme ved adressen? Jo, midt i tunnelen rett under huset.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 00:33   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Hihi, Fersken, jeg bor oppå en tunnel og hvis jeg skal se på gata mi på google maps så vips! er jeg nedi svarte tunnelen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 00:37   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hihi, Fersken, jeg bor oppå en tunnel og hvis jeg skal se på gata mi på google maps så vips! er jeg nedi svarte tunnelen.

Samme her. Ramler rett nedi ei rundkjøring inne i en tunnel hvis man går forbi huset vårt i Google Street view.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-19, 00:38   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Min erfaring er at gule sider er vesentlig bedre enn Google på hytteveier (n=2).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 14:27   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Statesn veievesen har svart følgende:

Sitat:

Hei, og tusen takk for feilmelding!

Feilen er meldt videre til Kartverket, som tar dialogen med kommunen. Det er slik vi håndterer privat- og kommunalveger: Kommunen har ansvar for at data er korrekte og a jour, mens Kartverket tar seg av selve det datatekniske med redigering i Nasjonal Vegdatabank.

Fra Google har jeg også fått ny tilbakemelding fra, men det er ikke noe endret der enda.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 16:06   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 39
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Jeg har fått rapport fra Google der de sider at de har endra min innmeldte feil, eller vil gjøre det innen 24 timer. Det har de ikke gjort.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-19, 20:11   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan man melde fra til Google Maps?

Nå fikk jeg også rapport, og wow, de har fått til masse flotte endringer! Dette var helt supert. Kan kanskje få riktige veibeskrivelser fremover nå. Fikk ikke så store forhåpninger etter deres siste innlegg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no