Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi kikker på hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 13:26   #21
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg har sett masse bilder av både henne og søsknene, de er totalt til å spise opp alle tre. Jeg falt pladask for den med mest brunt på, jeg da. Den som egentlig har for mye brunt på seg i følge rasebeskrivelsen...

Ja, han var søt han og

Vi ville ha tispe vi da, og hun er jo så arti med det brune over øyet og ørene...

Har hørt at tispene er bittelitt enklere å ha med å gjøre. Og så er det jo litt arti om vi skulle finne ut at vi vil avle om noen år.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:31   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Vakker. Vi har en veldig lik Jack Russell jente, Akira.

Helt skjønn, nydelig gemytt og rolig hund. Men det er veldig fart i henne når hun leker. Morsom turvenn.
Vi har en Shetland Shepdog også, og to pusejenter.
Alle fire er veldig gode venner.

Lykke til med valget. Hun var helt nydelig.


Legger med bilde av Akira og Max, og vesle pusefrøken.

Max er forresten tricolor sobel merle, derfor har han blå øyne.

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 20-05-09 kl 23:32.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:41   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Åh, hun var kjempenydelig, Mjau. Fantastisk. Håper hun er som dere venter og at dere snart er hundeeiere!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:32   #24
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Nydelig valp - lykke til!
Vi har terrier vi også - Cairn - og disse rasene er virkelig store hunder i liten pakke. Og så utrolig masse personlighet og egenvilje trodde jeg vanskelig det gikk an å ha. Heldigvis fikk vi den roligste i kullet, og jeg synes det er nok fart på tispa vår likevel.

Gled deg til mange morsomme opplevelser - og noen frustrasjoner.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:39   #25
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Åååååå, den var jo bare sååå herlig, jeg må ikke se slike bilder.
Hadde gulla spurt meg om hund nå, hadde jeg sagt ja med en gang *svak for skjønninger*, men heldigvis så sover de.
Lykke til med kjøp av hund.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:45   #26
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Hehe, regner med det blir litt av både frustrasjoner og morsomheter med den lille frøkna ja.
Vi har bestemt oss nå, og det blir henting i løpet av helga, senest mandag. Det kom visst litt an på om jaktlaget til mannen fikk tildelt ei ekstra gaupe på kvoten. Det er litt krise skjønner dere, for gaupene på kvoten ble tatt et annet sted enn akkurat her...

Så i dag har jeg kjøpt halsbånd, verdens minste :hjerte: , litt hundegodt som katten allerede har lagt sin elsk på, en hundebok "fra hvalp til voksen hund" , og litt annet diverse. Bilbur har vi, og det var hun bekvem med å ligge i allerede. Vant til klipping av klør og, så hun er veldig medgjørlig og lettlært tror jeg.

Så spørs det da, hva katten sier til å få selskap av en liten rakker. Jeg regner med at katten blir lei av masingen og går på loftet for å få være i fred.
Noen som har tips til hvordan vi gjør det med kattematen? Ser for meg at den ikke kan stå fremme jeg..

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:05   #27
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Når vi hadde både hund og katt, hadde jeg kattematen oppå en høyde (hos oss var det vedovnen på kjøkkenet som aldri blir brukt) for hvis ikke støvsugde bikkja skåla hver gang ho gikk forbi.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:14   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

He he - vi hadde en hund på besøk mandag kveld. Svosj, sa det - så var skåla med kattemat tom.

Gratulerer med hunden!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:46   #29
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Takk takk!

Må finne en løsning med den kattematen altså...

Føler meg som en unge nå altså!
Det skal bli så godt med litt nytt liv i huset
Og gå masse på tur, men det blir vel en stund til man kan gå så langt...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 02:30   #30
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Åh gratulerer!! Det var ei nydelig jente!

Hva blir navnet? :nysgjerrig:

  Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 06:52   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Vi som har to hunder og to katter, har kattematen på den ene kjøkkenbenken.
En liten snutt som vi ikke bruker
Det fungerer veldig greit.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:16   #32
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Kjøkkenbenken bli ruaktuelt for katten, da tror jeg han hadde gått overalt oppå der. Han er en liten frekking fra før

Ellers har vi ikke kommet opp med noe favorittnavn enda. Vi vilhelst unngå slike pusete navn, og så vil mannen at navnet skal slutte på en vokal da det er mye lettere å rope navnet deres høyt og tydelig i skogen.
Jeg har foreslått Petra så langt.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:24   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Grattis med hund!

Petra er kult navn det da. Ellers synes jeg Erna er stilig til hund.
*tenker videre på jentehundenavn*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:28   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Kjøkkenbenken bli ruaktuelt for katten, da tror jeg han hadde gått overalt oppå der. Han er en liten frekking fra før

Ellers har vi ikke kommet opp med noe favorittnavn enda. Vi vilhelst unngå slike pusete navn, og så vil mannen at navnet skal slutte på en vokal da det er mye lettere å rope navnet deres høyt og tydelig i skogen.
Jeg har foreslått Petra så langt.


Vi har oppdratt kattene med spruteflaske med vann.
De får overhodet ikke lov å bevege seg andre steder enn akkurat den biten hvor maten står. Hver gang de prøvde på noen andre steder, sprutet vi litt vann ...kvitt problemet.

Samme med gardinene i stuen forresten, fantastisk spenennde å klatre i.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:35   #35
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Hehe, Erna ja. Hører mannen øveroper på Erna i gangen her. Og på Petra også... hehe, vi tar gjerne i mot flere tips ja

Dere har lydige katter da Angelique. Det med sprayflaske var lurt!
Men vi må nok prøve å finne en annen løsning.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 10:54   #36
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Så skjønn da.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 11:06   #37
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Gratulerer med med hunden! Hun er kjempe søt.
Vi fikk anbefalt å ha navn som inneholder bokstaven S. Fordi det er en lyd man hører veldig godt, særlig på jakt!

Vår valp har blitt en lang slamp på 8 mnd og jeg må innrømme at det er deilig å være over den værste valpetiden. Nå venter vi spent på når den første løpetiden skal komme.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 10:50   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kikker på hund

Husker godt hvor mye kattene klatra i gardinene våre ja.

Hva med Ella?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:18   #39
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Jack Russel er skjønne småtasser, men går de noe særlig godt sammen med små barn egentlig?
De har jo veldig sterkt jaktinstinkt og er visst flinkere enn katter til å fange rotter og mus. Og så må jeg inrømme at jeg tenker litt på den stygge saken som var i England(?) nettopp...

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:14   #40
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi kikker på hund :)

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jack Russel er skjønne småtasser, men går de noe særlig godt sammen med små barn egentlig?
De har jo veldig sterkt jaktinstinkt og er visst flinkere enn katter til å fange rotter og mus. Og så må jeg inrømme at jeg tenker litt på den stygge saken som var i England(?) nettopp...

Jeg tror de fleste som har jack russel vi har hatt kontakt med i alle fall, har hatt barn også.
Dette med saken i England eller hvor det var er jo en engangshendelse.
Hunden og barnet var alene i rommet da dette skjedde, og det skal jo i utgangspunktet ikke skje uansett.
jeg syns det var mest ironisk egentlig at dette skjedde mens vi så pa JRT, for hvilke hunderaser har ikke slike tilfeller?

Og så har det jo masse med sosialisering å gjøre også. Om man omgås barn sammen med hunden fra den er liten og man viser hvilke grenser som gjelder så tror jeg man får en flott hund å ha sammen med barn.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no