Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fikk et skikkelig innfall

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 22:44   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Fikk et skikkelig innfall

Og nå ligger det 54 muffins dekorert i forskjellige farger melis og nonstop på bordet. tenkte å pakke ned mange av dem å ta dem med i barnehagen i morra. vet ikke helt hva jeg ellers skal gjøre med dem. hi hi. men dem er utrolig gode

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:46   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Artig med baking.

Du burde kanskje spørre bhg om det er okei, de fleste er en smule sukkerrestriktive for tiden. Selv her i Bodø.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:50   #3
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Ikke i barnehagen hvor småen går. dem sier ikke så mye på det. det spurte jeg om før han startet der for jeg orka ikke noe hysteri. og skal selvfølgelig høre med dem. men vil dem ha så skal dem få

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:51   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Flink du er!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:54   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Ikke i barnehagen hvor småen går. dem sier ikke så mye på det. det spurte jeg om før han startet der for jeg orka ikke noe hysteri. og skal selvfølgelig høre med dem. men vil dem ha så skal dem få

Bare av ren nysgjerrighet, har foreldrene der med kaker til bursdager?
Har inntrykk av at det er svært få bhg i Bodø som fremdeles gjør det nemlig.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:03   #6
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Bare av ren nysgjerrighet, har foreldrene der med kaker til bursdager?
Har inntrykk av at det er svært få bhg i Bodø som fremdeles gjør det nemlig.

Vell dem sier at det er opptil en hver foreldre om dem vil, men dem lager helst sjokolade kake der. da småen hadde bursdag fikk jeg valget mellom en frukt coctail, iskrem og sjokoladekake. Hun ene synes at is var det mest alsidige valget for det likte alle, men jeg sa at joda is er koselig det men kake er liksom mer bursdag. men det ble visst is. I grunn til min store forbannelse for gutten var ikke spesiellt begeistra for is jeg hadde sagt at det skulle være kake heller. Men det ble stor feiring seinere på dagen så det gjorde ikke noe og da fikk han egen kake å grise med det så ikke ut etterpå Litt kos må man ordne.
Joda sukker er ikke bra i store menger men bursdag er et unntak, jeg synes heller at barnehagen skal avklare hvilke av foreldrene som ikke liker tanken på at barna skal spise "sukker" og kansje separere ungene slik at det blir feiring. For når gutten min blir gammel nok til å svare på hva han vil ha til bursdagsfeiringen sin i barnehagen så er det jo hans valg. det er jo hans glede. Og kall meg tverr men i et slikt tilfelle er det hans dag og hva de mener får bare være på den dagen så lenge det ikke er snakk om allergier osv. bursdag er bursdag. Vi lever ellers et veldig sunnt og bra hverdag. Eller småen gjør det, jeg er avhengig av cola osv. skal legge om kostholdet men gudene må vite når jeg klarer å finne inspirasjonen til det. og vips har man snakket seg helt bort. hi hi

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:05   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Skulle ønske jeg likte å bake, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:06   #8
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Skulle ønske jeg likte å bake, jeg.

jeg elsker å bake Gjør det i grunn alt for lite.

"kjøkkenet er mitt domene"

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:07   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Joda sukker er ikke bra i store menger men bursdag er et unntak, jeg synes heller at barnehagen skal avklare hvilke av foreldrene som ikke liker tanken på at barna skal spise "sukker" og kansje separere ungene slik at det blir feiring.

Mener du dette seriøst?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:12   #10
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Gøy å bake ja I vår barnehage er det ikke lov å ha med kake. Er enig i at når det er bursdag så burde de få spise kake, men problemet er jo at det er så mange barn i barnehagen og dermed blir det mange bursdager og mange dager med kake.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:14   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Gøy å bake ja I vår barnehage er det ikke lov å ha med kake. Er enig i at når det er bursdag så burde de få spise kake, men problemet er jo at det er så mange barn i barnehagen og dermed blir det mange bursdager og mange dager med kake.

Ikke sant. Jeg godtar ikke at mine unger får is og kaker i bhg to ganger i uka.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:35   #12
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mener du dette seriøst?

nei men det hadde vært en lettere løsning som gjør folk glade. men er i grunn umulig. Blir for urettferdig for ungene. Lot bare tankene mine fly fritt.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:36   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Tror du må holde de litt i bånd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:38   #14
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ikke sant. Jeg godtar ikke at mine unger får is og kaker i bhg to ganger i uka.

Jeg synes at hvis 3 barn har bursdag samme uken burde dem arrangere en større fest enn 3 forskjellige. der foreldrene for si hva dem vil at barna skal spise. så om foreldrene til unge nr 1 sier kake, og foreldrene til nr2 sier is og til nr 3 sier frukt, så får dem alle ønskene sine oppfyllt, og det blir mindre oppvask for personellet...

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:39   #15
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror du må holde de litt i bånd.

ha ha kan nesten se det for meg.....

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:58   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Jeg synes at hvis 3 barn har bursdag samme uken burde dem arrangere en større fest enn 3 forskjellige. der foreldrene for si hva dem vil at barna skal spise. så om foreldrene til unge nr 1 sier kake, og foreldrene til nr2 sier is og til nr 3 sier frukt, så får dem alle ønskene sine oppfyllt, og det blir mindre oppvask for personellet...

I vår bhg får alle feire hver sin dag og være spesiell den dagen. Ikke med mat, men med bursdagskappe, krone, trekke kalender, velge matsang. Ting som faktisk betyr masse for ungene.

Jeg er fryktelig glad for at de ikke slår sammen bursdager og takknemlig for at de ikke forer dem med kake og is til enhver anledning.

Når det er sagt, så er du flink til å bake altså.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:01   #17
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

I vår bhg får alle feire hver sin dag og være spesiell den dagen. Ikke med mat, men med bursdagskappe, krone, trekke kalender, velge matsang. Ting som faktisk betyr masse for ungene.

Jeg er fryktelig glad for at de ikke slår sammen bursdager og takknemlig for at de ikke forer dem med kake og is til enhver anledning.

Når det er sagt, så er du flink til å bake altså.

hi hi takker regner med at i oktober kommer jeg til å fylle opp frysern med alt fra kringler til kaker. forberedelse til bursdag for småen. Men regner med at dem meste blir ubrukt. er litt for glad i å bake...

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 01:00   #18
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

...men bursdag er et unntak, jeg synes heller at barnehagen skal avklare hvilke av foreldrene som ikke liker tanken på at barna skal spise "sukker" og kansje separere ungene slik at det blir feiring.

Hæ??

(og ser nå at du bare lot tankene fly fritt der et øyeblikk )

  Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 01:02   #19
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Vell dem sier at det er opptil en hver foreldre om dem vil, men dem lager helst sjokolade kake der. da småen hadde bursdag fikk jeg valget mellom en frukt coctail, iskrem og sjokoladekake. Hun ene synes at is var det mest alsidige valget for det likte alle, men jeg sa at joda is er koselig det men kake er liksom mer bursdag. men det ble visst is. I grunn til min store forbannelse for gutten var ikke spesiellt begeistra for is jeg hadde sagt at det skulle være kake heller. Men det ble stor feiring seinere på dagen så det gjorde ikke noe og da fikk han egen kake å grise med det så ikke ut etterpå Litt kos må man ordne.
Joda sukker er ikke bra i store menger men bursdag er et unntak, jeg synes heller at barnehagen skal avklare hvilke av foreldrene som ikke liker tanken på at barna skal spise "sukker" og kansje separere ungene slik at det blir feiring. For når gutten min blir gammel nok til å svare på hva han vil ha til bursdagsfeiringen sin i barnehagen så er det jo hans valg. det er jo hans glede. Og kall meg tverr men i et slikt tilfelle er det hans dag og hva de mener får bare være på den dagen så lenge det ikke er snakk om allergier osv. bursdag er bursdag. Vi lever ellers et veldig sunnt og bra hverdag. Eller småen gjør det, jeg er avhengig av cola osv. skal legge om kostholdet men gudene må vite når jeg klarer å finne inspirasjonen til det. og vips har man snakket seg helt bort. hi hi

Det er jo supert at dere vil feire bursdag med kake hjemme men jeg tenker nå slik jeg da at når 30 unger i en barnehage skal feire bursdag med kake med non-stoper og fyll og mere så blir det ganske mye sukkerog derfor er jeg blant de tverre foreldrene som har stemt for at vi ikke skal servere kake i barnehagen når det er bursdag men heller ha med grønnsaker og frukt.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 01:04   #20
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fikk et skikkelig innfall

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror du må holde de litt i bånd.

...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no