Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-13, 00:24   #461
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

To dumme spørsmål fra en som ikke hverken eier eller har peiling på katt:

Begrepet "innkatt", innebærer det at katten er inne 24/7? Er det i såfall et godt kattehold? Jeg mener...en katt har vel behov for å være ute.

Og dette med kastrering av hannkatter...vil det egentlig begrense at katten gjør fra seg her og der? Markeringsbehovet forsvinner vel, men den må vel uansett gjøre sitt fornødne...

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det burde vært båndtvang katter også. Slik at man slipper å ødelegge bilen sin bare fordi man svinger unna kattekreket som plutselig flyr over veien.

Ser den, men hva med alt annet som plutselig "flyr over veien", eller ut i veien. Katten kan plutselig være en liten unge.

Mine foreldre fikk rettens medhold i dette en gang i tiden, men da pga en hund.

Vår hund gikk løs på vår eiendom, og stakk snuten så vidt ut i veien når en bil kom kjørende. Privat vei, inntil vår tomt. Hunden var ikke ute i veien, men sjåføren reagerte med å svinge unna. I denne manøveren så traff hun en stubbe, med det resultat at forstilling og div på bilen gikk fyken.

Damen gikk så langt som til retten med å få erstattet skadene, da hun mente at dette var vår skyld. Retten var ikke enig. Dels fordi at skadene tilsa at hun måtte ha kjørt altfor fort i forhold til vei og område, og veldig mye pga at det er bilførers ansvar å ta høyde for at noe kan komme ut i veien. Denne gangen var det en hund. En annen gang kan det være et barn.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 00:31   #462
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

To dumme spørsmål fra en som ikke hverken eier eller har peiling på katt:

Begrepet "innkatt", innebærer det at katten er inne 24/7? Er det i såfall et godt kattehold? Jeg mener...en katt har vel behov for å være ute.

Og dette med kastrering av hannkatter...vil det egentlig begrense at katten gjør fra seg her og der? Markeringsbehovet forsvinner vel, men den må vel uansett gjøre sitt fornødne...

.

Innekatt betyr at katten er inne 24/7, evt med muligheter for å gå ut på terrasse eller lignende. Hvorvidt det er bra for katten eller ikke er det vel ikke 100% enighet om, men de fleste er vel enige at en katt som blir holdt som innekatt fra den er liten og som tilbys nok plass og utfoldelsesmuligheter inne vil kunne ha det fint som innekatt. Begrepet "utekatt" bruker de fleste om katter som er hovedsaklig ute. Det er litt forskjell på katteraser i forhold til utfoldelsestrang, men det er ingen katter som nødvendigvis må være ute selv om de fleste vil like det om de får tilbudet. Det å sperre inne katter som er vant til å gå fritt blir noe helt annet.

Kastrering/sterilisering. Dette gjør at hankatter ikke får det samme behovet for å streife og markere. Hankatter som har begynt å markere slutter imidlertid som regel ikke med dette selv om de blir kastrert. Det er derfor viktig å komme tidlig nok til. Dessuten lukter ikke urinen så stramt. I tillegg hindrer man rivalisering mellom hankatter i nabolaget (slossing, remjing) og man hindrer ikke minst uønskede kattunger både på tamme og ville hunkatter. Sterilisering av hunkatter er hovedsaklig et tiltak for å begrense antallet kattunger, men har også en tilleggseffekt i at hankatter ikke er like interessert i å streife til hus uten fruktbare hunkatter.
Gå på do må de likevel for å si det sånn, det er der kattekasse inne kommer inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 00:58   #463
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Innekatt betyr at katten er inne 24/7, evt med muligheter for å gå ut på terrasse eller lignende. Hvorvidt det er bra for katten eller ikke er det vel ikke 100% enighet om, men de fleste er vel enige at en katt som blir holdt som innekatt fra den er liten og som tilbys nok plass og utfoldelsesmuligheter inne vil kunne ha det fint som innekatt. Begrepet "utekatt" bruker de fleste om katter som er hovedsaklig ute. Det er litt forskjell på katteraser i forhold til utfoldelsestrang, men det er ingen katter som nødvendigvis må være ute selv om de fleste vil like det om de får tilbudet. Det å sperre inne katter som er vant til å gå fritt blir noe helt annet.

Kastrering/sterilisering. Dette gjør at hankatter ikke får det samme behovet for å streife og markere. Hankatter som har begynt å markere slutter imidlertid som regel ikke med dette selv om de blir kastrert. Det er derfor viktig å komme tidlig nok til. Dessuten lukter ikke urinen så stramt. I tillegg hindrer man rivalisering mellom hankatter i nabolaget (slossing, remjing) og man hindrer ikke minst uønskede kattunger både på tamme og ville hunkatter. Sterilisering av hunkatter er hovedsaklig et tiltak for å begrense antallet kattunger, men har også en tilleggseffekt i at hankatter ikke er like interessert i å streife til hus uten fruktbare hunkatter.
Gå på do må de likevel for å si det sånn, det er der kattekasse inne kommer inn.

Takk for saklig og utfyllende svar.

Jeg må innrømme at jeg tenker "innekatt" om katter som har et hjem de bruker, men som også får lov til å gå ut for å utforske verden og jakte litt. Så lenge de kommer hjem liksom.

Når "sannheten" om begrepet er en helt annen, så kjenner jeg at jeg ikke helt liker det å skulle holde katt som innekatt. Jeg tenker at en katt er et dyr som faktisk har behov for å være ute. Være litt rovdyr, liksom. Det ligger i deres natur.

Det har flyttet inn noen nye naboer her, og de har en katt som kun er ute på verandaen. Rasekatt, i følge jenta mi. Nakenkatt av noe slag. Jeg ser jo at det er litt mer verdi i en rasekatt, men jeg kan ikke fri meg fra å tenke stakkars katt når jeg ser den ligge på rekkverket mens den kikker lengsesfullt etter de andre kattene som går fritt.

Ang kastrering så kjenner jeg til dette med urinlukt, markering og ikke minst dette med å holde kattebestanden nede. Og pga det siste så støtter jeg kastrering 100%.

Det er jo kattenes formering som er årsak til mye av problemet. Ikke minst når man tenker på hjemløse katter, og det at mange uskyldige små nøster blir brutalt avlivet eller overlatt alene.

Vi har en katt som virkelig utmerker seg her i nabolaget. En diger hannkatt av ett eller annet slag. Den bor i et nabohus, og vet helt klart hvor den hører hjemme, men den er mye ute, og den eier gata her.

Kastrert er den nok ikke, for jeg har både hørt og sett den i aksjon, mot andre katter. Den er rett og slett sjefen, og det får de andre merke.

Men du verden for en katt! Kjælen som bare det, og ser den noe som kan tyde på oppmerksomhet og kos, så setter den alle kluter til.

Jeg kan stå på verandaen her, som er i 2. etg fra bakkeplan, og se katten ute på lekeplassen. Så kaller jeg på den, enten ved navn, eller pus-pus. Da stopper den opp, kikker seg håpefullt omkring, før den gjør et byks i lufta og legger seg ned på rygg, klar til å få kos

Den er bare et syn!!

Jeg antar det er den jeg plukker opp litt avføring av i hagen, men det er helt ok. Fikk besøk av den i går mens jeg holdt på ute, og den holdt seg nær inngangen vår. Døra sto åpen, men den prøver seg ikke på å hverken gå opp på trappa eller inn.

Vi har også hatt en katt som jevnlig har gått opp på verandaen på rommet til jenta vår. Den ligger tett inntil kjøkkenvinduet, hvor undulaten vår står rett innenfor. Der lå da pus, i jaktmodus, kun et vindu fra et deilig måltid.

Fant aldri spor i form av avføring eller urin etter den på verandaen. Hunnkatt riktignok, men uansett.

Jeg har aldri hatt katt, og kommer nok aldri til å anskaffe en heller. Liker dem, men synes de er upersonlige dyr som jeg ikke knytter meg til. Synes allikevel at dette er fantastiske dyr, og jeg klarer overhodet ikke irritere meg over de. De er bare dyr som lever på sin måte, på lik linje med andre ville dyr.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:10   #464
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Liker begrepet "Innehund" jeg.

Royal canin USA har kommet med nytt hundefor, for hunder som alltid er inne.
Kjenner jeg ikke vil tenke på hvor de gjør ifra seg. :noia:


Men når det kommer til innekatt, så lenge de har vært inne hele livet, tror jeg absolutt ikke de lider noen nød. De vet ikke om noe annet, så derfor tror jeg ikke heller de savner det, for å si det sånn.


Hvorfor har ikke jeg lagt meg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:18   #465
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Katter er jo opprinnelig ørkendyr, så at de er "som alle andre ville dyr" er vel noe uriktig.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:30   #466
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Liker begrepet "Innehund" jeg.

Royal canin USA har kommet med nytt hundefor, for hunder som alltid er inne.
Kjenner jeg ikke vil tenke på hvor de gjør ifra seg. :noia:


Men når det kommer til innekatt, så lenge de har vært inne hele livet, tror jeg absolutt ikke de lider noen nød. De vet ikke om noe annet, så derfor tror jeg ikke heller de savner det, for å si det sånn.


Hvorfor har ikke jeg lagt meg.

Ja, innehund skulle tatt seg ut, på flere områder... *godt kjent med overstressede settere som ikke får sine daglige turer ut*

Joda, en katt som ikke kjenner til annet blir nok vant med det, men uansett... Den har da sine instinkter? Og siden hund er nevnt, så kan man vel alltids venne en hund til det samme livet?

Eller verner vi mer om hundenes behov enn kattenes? Jeg tror det...

Jeg vet jeg kaster et hav av steiner i det berømte glassburet nå, all den tid vi har både fugl og innekanin her i huset, men for meg er katt et dyr som ikke skal stenges inne. De har behov for å komme ut. Løpe fra seg, jakte, og slike ting.

Jeg ser helt klart problemet for de som er ill utsatt for katteskit og ødeleggelser altså, og jeg mener at det er for mange katter rundt om, og at noe må gjøres. Mest pga det faktum at katter formerer seg fritt, og at det dermed blir for mange husløse katter, og katter som blir overlatt til seg selv.

Ideelt sett så burde kattehold reguleres på lik linje med hundehold. Ideelt sett så burde det vært regler på lik linje med båndtvang, og ideelt sett så burde det vært en økonomisk terskel å skaffe katt. Å skaffe hund er en relativt dyr affære, og man legger nok mer i holdet av dyret også, pga kostnadene.

Men, siden katter formerer seg fritt, og siden "en katt er en katt", så er det ingen regulering på dette. Katt er katt, og om det er aldri så mye bastard i dyret, så spiller det ingen rolle. Vi tar en gratis en. De kryr det jo av...

På hund er vi mer opptatt av rase og gener, og vi tar ikke like gjerne i mot en bastard av totalt ukjent opphav med tanke på gener. Her vil vi ha renrase med gode gener.

Jeg ser som sagt at katter kan være et problem, men jeg ser ikke hvordan vi kan få kontroll over dem, på lik linje med hunder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:47   #467
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Danskenes lover: http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 08:27   #468
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

På hund er vi mer opptatt av rase og gener, og vi tar ikke like gjerne i mot en bastard av totalt ukjent opphav med tanke på gener. Her vil vi ha renrase med gode gener.

Jeg ser som sagt at katter kan være et problem, men jeg ser ikke hvordan vi kan få kontroll over dem, på lik linje med hunder.

Men en gatemix av hund koster jo sine 1000lapper den også,man får de jo sjelden gratis.
Det er jo det som er problemet med huskatter, folk slenger de etter deg bare fordi de ikke kan få kasterert den pokkers hokatta si fordi det er så dyrt.....men å oppfostre x antall kull i 8 uker de er jo koselig,men for guds skyld få de ut etter 8 uker.....


Jeg har selv hatt kunn rasekatter i mitt voksne liv, katter med gode gener,null innavels%
I løpet av 9 år har jeg hatt en ragdoll (døde av akutt nyresvikt 5 år gammel )
3 mainecoon ( en døde på opr.bordet når hun skulle kastereres, en av akutt sykdom,væske over lungene, og den siste måtte vi avlive i fjor, pga en haleknekk, hvor nervene ikke klarte å fungere etterpå (han hadde ikke kontroll på urin og avføring)
Alle har begynt som innekatter, men tro meg katter er smidige, de vet hva de vil og de har instinktene inntakte, selv om de har vokst opp som innekatter. etter hvert fikk de lov til å gå ut.

Nå har jeg en av hver. En Devon rex og en gatemix som vi plukka opp i hagen vår for 2 år siden, ca 8 uker gammel, bittelita pusi som gikk å ropte hele natta.
Vi tok henne inn, og nå er hun vår lille pus, ble kasterert etter første løpetid.

Jeg vet at en del oppdrettere av katt har begynt å holde på kattungene frem til de er 16 uker,fordi da kan de få katten kasterert før ny eier henter katten, mange selger heller ikke katter på klasse 1 (avlskatter) til andre enn etablerte oppdrett, så jeg vet at de som driver med katt i Norge prøver å gjøre noe for å minske at rasekattene går rundt og lager gatemixer.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 09:15   #469
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg mener det er forskjell på hva du kan forvente av dine naboer nå og hva du mener burde vært lovverket her. Det er båndtvang for hunder. Det er ikke bånd- og burtvang for katter. Ergo kan du forvente at hundeeiere holder hundene sine i bånd, men du kan ikke forvente det samme av katteeiere selv om du skulle ønske det var sånn. Og når du går ut med dette som eneste brukbare alternativ for din del er det med en ikke helt ubetydelig risiko for at du får "nei, da kan det være det samme" i retur og ikke spesielt fruktbar grobunn for samarbeid.

Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke kan kreve at naboene sperrer kattene inne slik lovverket er nå, og har heller ikke foreslått det for noen av dem. Det jeg mener er at jeg ser ikke hvilke andre muligheter som finnes for å slippe å ha katter gående rundt husveggen.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Danskenes lover: http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

Dette var veldig interessant og viser at det faktisk er mulig å lage et lovverk som ivaretar interessene til dem som ikke ønsker katt.

Sitat:

Lov om mark- og vejfred har flere paragraffer af betydning for katteejere.

§1 omhandler pligten til at holde sin kat inde på sin egen grund. § 3 omhandler katteejeres erstatningspligt. Kommer en kat ind på anden mands grund, skal kattens ejer erstatte den skade, katten forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skader, katten forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilfører legemsbeskadigelse. § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten.
Som katteejer har du ret til at få udleveret din kat mod du betaler for de skader, katten eventuelt har forvoldt på den anden mands ejendom. Nedskydning eller anden form for drab af katten må kun finde sted, hvis kattens ejer er blevet advaret i forvejen og inden for det seneste år. Hvis man ikke kender kattens ejer, er det nok at indrykke en annonce i et lokalt dagblad, med advarslen samt en kort beskrivelse af katten.

Som vanlig i kattediskusjoner lar jeg meg forundre over dem som er opptatt av at kattene skal få utfolde seg naturlig og strefe og jakte, er de samme som oppfordrer til kastrering av hannkatter. Jeg er helt enig i at dette er fornuftig å gjøre for å unngå flere kattunger, mindre slossing og skriking, men naturlig blir det aldri altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:02   #470
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Hvis man skal ha en katt som innekatt må man sørge for at den får ivaretatt jakt- og utfoldelsestrang. Man må mao gi katten et klatrestativ, noen lekemus og litt utfordringer innendørs- Og som sagt tror jeg dette er vanskelig å gjennomføre annet enn i blokk, for katter smyger og er utrolig smidige. Og selvfølgelig vil de ut. De er da nysgjerrige. Men ikke alle har trang til å leke gauper i fri norsk natur, det kommer an på hva slags katt man skaffer seg. Ingen anbefaler noen som vil ha sofahund å anskaffe seg en bordercollie. Jeg skjønner ikke hvorfor man tenker at et katt er en katt er en katt, for sånn er det ikke, det er stor forskjell der også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:09   #471
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor man tenker at et katt er en katt er en katt, for sånn er det ikke, det er stor forskjell der også.

I mørket er alle katter grå.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:25   #472
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Ja, et lovverk er tydeligvis mulig. Sverige og Danmark har også lovfestet at man ikke kan gi bort kattunger før de er 12 uker, det høres fornuftig ut og gjør nok sitt til at flere kastrerer kattene sine, vil jeg tro.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no