Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 21:56   #21
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

[quote=LilleT;476735]
Hva er den mildeste gråhårdekkeprosessen jeg kan gi håret mitt, tro? quote]

Det spørs jo hvor stor gråhetsprosent du har da? Hvis det ikke er så mye går det fint ann å bruke en mild/vanlig farge med 3 eller 6% vannstoff. Er det mer enn 50% grått farger vi med 9%. Og er det veldig grått finnes det en farge som er tilsatt flere fargepigmenter i. Det du også kan gjøre er å ta mer fra fargetuben enn du skal (for å øke fargepigmentene) og så bruke mindre vannstoff når man blander. En naturfarge dekker grått hår bedre enn en som er tilsatt rødt eller en annen farge. Naturfarger er de fargene som heter f.eks 1,00, 2,00 3,00 osv. Heter fargen f.eks 4,5 (tilsatt mye rødt) eller 4,05 (tilsatt litt rødt), dekker den ikke så bra som en ren farge. Jeg har ofte jukset med de fargene som er tilsatt pigmenter og tilsatt røde eller gylne farger selv om du etter oppskriften IKKE skal gjøre det.. De fleste som vil dekke grå hår vil jo gjerne ha litt gyllent i det så det ikke blir så kjedeligt eller for "grønt" (beige). Det som er dumt med kjøpefarge er at du ikke kan blande din egen sånn som vi gjør på jobb.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:38   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det som er dumt med kjøpefarge er at du ikke kan blande din egen sånn som vi gjør på jobb.

Men sliter hjemmefargen generelt mye mer på håret enn den frisøren bruker?

Tusen takk for utfyllende svar!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:50   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

LilleT, eg farge med L`oreals Excelellense. Syns den beskytte håret mitt på en ok måte.

Av produkt har eg brukt KMS sin Curlup serie, men etter sommarens striper gjekk eg over til Blonde-serien til KMS. Håret mitt har aldri sett bedre ut, og frisøren seie at eg også kan bruke desse produkta i mørkfarga hår.

En ting som ingen har spurt om, klippe du deg ofte? Mitt hår kreve klipp kvar åttande veke for å sjå så sunt ut som eg vil.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:58   #24
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Produkter for blondt hår beskytter det mot å bli grønt ettersom jeg har skjønt?
Cilen?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:58   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Takk for råd, Haugtussa. Jeg skal sjekke ut produktene du nevner. Jeg har klipt meg to ganger i løpet av seks uker nå, i alle fall. Det er ca. to uker siden sist.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:01   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Produkter for blondt hår beskytter det mot å bli grønt ettersom jeg har skjønt?
Cilen?

Ja, eller gult? Produkta er jo lilla så det skal lissom nøytalisere det gule. Eg håper virkelig ikkje det teke knekken på brunettelooken som snart skal entre haustscena, for produkta er fantastisk gode for mitt hår.

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for råd, Haugtussa. Jeg skal sjekke ut produktene du nevner. Jeg har klipt meg to ganger i løpet av seks uker nå, i alle fall. Det er ca. to uker siden sist.

Såpass ja! Har du forresten alltid hatt så tørt hår? Og du føne vel ikkje? :fyfy:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:04   #27
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Haugtussa: Jeg har brukt de på stripet hår jeg og, og syntes de er supre. Brukte Blond Glam fra Redken.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:05   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Håret mit fønes kun hos frisøren. Har alltid hatt forholdsvis tørt hår, men det er først nå etter at jeg i en lengre periode har farget det såpass ofte at det har blitt skikkelig knusktørt.

Det spørs om jeg ikke må velge melom grått hår og tørt hår.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 23:07   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

LilleT, da spørs du om du kanskje skal stripe litt da i staden for å farge? Eg har som sagt hatt striper i sommar for å strekke ut farginga og det har gått heilt flott.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 08:23   #30
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Grått hår er jo også enda tørrere enn "vanlig" hår...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 08:40   #31
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Det jeg syns er vanskelig med hjemmefarge er at jeg aldri helt vet hva den inneholder. Har erfaring med at glansvask sitter like lenge i håret som farge, og at farge sklir fort ut. Vet liksom ikke helt hva man får. Om man finner en farge som er bra tror jeg ikke det er no mer uttørkende enn en annen. Men blir det noe billigere i lengden da? Hvis håret blir mer ødelagt og man må kjøpe andre produkter for å kure det tilbake? Det finnes også serumdråper som man kan putte i fargen eller blekemiddelet som skal gi enda mer beskyttelse for håret.

Produkter for blondt hår er det lilla pigmenter i ja, de er også kjempefine for helt mørkt hår, særlig nesten svart. Gjør nok ingenting å bruke disse hvis ikke håret skal ha en brun-gyllen eller rødlig farge, da vil kanskje fargen forandre seg..
Striper høres ut som et fint alternativ, bare pass på at de ikke blir for kjedelig farge på (beige/grønne), for da blir det fort litt gusjete farge ved siden av det grå. Lyse gylne striper eller mørkegyllen lilla/eller røde vil bli fint tror jeg!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:51   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

LilleT, da spørs du om du kanskje skal stripe litt da i staden for å farge? Eg har som sagt hatt striper i sommar for å strekke ut farginga og det har gått heilt flott.

Det samme tenkte jeg da jeg skulle til frisøren for seks uker siden. Hun ville ikke stripe, mente det slet mye mer på håret enn farging. Jeg har fortsatt lyst til å stripe ...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Grått hår er jo også enda tørrere enn "vanlig" hår...

Joda, men nå har jeg godt under 50 % grått, altså. Og det som ikke er grått er like tørt som de grå.

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Men blir det noe billigere i lengden da? Hvis håret blir mer ødelagt og man må kjøpe andre produkter for å kure det tilbake?

Striper høres ut som et fint alternativ, bare pass på at de ikke blir for kjedelig farge på (beige/grønne), for da blir det fort litt gusjete farge ved siden av det grå. Lyse gylne striper eller mørkegyllen lilla/eller røde vil bli fint tror jeg!

Du mener altså at hjemmefarging sliter mer? Jeg tror nok du har rett, altså. Hva selve fargen angår, vet ikke jeg. Men frisøren er jo mye flinkere til å foreta selve fargeprosessen enn det jeg selv er.

Hmmm ... Lurer fortsatt på dette med striper. Tror jeg må høre med en annen frisør enn hun som ikke ville sette slike på meg.

Takk for hjelpen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:32   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

LilleT, bytt frisør. Få ei anna meining om håret ditt.

Cilen, om eg tar en rein 5-farge i håret, vil dei lilla produkta ødelegge?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:45   #34
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

LilleT, bytt frisør. Få ei anna meining om håret ditt.

Cilen, om eg tar en rein 5-farge i håret, vil dei lilla produkta ødelegge?

Nei, det går helt sikkert helt fint!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no