Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten problemstilling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 09:00   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

En liten problemstilling?

hei folkens!
I vår fullførte jeg vk1 omsorgsfag og har ikke fått lærlingeplass enda. Men jeg har muligheten til å få ekstravakter, og jobbe ned lærlingetiden på den måten. Vell jeg ringte på en plass i dag og der har dem for det meste kveldsvakter og helgevakter som må fylles opp. Gutten min har 100% barnahage plass og jeg synes ikke det blir rettferdig mot han å skal jobbe på kveldene og faktisk starte jobben når han skal hentes. For tiden sammen blir så liten. I tillegg er jeg alenemamma og å be venner og familie stille opp kansje så mye som 2-3 ganger i uka pluss annen hver helg kan bli for mye. Og å gå skole for å finne seg en jobb som tilbyr kun dagtid har jeg ikke kapasitet til. Er ikke noe skole menneske. Men jeg synes det blir så urettferdig mot småen å gjøre dette.
Men utdannelsen må jeg ha, men skal det virkelig bli på bekostning av verdifull tid sammen med gutten min? Og er sikker på at innen jul er alle rundt meg rimelig lei av at jeg trenger barnevakt hele tiden. og å skal hente småen i 11 tiden på kvelden etter arbeidstid hvis han er hos noen kan komme til å slite noe utrolig på han. Synes bare at han ikke fortjener dette. Han er såpass ung blir 2 år i november. Kansje problemstillinga kun er noe jeg ser?

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:05   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten problemstilling??

Jeg ser problemet, jeg gjorde mye av det samme fra lillen var 1-2 år. emn jobba dag+kveld. Hvorfor må du ha ha i bhg hvis du har fri da? Hvorfor ikke utnytte den tiden, og få kvalitetstid? Fins dt mulighet for at noen av barnevaktene kan komme til deg,slik at han får sove i egen seng?

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:08   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Jeg tror jeg ville letet litt videre etter en litt mer optimal lønsing. Det er fryktelig vanskelig å skulle være avhengig av andre hele tiden på jevn basis.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:34   #4
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling??

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg ser problemet, jeg gjorde mye av det samme fra lillen var 1-2 år. emn jobba dag+kveld. Hvorfor må du ha ha i bhg hvis du har fri da? Hvorfor ikke utnytte den tiden, og få kvalitetstid? Fins dt mulighet for at noen av barnevaktene kan komme til deg,slik at han får sove i egen seng?

Hvis jeg kutter barnehageplassen ned i det hele og det store mister jeg den. Og i oktober så starter jeg kansje opp igjen på min gamle jobb på den lokale mega butikken, og det utbytte han får fra barnehagen er også en ting. Han lærer å dele mer der, samvær med andre små osv han får mye utbytte av det.
Og joda flere av barnevaktene kan sikkert være her. hadde sett det som best da men jeg vet at det blir sikkert flere utgifter i barnevakter enn hva det kommer inn.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:36   #5
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg tror jeg ville letet litt videre etter en litt mer optimal lønsing. Det er fryktelig vanskelig å skulle være avhengig av andre hele tiden på jevn basis.

Ja en annen arbeidsløsning hadde vært best. skulle helst ha snudd meg vell fra helseyrket grunnet turnusene deres.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:07   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Jeg skjønner godt dilemmaet ditt, det er ingen enkel situasjon å være i. Ei heller å sette seg i om en skal være avhengig av at andre kan stille som barnevakt hele tiden.
Det er en stor skam at så mange som 40% IKKE får læreplass.

Jeg synes du skal skrive et leserinnlegg til avisa jeg. Det er jo valgkamp, og for mange er dette med læreplasser viktig f.eks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:41   #7
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Hva med kveldsbarnehage? Jeg er dagmamma for en gutt som også har foreldre som jobber turnus. Han er her mens faren er i nordsjøen og moren jobber som omsorgsarbeider. De sliter når han er ute på jobb og hyrte meg som passer. Jeg har han ettermiddager og helgene de jobber. Hva med en slik ordning? Fast barnepasser? Så kan du jo bruke barnehagen inni mellom.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:47   #8
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg skjønner godt dilemmaet ditt, det er ingen enkel situasjon å være i. Ei heller å sette seg i om en skal være avhengig av at andre kan stille som barnevakt hele tiden.
Det er en stor skam at så mange som 40% IKKE får læreplass.

Jeg synes du skal skrive et leserinnlegg til avisa jeg. Det er jo valgkamp, og for mange er dette med læreplasser viktig f.eks.

tro meg jeg har hatt lyst MANGE ganger den siste tiden. Hun lovte meg første gang at alle omsorgslærlinger skulle få plass! men tror intervjuet gikk bra i dag og jeg kan begynne å jobbe ned lærlingetida ved vikariat.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:48   #9
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Hva med kveldsbarnehage? Jeg er dagmamma for en gutt som også har foreldre som jobber turnus. Han er her mens faren er i nordsjøen og moren jobber som omsorgsarbeider. De sliter når han er ute på jobb og hyrte meg som passer. Jeg har han ettermiddager og helgene de jobber. Hva med en slik ordning? Fast barnepasser? Så kan du jo bruke barnehagen inni mellom.

Tror ikke vi har kveldsbarnahage. og jeg har besteforeldrene til småen kun 500 meter unna. men det er synd å skal være så avhengige av andre.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:50   #10
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En liten problemstilling?

Ja skjønner deg godt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no