Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 11:41   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Eldstegutten min har blitt tenåring og har startet på ungdomskolen.
Ikke akkurat opptatt av moter osv osv.

Her om dagen fortalte han om en samtale melom en klassekamerat og han selv.
Klassekameraten: Alle som går på ungdomskolen bør bruke hårgele.
Eldstegutten min: Over mitt lik. Dessuten er jeg så deilig at jeg ikke trenger det.................

Jeg prøvde meg på å ta noe i håret hans når han skulle ta bilder i 7. klasse.
Han truet med at tok jeg i noe så skylte han det ut igjen.....

Han liker treningsbukser, ergo går han i det.
Er han bustete og noen spør om han har hørt om hårbørste, ja da svarer han: "nei".
(han grer seg før han går på skolen, men klarer å bli bustete bare noen ser på han, og hetter gjør ikke saken bedre.

På foreldresamtalen påvårparten fikk vi litt klager på at han ikke var nok klesbevisst, og jeg mp inrømme at jeg er glad til.
Men krever at han skal gå i andre ting en joggebukse da.
Men har også valgt å kjøpe noen treningsbukser som er litt kulere.

Jeg vil heller oppfordre min sønn til å stå for egne meninger og egen smak, en at han skal bli som "alle" andre.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:55   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å stå i mot press (ellr hva jeg skal kalle det)

Tykkjer det høyres ut som sonen din er trygg på seg sjølv og det han står for, og det er kjempebra!!!

Stussa litt på denne;

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

På foreldresamtalen påvårparten fikk vi litt klager på at han ikke var nok klesbevisst, og jeg mp inrømme at jeg er glad til.
Men krever at han skal gå i andre ting en joggebukse da.
Men har også valgt å kjøpe noen treningsbukser som er litt kulere.

Jeg vil heller oppfordre min sønn til å stå for egne meninger og egen smak, en at han skal bli som "alle" andre.

Korleis i all verden kan nokon klage på at han ikkje er nok klesbevisst? Var det læraren som ikkje var fornøgde med antrekket? Joggebukser/treningsbukser som er nogenlunde reine må vel vere bra nok, vel? (Tykkjer eg ser all verden av pysjbukser, trange dongeribukser, kjempevide dongeribukser som heng nedanfor rompa.... Skjønnar ikkje at det kan vere stort betre... )

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:56   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Høres ut som du har en trygg gutt.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

På foreldresamtalen påvårparten fikk vi litt klager på at han ikke var nok klesbevisst, og jeg mp inrømme at jeg er glad til.

Dette vil jeg gjerne høre mer om - skolen etterlyser mer fokus på klær!?!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:14   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Flott for han. :genialt:
Reagerte også på den foreldresamtalen.

Min søster var også akkurat som du beskriver din sønn, det endret seg for noen månder siden, da hadde hun plutselig på seg sminke (16 år).
Og jogge buksa er forbeholdt trening (vel nesten alle da).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:43   #5
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Jeg synes han høres ut som en gutt med stor selvtillit jeg. At det skal komme frem dette med mangel på klesbevisthet som noe negativt iløpet av en foreldresamtale blir for dumt. De burde heller sett på det som noe virkelig positivt i stede. Særlig når det ser ut som om hele ungdomsskolen her på stedet har vært på shopping samtidig og i samme butikk. De aller fleste er jo klin like.

Vår tenåring går nå i 9. I fjor brydde han seg katta om hva han hadde på seg. Nå begynner trenden å snu litt. Gele i håret er blitt ett daglig syn, og bevistheten rundt HVA han faktiskt har på seg, og HVA han vil ha av klær er blitt merkbart større.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:54   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.


Her om dagen fortalte han om en samtale melom en klassekamerat og han selv.
Klassekameraten: Alle som går på ungdomskolen bør bruke hårgele.
Eldstegutten min: Over mitt lik. Dessuten er jeg så deilig at jeg ikke trenger det.................
Han liker treningsbukser, ergo går han i det.
Er han bustete og noen spør om han har hørt om hårbørste, ja da svarer han: "nei".


Digger gutten din allerede jeg...

Hadde det bare vært flere av han.

Håper han fortsetter i samme stil og er seg selv fullt og helt ut..
Joggebukser kan være sporty det, er mange tøffe modeller.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:59   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Det var mannen min som var på foreldresamtalen, og ja, det var lærerenhan hadde da som mente at det ikke var så bra at han ikke vær mere bevist på hva som var mote.

Han er selvsagt ren i tøyet, men liker å gå i joggebukser.
Dermed får han lov til det stort sett, men innimellom får han ta på seg noe annet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:09   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Med den innstillinga tror jeg med sikkerhet at han kan se tilbake på ungdomskoletiden med glede.

Det er mer enn nok av de som nesten sliter seg ut for å være populær og "riktig" på ungdomskolen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:30   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

All ære til sønnen din.

Jeg er sjokkert over læreren!
Hadde jeg blitt snakket til slik, av en lærer, kunne jeg godt ha funnet på å be den læreren se seg selv i speilet, gå hjem å lese litt om press og selvtillit, og sagt at læreren kanskje hadde noe å løre av nettopp denne sønnen din.

MAKAN!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:33   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Så fint at han har sine egne meninger og står på sitt.
Jeg synes joggebukser er helt ok. Den læreren skjønner jeg meg ikke på.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:35   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det var mannen min som var på foreldresamtalen, og ja, det var lærerenhan hadde da som mente at det ikke var så bra at han ikke vær mere bevist på hva som var mote.

Han er selvsagt ren i tøyet, men liker å gå i joggebukser.
Dermed får han lov til det stort sett, men innimellom får han ta på seg noe annet.


Seriøst?!
Hva svarte mannen din til det da?

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:45   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Seriøst?!
Hva svarte mannen din til det da?

Ja, det lurte jeg på også...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 14:55   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Gubben svarte at gutten fikk gå som han ville, og at han så på det som en fordel at han gikk slik han selv vile og ikke var opptatt av å kle seg som alle andre. Dessuten pakket han nok pent inn at hun (læreren) ikke hadde noe med det å gjøre.
Gubben var jo av akkurat samme type selv, og i samme alder bodde han i Drøbak og der var de i allefall litt mere en middels opptatt av mote på den tiden.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 14:55   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det var mannen min som var på foreldresamtalen, og ja, det var lærerenhan hadde da som mente at det ikke var så bra at han ikke vær mere bevist på hva som var mote.

Det kan jo være at læreren mente at det ikke var så bra i forhold til andre ungdommer ... Vet ikke helt. Hvis læreren mener det er et problem i forhold til andre ungdommer synes jeg det er greit at h*n tar det opp.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 14:58   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det kan jo være at læreren mente at det ikke var så bra i forhold til andre ungdommer ... Vet ikke helt. Hvis læreren mener det er et problem i forhold til andre ungdommer synes jeg det er greit at h*n tar det opp.

Det er jeg helt enig i, men det har faktisk ikke vært et spørsmål.
Til nå har de fleste gutta i klassen vært lite opptatt av mote, kun et fåtall.
Det er vel flere nå som de har kommet over på ungdomskolen, men den samtalen var på slutten av siste året på barneskolen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:59   #16
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er jeg helt enig i, men det har faktisk ikke vært et spørsmål.
Til nå har de fleste gutta i klassen vært lite opptatt av mote, kun et fåtall.
Det er vel flere nå som de har kommet over på ungdomskolen, men den samtalen var på slutten av siste året på barneskolen.



Himmel og hav. Det der er en av de tingene lærere virkelig ikke har noe med. Og så allerede på barneskolen, da!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:13   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå imot press (eller hva jeg skal kalle det)

...................


Sist redigert av Line* : 28-08-07 kl 19:14. Årsak: Hadde ikke lest innlegget godt nok!
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no