Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan hilser du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er håndtrykket ditt?
Jeg er en slappfisk 3 2,29%
Jeg har et fast og bestemt håndtrykk 128 97,71%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 22:48   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ble litt kvalm nå, av Schnuppas beskrivelse.




Jeg også ! Grøss!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:50   #22
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg hilser med et fast håndtrykk og øyenkontakt. Synes kombinasjonen er viktig.

Jeg var en slappfisk for noen år siden. Heldigvis bestemte søstra mi seg for å lære meg opp.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:50   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg har selvfølgelig et fast håndtrykk. Hvis ikke ville jeg jo ikke lagt merke til alle da slappe håndtrykkene.

Forundrer meg at alle har krysset av på "fast" her, for i det virkelige liv er det mange slappe håndtrykk.

Det er fordi dette er snobbeforumet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:55   #24
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg tror jeg er som dere andre, og er ganske fast og bestemt i håndtrykket.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:56   #25
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er fordi dette er snobbeforumet.


Enda en ting å skrive på "skrytelista vår". Forumet for faste håndhilsere!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:59   #26
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:10   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast og med øyekontakt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:13   #28
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har i likhet med alle andre et fast håndtrykk. Jeg får helt spader av sånne slappe fingerhilsere.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:21   #29
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Du venter vel ikke at noen her inne er slappfisk Her inne er alle oppegående med bestemte faste håndtrykk og meninger Du kjenner jo denne gjengen her.....
Selv hilser jeg også med et fast håndtrykk, da jeg er meget bevisst på akkurat det, siden jeg treffer mange mennesker i jobben min. Møter jeg noen "lutefisker" så kobler automatisk hjernen min over på at dette er en "svak" person uten sterke meninger. (selv om det kanskje ikke alltid stemmer)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:27   #30
*BEA*
Nesten fersk!
 
*BEA* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 16
*BEA* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

LItt vel fast til tider tror jeg.

*BEA* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 06:53   #31
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Som sagt i en annen tråd: Jeg har fordommer mot de med slappe håndtrykk. I mine øyne blir de til karaktersvake mennesker.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 08:00   #32
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har et fast håndtrykk. Liker ikke slappfisker.

Opprinnelig lagt inn av Canisa

Jeg kan ikke fordra slappe håndtrykk, for da får jeg inntrykk av at vedkommende egentlig ikke har lyst å hilse på meg ...

Akkurat slik føler jeg det også

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:08   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg husker at mamma lærte meg å håndhilse da jeg var liten. Hun demonstrerte hvordan det kjentes ut hvis en bare fikk en slapp hånd å trykke, og det gjorde uutslettelig inntrykk. Rett og slett litt vemmelig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:10   #34
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har et fast håndtrykk. Slappfisker liker jeg ikke. Jeg liker heller ikke de som har så fast hånddtrykk at det knaker i knoklene mine når vi hilser, det virker som om noen tar litt ekstra i for å understreke sitt faste hånddtrykk. For ikke å snakke om dem som kniper igjen hånden så raskt at man bare får hilst helt ytterst på fingrene, huff og huff.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:12   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg husker at mamma lærte meg å håndhilse da jeg var liten. Hun demonstrerte hvordan det kjentes ut hvis en bare fikk en slapp hånd å trykke, og det gjorde uutslettelig inntrykk. Rett og slett litt vemmelig.

Dette burde absolutt være noe foreldre lærer barna sine, det burde være like naturlig som å lære dem å være renslige.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:20   #36
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg tror jeg hilser fast og kjekt. Hvordan andre opplever det har jeg ingen kontroll med, kanskje jeg skal spørre noen jeg stoler på.

Det er fint å se folk i øynene når en hilser, den siste tida har jeg også prøvd å fokusere på hva den andre sier når vi presenterer oss. Ofte blir jeg så opptatt av å snakke tydelig og hilse skikkelig at jeg rent glemmer å få med meg navnet på den jeg hilser på. Nå har jeg gjort det til en vane å gjenta navnet for å sikre meg at det sitter sterkere. Det hjelper stort sett.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:42   #37
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

For ikke å snakke om dem som kniper igjen hånden så raskt at man bare får hilst helt ytterst på fingrene, huff og huff.

Helt grusomt! Synes ofte dette skjer så jeg er litt redd for at det er meg det er noe galt med. Hater det!
Ellers er jeg opptatt av et fast og godt grep, med blikkkontakt og et smil. Håper jeg får det til.

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:42   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg virkelig misliker slappe, klamme og "bare hilse med to ytterste fingerledd"-hilsing.

Det gir et elendig inntrykk. Men mange hilser sånn, så jeg undrer meg over at ingen oppgir dette her? Men øko-meitai-pk-damer hilser sikkert skikkelig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:46   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ble litt kvalm nå, av Schnuppas beskrivelse.


Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva Schnuppa skrev før hun redigerte ...

Kanskje noe à la læreren min på videregående brukte å si: "Ursäkta mina fuktiga händer, jag har just onanerad".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:53   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har et fast og bestemt håndtrykk ja. :snobb:

De siste ukene har jeg vært med på en rekke jobbintervju, og det gjør noe med førsteinntrykket på søkeren når vedkommende har et skikkelig gelehåndtrykk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no