Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Slappe håndtrykk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 19:38   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slappe håndtrykk

Jeg fordrar ikke slappe håndtrykk. Det er ikke noe særlig sjarmerende å få en vaskefille i hånden når man skal hilse på noen. En ting jeg har lurt på - hva skjer dersom en slappis skal hilse på en annen slappis? Begge to strekker frem en dvask hånd, og ingen av dem griper?

Hva slags håndtrykk gir du?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:43   #2
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Her er jeg helt enig med deg - en slapt håndtrykk gir meg et veldig dårlig inntrykk, faktisk kan jeg ikke fordra at folk ikke gir et bedre førsteinntrykk.

Jeg har selvsagt derfor et fast håndtrykk når jeg hilser på folk!

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:44   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Et skikkelig håndtrykk (uten å klemme istykker hånden til motparten - for de finnes de også, de som tror at det er om å klemme hånden til den andre blå), og med øyekontakt på den jeg hilser på, samtidig som jeg lytter etter hva vedkommende sier da han/hun presenterer seg før jeg buser ut med mitt eget navn.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:46   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Et skikkelig håndtrykk (uten å klemme istykker hånden til motparten - for de finnes de også, de som tror at det er om å klemme hånden til den andre blå), og med øyekontakt på den jeg hilser på, samtidig som jeg lytter etter hva vedkommende sier da han/hun presenterer seg før jeg buser ut med mitt eget navn.

Ja, jeg ble klemt nesten flat her om dagen, selv om jeg ikke akkurat er slapp i grepet. Men hva gjør du hvis den andre ikke presenterer seg, men venter på deg? Hvem er det egentlig som skal snakke først? Jeg leste et eller annet sted at den som har høyest rang skulle snakke først.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:52   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg klemmer, ingen får dvaske håndtrykk av meg.

Dvaske håndtrykk blir jeg litt satt ut av, for jeg føler jeg knuser vedkommendes hånd

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:58   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg klemmer også, slappe håndtrykk er noe av det verste jeg vet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:59   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

http://foreldreportalen.no/forum/sho...pe+h%E5ndtrykk

http://foreldreportalen.no/forum/sho...pe+h%E5ndtrykk

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:00   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg har alltid vært typen som har et fast håndtrykk, og misslikt slappe håndtrykk, men nå siden jeg har endel smerter i hendene mine, så går jeg omtrent i kne når jeg hilser på folk som har skikkelig faste håndtrykk. Så jeg prøver så godt jeg kan å få til et fast men løst håndtrykk, men går ut i fra at jeg gjør litt dårlig inntrykk på noen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:05   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Men hva skjer når en slappis møter en annen slappis? Ramler hendene ned da? Treffes de overhodet?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:06   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Neida. Har du ikke fått sånne "hilse kun ytterst med fingrene" håndtrykk? Slik ser jeg for meg at slappiser hilser. De kommer aldri helt inn, men griper såvidt om hverandre rundt fingrene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:07   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Neida. Har du ikke fått sånne "hilse kun ytterst med fingrene" håndtrykk? Slik ser jeg for meg at slappiser hilser. De kommer aldri helt inn, men griper såvidt om hverandre rundt fingrene.

Tror du at de skjønner at de har hilst feil når sånt skjer?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:08   #12
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Her er jeg helt enig med deg - en slapt håndtrykk gir meg et veldig dårlig inntrykk, faktisk kan jeg ikke fordra at folk ikke gir et bedre førsteinntrykk.

Jeg har selvsagt derfor et fast håndtrykk når jeg hilser på folk!

Jeg og!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:10   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tror du at de skjønner at de har hilst feil når sånt skjer?

Om de skjønner det, så gjør de vel ikke det igjen? Og det gjør det jo. Gjør det igjen, altså.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:10   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om de skjønner det, så gjør de vel ikke det igjen? Og det gjør det jo. Gjør det igjen, altså.

Kanskje de bare aldri har møtt noen likesinnede?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:11   #15
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg hadde forresten en pinlig hilse opplevelse i går. Vi har fått nye naboer, en familie fra Etiopia. I går traff jeg mor i familien i gangen og strakte ut hånda for å hilse. Hun hilste igjen men la ut ei flat åpen hånd. Aner ikke hvorfor men jeg endte opp med å ta tak i neven likevel og riste løs...
Etterpå tenkte jeg at det var vel bare meningen og legge hånda på hennes hånd. Ikke rart hun fniste hele veien opp trappa....

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:12   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Pfft, selvsagt har de det. Jeg får en slappfisk omtrent 50% av gangene jeg håndhilser på noen, omtrent alltid kvinner av en eller annen grunn. De er jo simpelthen nødt til å håndhilse på hverandre også.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:14   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, jeg ble klemt nesten flat her om dagen, selv om jeg ikke akkurat er slapp i grepet. Men hva gjør du hvis den andre ikke presenterer seg, men venter på deg? Hvem er det egentlig som skal snakke først? Jeg leste et eller annet sted at den som har høyest rang skulle snakke først.

Jeg ser an øyeblikket, men synes det skjer av seg selv helt naturlig dersom man tillater seg 1-2 sek pause før man buser ut med sitt eget navn.Eldre mennesker lar jeg alltid komme til ordet først.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:17   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Jeg hadde forresten en pinlig hilse opplevelse i går. Vi har fått nye naboer, en familie fra Etiopia. I går traff jeg mor i familien i gangen og strakte ut hånda for å hilse. Hun hilste igjen men la ut ei flat åpen hånd. Aner ikke hvorfor men jeg endte opp med å ta tak i neven likevel og riste løs...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:18   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Jeg hadde forresten en pinlig hilse opplevelse i går. Vi har fått nye naboer, en familie fra Etiopia. I går traff jeg mor i familien i gangen og strakte ut hånda for å hilse. Hun hilste igjen men la ut ei flat åpen hånd. Aner ikke hvorfor men jeg endte opp med å ta tak i neven likevel og riste løs...
Etterpå tenkte jeg at det var vel bare meningen og legge hånda på hennes hånd. Ikke rart hun fniste hele veien opp trappa....

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:27   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg har et godt og ganske fast, tørt og som oftest varmt håndtrykk. Jeg ser folk rett i øynene og sier navnet mitt, og bruker uten blygsel etternavnet mitt når det er folk jeg ikke kjenner. Jeg er negativ til kvinners redsel for å bruke etternavn i en del settinger. ( "Eg heite Kirsten. Eg e' 53 år og jobbe' som sosionom"... (Og hva er det der "jobber som? Enten er de sosionomer eller så er de det ike. Jobber som, betyr det at de IKKE er det, men bare later som? ) Eller ungdommer i feks mitt partis ungdomsorganisasjon som bare heter "Nora" eller "Anders" eller "Mari". Mari hvem? Hvis man skal sende en mail, eller finne telefonnummeret? til feks, Nora hvem? Alle heter jo for svarte Mari, Nora eller Anders.

Jeg håper virkelig jeg klarer å lære ungen dette også. Å presentere seg i telefonen (jeg blir frustrert, forvirret og gretten av folk som ikke presenterer seg, det er så utrolig uhøflig), å hilse pent, si takk og hei og værsågod og værsåsnill er samfunnets lim.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no