Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 21:36   #21
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg syntes 100% er helt ok men ser at det kunne vært veldig deilig å få redusert til 80% stilling nå som kabalen med 2 barn skal gå opp. Jeg ville da ha valgt å ha en dag fri i uken. Da hadde jeg fått unna alle små ærender, lunchet med venninner, trent og ordnet litt i huset.
Aller mest kunne jeg tenke meg redusert stilling som innebar flere uker med ferie.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:37   #22
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg jobber nå 80 % som utgjør 32 timer i uken. Det er greit nok. Ideelt ville jeg jobbet bare tre dager i uken, men det tillater ikke arbeidsgiveren min.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:41   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg synes det funker helt fint å jobbe 100% nå med ett barn, men jeg kunne godt tenke meg et år med 50-60% for å dyrke hobbyer og interesser. Hva jeg føler vil funke med to barn vet jeg ikke ennå.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:50   #24
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg ville da ha valgt å ha en dag fri i uken. Da hadde jeg fått unna alle små ærender, lunchet med venninner, trent og ordnet litt i huset.

Jeg har fri en dag i uken, og så for meg det samme du ønsket. Men all den tid jeg har snuppa hjemme den dagen, blir det ikke så mye lunsjing med venninner likevel. Men, det er veldig godt å ha mer tid sammen med henne og vi får tid til å gå på babysvømming på formiddagen blant annet.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:56   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Det spørs helt hvor realistisk jeg må være. Jeg skulle gjerne klart å jobbe 100-120%, og gjorde det gjerne tidligere dersom jobben var engasjerende og spennende nok. Nå tilsier helsen min at 50% er mer enn nok, men økonomien tilsier 80-100%.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:57   #26
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

6 timers dag hadde jo vært kjekt Men klager ikke over min 7,5 timers dag (lunsj inkludert).

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:01   #27
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg skulle veldig gjerne jobbet 80% - med èn fridag i uken.
Så kunne jeg brukt den til husvask og mas og hatt helgene FRI!

  Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:04   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg har jobbet 50% de siste 5 årene og det har vært perfekt i forhold til å ha små barn.
Nå jobber jeg over 100% (to jobber, ca 120%) og det går faktisk kjempegreit det også Jeg jobber turnus og de minste har barnehagefri en dag i uka som vi har sammen før jeg går på jobb om kvelden.
Dersom jeg kun hadde jobbet dagtid og ikke helger hadde det ikke fungert for oss at jeg jobbet så mye som jeg gjør nå.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:13   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Vil ha fri hele tiden og tjene, tja ca. 400 000 i året.

Jatakk
Hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:30   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

I min nåværende jobb (lærer på videregående) er det flott å jobbe i 100% stilling. Jeg har fri hver fredag, og den dagen kan jeg prioritere meg selv eller ha minstemann hjemme fra barnehagen.

I min forhenværende jobb (sykepleier) var 80% stilling nok for meg. Uregelmessig arbeidstid og helgejobbing var slitsomt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:30   #31
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Hvis mannen kunne jobbe 50-70%, ville jeg gladelig jobbet 100-120%.

Det hadde vært mye mer nyttig for familien om det var han som var mest hjemme, han er mye flinkere til å organisere tiden og få ting gjort.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:31   #32
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg har 100% stilling, og tenker ikke på å redusere den. Har fleksibel arbeidstid (og fleksibel mann + hjelpsomme foreldre og svigerforeldre). Noen uker jobber jeg 50-60% andre uker 150%. Sjefen har 4 barn og stor forståelse for en småbarnsmors prioriteringer, og jeg har selv lederstilling som gjør at jeg kan legge opp dagene mye som jeg vil. Går heller tidlig hjem og bruker noen timer på kvelden de dagene det er mulig.

Reiser kommer jeg ikke unna, men det er sjeldent mer enn 3 dager, og stort sett innenlands. Hvis jeg skulle endre på noe (i en tenkt situasjon), så ville jeg reist litt mindre (selv om jeg ikke reiser mye målt mot andres reisesituasjon)

Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:41   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg tipper jeg jobber ca 110%. Dvs ca 3-4 timer overtid i uken. Det er helt ok, så lenge jeg kan ta deler av jobben etter barnets leggetid. Jeg skjønner imidlertid ikke hvordan det skal gå med to barn. Så jeg får vel si at jeg synes det er ok å jobbe 100%, men at jeg ønsker en god del fleksibilitet i årene fremover. Reising er helt håpløst. Det sliter enormt på familielivet, og jeg prøver å unngå det så sant det er mulig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:56   #34
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Hvis økonomi ikke hadde spilt noen rolle: 0%.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:02   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg jobber full stilling + en del overtid. Syns det går ganske greit, men det var også fint ifjor og forleden år da jeg var "bare" tilkallingsvikar og hadde fridager (=var arbeidsledig) innimellom.

Egentlig tror jeg at jeg kunne passet til en offshore-ordning. Altså jobbe masse-masse i to-tre uker, og så ha fri to-tre uker. Det hadde vært ideelt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:12   #36
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Jeg kunne tenkt meg 80% med en fridag i uka. Men fikk ikke lov av arbeidsgiveren pga at den andre kvinnelige kollegaen min har det.
Vi er kun to kvinnelige ansatte, og ellers bare menn.
Jeg har jo bare 3 barn, kollegaen min har jo tross alt 4.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:52   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.825
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Seks timers dag og fri hver onsdag. Det blir vel knapt 65% skulle jeg tro. Det hadde vært helt topp. Da hadde jeg vært nok tilstede til å kunne jobbe med noe morsomt, men jeg hadde hatt god tid til resten av livet mitt. I hektiske perioder kunne jeg jobbet 100% og så tatt ut avspasering etterpå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:55   #38
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Hvis mannen kunne jobbe 50-70%, ville jeg gladelig jobbet 100-120%.

Det hadde vært mye mer nyttig for familien om det var han som var mest hjemme, han er mye flinkere til å organisere tiden og få ting gjort.


Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:57   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Njah. Hvis jeg hadde hatt "hovedjobben" min: 0,0 % helst.
Den andre jobben min: Lett 100% og vel så det. Nå er det i utgangspunktet en 50%-stilling, men det er jobb 24/7 - og jeg elsker den. Full fleksitid, uten kjernetid = genialt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:00   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hvis økonomi ikke hadde spilt noen rolle: 0%.

Mener du det, altså? Med mitt usannsynlig dovne sinnelag hadde jeg gått på veggen uten en jobb. Etter en måneds sommerferie er jeg helt ute av alt, inklusive humøret, og etter ti måneders permisjon var jeg på god vei til å bli gal.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no