Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 11:04   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Katter er jo dyr som liker å streife rundt på egen hånd. Ergo forsvinner de noen ganger, de blir påkjørt, rømmer hjemmefra og er frie sjeler som gjerne adopterer nye familier, koser seg i andres hagemøbler og inntar andres hjem med den største selvfølge. Jfr. en annen tråd her inne hvor en FP-familie ble adoptert av en liten katt.

Selv har jeg et litt blandet forhold til katt. Jeg liker katter. De er søte og morsomme å se på, de er atletiske og fine og utrolig vakre, de aller fleste. Men de bæsjer i hagen min og gauler og hyler på terrassen min om natten. Eneste grunnen til at jeg tolererer å ha nabokattene på besøk, var at jeg så at en av dem fanget en rotte for ikke lenge siden. Da er jeg villig til å tilgi en viss grad av nattegauling i hvertfall, hvis de fanger ekle rotter. Jeg er dog ikke sikker på om jeg synes at en rottefangingen oppveier for bæsjing i hagen og kattehår i rottingmøblene på terrassen. For ikke å snakke om hvor utrolig redd pøbelprinsessen ble da hun var alene hjemme og naboens katt kom gående over stuegulvet hos oss.

Jeg har hund selv, og hun går bare løs i egen hage, og jeg plukker selvsagt opp etter henne når hun gjør fra seg. Hunden min spiser kattebæsj hvis hun finner det i hagen. Jeg synes det er utrolig mye eklere å plukke opp kattebæsj enn hundebæsj , og må innrømme at jeg av og til forbanner nabokattene opp og ned. Selv om det er trist når de blir påkjørt - og det blir de her vi bor, atlså - vi bor tett på en av Norges absolutt mest trafikkerte veier.

Er det greit at naboens katt utfolder seg fritt hos deg? Hva synes du om kattehold der kattene ferdes fritt ute? Hvordan synes du evt. katter skal holdes for at det skal være greit?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:10   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg har katt selv, så jeg kan ikke akkurat klage på naboens. Men katten min jager uansett bort alle andre katter.

Ingen av naboene har klaget på vår, men jeg tenker at det er jo ikke så mye man får gjort. Jeg hadde spandert en sånn "bort med katten" spray da, hvis noen klaget. Og jeg kommer gjerne bort for å plukke bæsj, men ingen har spurt.

Vi bor ved siden av et jorde og en skog, katten er kastrert og holder seg i nærheten, så jeg tror egentlig han stort sett bruker jordet eller skogen når han må på do. Untatt om vinteren, da tror han hele hagen er en diger kattekasse - men han liker ikke snø, så han holder seg nok til egen hage, da blir det ikke så langt å gå.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:16   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Vi fikk katt etter sommerferien i fjor. En katt som adopterte oss og bodde på trappa vår noen uker før vi fant eieren. Og eieren ville ikke ha den tilbake, så da fikk den være hos oss videre og kom inn i varmen. Og etter at vi fikk katt så har vi ikke problemer kattebæsj siden katter sjelder bæsjer i egen hage. Men jeg tror vår katt også stort sett går i skogen på do. Har ikke fått noe klager fra de nærmeste naboene i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:16   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg irriterer meg noe helt vannvittig over kattene som flyr i hagen vår. Å plukke opp masse kattebæsj, fjerne kattehår , få katten ut av huset igjen etter den har gått inn er ikke noe jeg vil bruke tid på.

Poden ønsker seg katt, men jeg har sagt nei . Så lenge vi bor i et boligfelt med hus tett i tett så er det helt uaktuelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:19   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Katter vil det alltid være i nabolag, så de gidder jeg ikke åbruke energi på å irritere meg over. Vi har to katter selv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:20   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Hvis jeg kan være helt ærlig så kan jeg ikke fordra løsgjengerkattene og skulle ønske at naboene rundt meg kunne finne andre kjæledyr. Det er mange katter i nabolaget hos oss og det er bæsj, tiss og nattehyling og alle kjipe ting som følger med.

Jeg liker ikke katter heller og er generelt ikke opptatt av dyr, så jeg har vanskelig for å finne positive følelser for dyreeiere som bare slipper dyra ut på selvstyr. At kattene sikkert må gå rundt sånn og drite og hyle overalt for å trives spiller nix-nada rolle for meg. Jeg kan uansett ikke fordra å bli belemret med det.

: surmaga :

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:20   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

jeg må bare si at jeg har veldig høy terskel for å klage til naboen på kattebæsj, altså. jeg erger meg heller i stilleht og på FP enn overfor naboen. :konfliktsky feiging:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:21   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg må bare si at jeg har veldig høy terskel for å klage til naboen på kattebæsj, altså. jeg erger meg heller i stilleht og på FP enn overfor naboen. :konfliktsky feiging:

Selvsagt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:21   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvis jeg kan være helt ærlig så kan jeg ikke fordra løsgjengerkattene og skulle ønske at naboene rundt meg kunne finne andre kjæledyr. Det er mange katter i nabolaget hos oss og det er bæsj, tiss og nattehyling og alle kjipe ting som følger med.

Jeg liker ikke katter heller og er generelt ikke opptatt av dyr, så jeg har vanskelig for å finne positive følelser for dyreeiere som bare slipper dyra ut på selvstyr. At kattene sikkert må gå rundt sånn og drite og hyle overalt for å trives spiller nix-nada rolle for meg. Jeg kan uansett ikke fordra å bli belemret med det.

: surmaga :

Nemlig!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:22   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Helt greit med nabolagets katter i hagen så lenge de ikke bæsjer på terrassen. Og det gjør de ikke. Det hender de kommer inn når terrassedøra står åpen, da jager jeg dem bare ut igjen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:24   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg har truet med å utlove skuddpremie på (enkelte av) nabokattene. Jeg er møkk lei av å finne kattebæsj på verandaen og plenen, og at de jakter på fugler påfuglebrettet vårt. Uling om natta har det heldigvis ikke vært så mye av, men jeg har vært ute med vannbøtta en gang eller to. Og sandkassene i borettslaget er fjernet fordi det ble så mye kattebæsj der.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:24   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.944
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg er en av dem som sterkt misliker at naboene velger å ha katt når de vet at det er til ulempe for andre som bort rundt. Jeg har grønnsakhage, og det slår ikke feil: når jeg har sådd er det gravd hull der jeg har sådd etter første natt.

Dere som sier at ingen naboer har bedt dere komme for å plukke bæsj, jeg ville synes det var ytterst pinlig å stå på naboens dør og be vedkommende grave litt i grønnsakshagen min for å lokalisere kattens bæsj og fjerne den. Tror dere virkelig at ingen av naboene er frustrert selv om de ikke har sagt noe?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:26   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ingen av naboene har klaget på vår, men jeg tenker at det er jo ikke så mye man får gjort. Jeg hadde spandert en sånn "bort med katten" spray da, hvis noen klaget. Og jeg kommer gjerne bort for å plukke bæsj, men ingen har spurt.

Det er ikke så veldig lett å vite hvilken av kattene som har vært der og bæsjet i løpet av vinteren, når det plutselig begynner å stinke når snøen går.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:27   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.818
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Vi har tidligere bodd på boligfelt der mange hadde katter, og siden de ikke gjorde fra seg i egen hage var det ofte en trivelig samling møkk i blomsterbedene og sandkassa. Heldigvis var ingen av dem så ille til å markere, det er enda verre synes jeg.

Jeg er litt der at folk må gjerne ha hundre kjæledyr for min del, men jeg ønsker ikke ulempene med dem. (Vi har valgt å ikke ha dyr.) Og de gangene vi har vært hundepassere har jeg latt hunden løpe rundt i vår hage, selv om nabolagets katter da fikk avbrutt sitt morgentoalett.. da ble det litt mindre kattemøkk en stund faktisk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:30   #15
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg inderlig avskyr naboenes katter og sutrer til borettslagsstyret ved enhver anledning.

Vi bor i borettslag der dyrehold er tillatt forutsatt at det ikke er til sjenanse for andre. Hvilket ignoreres glatt av halvparten av katteeierne. De ekle dyrene tisser på trappene, driter i sandkassa og hyler mot månen alt de kan. Selvfølgelig. De er katter. De burde ikke bo i verken by eller blokk. Jeg synes folk som skal ha frittgående dyr bør flytte på landet. Langt, langt ut på landet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:33   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg må bare si at jeg har veldig høy terskel for å klage til naboen på kattebæsj, altså. jeg erger meg heller i stilleht og på FP enn overfor naboen. :konfliktsky feiging:

Jeg er også sånn. Det eneste jeg kan stekke meg til er halvhøy generell banning når jeg fjerner kattedritt på lekeplassen eller i egen hage.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:35   #17
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg har alltid vært veldig glad i katter. Vi hadde alltid katt hjemme da jeg var liten.
Nå er jeg ikke så sikker lenger. Nabolaget vi bor i er fullt av katter - og de fleste bor i vår hage tror jeg. Det er kattebæsj over alt. I bedene er det bæsj både i jorda og oppå, og i plenen må vi plukke bæsj hele tiden. Hver gang vi åpner en dør skvetter det 2-3 katter i alle retninger. De bor i garasjen og oppå loftet på carporten. På natten løper de på taket så det dundrer, og noen av dem smetter inn - om dørene står åpne. Og akkurat nå sitter jeg her og vegrer meg for å gå ut på terrassen og fjerne den store klumpen med enten diare eller kattespy. Føsj. Har prøvd med sånn "katt vekk" i bedene uten hell.
Kanskje vi burde få oss en vaktkatt.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 12:03   #18
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg er ikke spesielt fan av noen som helst dyr, katter inkludert.
nabolaget vi bor i har stort sett både katter og hunder i hvert hus, og det drites i hytt og pine av begge sortene. Eierne er ikke ivrig i å ta opp etter dyrene sine heller.
Når det gjelder katter som sniker rundt her har vi investert i uendelig med tid å skremme de bort, og nå går de faktisk i stor grad omveier her. En og annen rakker er å driter på singelen her, men det er lenge mellom hver gang.
Da jeg anla en liten potetåker var et par av nabokattene besatt av å gjøre sitt fornødne der, men jeg gjerdet inn og bruker hageslangen til å skremme de vekk når de nærmer seg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 12:12   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg er litt inhabil. Vi har alltid hatt katter hjemme til etter jeg ble voksen og jeg er ikke veldig fortrolig med hunder (redd store, skumle hunder). Vi har ikke katt selv, men plages ikke av katter. Har aldri merket kattehår eller tiss i utemøbler, ikke funnet bæsj i hagen og en sjelden gang hører jeg elskov-eller slåsshyling på kveld-natt. Men jeg har nok veldlig høy toleranseterskel muligens og synes de som ikke liker katter ofte overdriver problemet. Vi har hatt en katt gående i og rundt huset siden ifjor, etter sigende tilhører den et hus lenger vekk i området, men er den typen som gjerne vil inn til andre. Plager mannen min mer enn meg, jeg har en tendens til å adoptere katter hvis jeg får muligheten. Men jeg skjønner at mange katter i tettbebygde strøk gir utfordringer. Men det synes jeg hunder også gir.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 12:13   #20
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg har to katter og det var masse katter her og sneik rundt når vi flytta inn, nå ser jeg ingen av de lengre..... tror de har blitt jaga.
Kattene mine er så fine på seg at de driter inne i kassa om vinteren. Nå på sommeren så går de ute,men er mye i skogen på nedsiden av huset vårt.
Jeg har da funnet kattebæsj i blomsterbeddene mine,og regner med det kommer fra mine egne.
Ingen bæsj på plen eller veranda.
Har for øvrig katteluke,så de kommer og går når de vil,ikke hatt problemer med at det kommer andre katter inn.

De holder det fritt for mus og rotter.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no