Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-22, 09:00   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jeg ser at "alle" har disse regnponchoene fra Blæst, og har tenkt at de virker fryktelig upraktiske. Men så etter mye drittvær, modnes selvsagt tanken litt selv om jeg fortsatt er skeptisk. Samtidig virker det jo praktisk å bare kunne hive den over hva som helst av varmere jakker.

Dere som har denne (Bergen, tror jeg?), og som ikke selv ruver veldig i terrenget, hvordan er den i bruk? Blir den voldsomt i veien, blåser avgårde osv?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 09:43   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jeg har nettopp kjøpt min og digger den. Den er stor i størrelse, så jeg vil anbefale å prøve før du kjøper. Min høygravide kollega passer fortsatt fint inn i størrelse M, på meg ble hennes litt kort i ermene så jeg gikk opp en størrelse. Hadde det ikke vært for lengden på ermene kunne jeg glatt hatt medium, selv om jeg normalt sett bruker L og av og til XL i jakker.

Jeg er 175, og på meg når den til litt over knærne, så med mindre det regner sidelengs så er jeg godt beskyttet. Den går litt opp på sidene, sånn at jeg har lett tilgang til f.eks. bukselommer. Har aldri opplevd at den blåser opp, men så har jeg heller ikke brukt den når det blåser skikkelig (dvs. har ikke testet den i ordentlig vestlandsvær, bare i sånn nusselig vind vi vår på østlandet).

Den har en lomme på brystet, som er lett tilgjengelig når man bare skal ha telefon eller airpods i, men den rommer ikke supermye. Den har ikke sidelommer, og det savner jeg litt, må jeg innrømme, for jeg er glad i å stappe bilnøkler og sånt i jakkelommer. Den kunne også med fordel hatt litt mer reflekser.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 09:52   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jeg kjøpte ikke regnponcho (bor i Bergen), for jeg kan ikke tenke meg noe mer upraktisk enn å dra en søkkvåt poncho over hodet når den skal av. Men den ser digg ut, uten tvil.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 10:07   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jeg har motsatt erfaring enn Adrienne, jeg sytes den var totalt ubrukelig. I alle fall her i Bergen der det regner mye og sidelengs. Den blåser opp, er ikke vanntett nok når det pøser og i tillegg følte jeg meg stor i den. (Men jeg har store pupper, og det gjorde nok til at den ble som et telt.) Jeg måtte også ha L pga lengden på ermene, og følte meg generelt litt som Hufsa i Mummidalen.

Anyway: Bomkjøp, noe svigerdatteren min var veldig fornøyd med da hun overtok den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 13:47   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Takk Jeg tror jeg er skeptisk fordi det sjelden regner uten å blåse, og egentlig burde jeg vel heller hatt en skikkelig regndress av typen onepiece.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 17:15   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jeg har ikke brukt min veldig mye, men er som Adrienne fornøyd, og det eneste jeg savner er lommer i sidene. Ellers er den lett å ta av og på, og man kan variere med hvor mye man har under. Jeg er normalt en str 40 oventil, og har M i denne. Den kunne kanskje vært litt lengre på ermene, men L føltes som et telt på meg. De få gangene jeg har brukt den på lengre tur med hunden har jeg hatt hunden festet i belte rundt livet, og har dermed ikke opplevd at den har blåst opp.

Om jeg skulle valgt mellom poncho og en ordentlig gore tex-jakke, hadde jeg valgt det siste.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-22, 20:05   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med regnponcho fra Blæst?

Jean Paul har en variant med sidelommer, og glidelås i halsen, som jeg personlig ilkte bedre enn den omslagsløsningen på Blæst. Finnes dog bare i en farge, grønn, og har "bare" vannsøyle 10.000, Blæst har vel 20.000.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no