Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

.rft-filer åpner seg som regneark

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-19, 23:33   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

.rft-filer åpner seg som regneark

Vel vel. Jeg driver på med nettstudier og har en del innsendinger. Jeg har lastet ned innsendingsoppgavene og der står det at besvarelsen skal skrives under oppgavene, så det har jeg gjort. Deretter har jeg lastet opp besvarelsen og sendt inn. Dette har da vært i regneark. Jeg har Libre Office, om det viser seg å være av betydning.

Her om dagen begynte jeg med nytt tema og sendte inn første innsending. Mottar svar, og tips om å svare i word neste gang, da regneark egner seg dårlig for denne besvarelsen. Det er jeg jo vanvittig enig i. Jeg har ikke forstått hvorfor oppgavene er skrevet i regneark og at jeg må svare i samme format. Det har vært veldig tungvindt og uoversiktlig. Første emne var økonomi, og en del utregningsoppgaver (men ikke ved bruk av formler), så jeg tenkte ikke å mye over det. Nå derimot får jeg vite at dette er feil og jeg føler meg rimelig dum. Data er ikke min sterkeste side, i alle fall ikke når det kommer til slike praktiske ting.

Sensor forteller at oppgavene er skrevet i .rtf - rikt tekstformat. Jeg kjenner ikke til dette formatet. Jeg prøvde å google for å finne ut hvorfor dette formatet åpner seg som regneark hos meg, uten å finne svar.

Jeg håper dermed at FP sitter inne med svaret, og hvordan jeg evnt får endret dette slik at neste besvarelse blir levert i word og ikke som regneark.

Vurderer å ta kurs i "grunnleggende data for dummies"

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 23:38   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: .rft-filer åpner seg som regneark

Det enkleste er å åpne filen når du er i word (fil - åpne), det burde løse problemet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 23:43   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: .rft-filer åpner seg som regneark

Rtf-filer kan lesast i Word og tekstprogrammet i LibreOffice som tilsvarer Word.
Start programmet først og opne fila derifrå i staden for å dobbeltklikke på fila. Eventuelt høgreklikk på fila og velg "Åpne i..." i staden for "Åpne" og velg riktig program.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 00:12   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: .rft-filer åpner seg som regneark

Hvordan åpnet jeg filen direkte fra programmet uten å lagre den først? Filen ligger inne på siden min i nettsiden til studiestedet.

Jeg har forsøkt måten dere beskriver, da forsøker jeg åpne det jeg har lastet ned, men det er jo regneark og da åpner det seg uansett so regneark. Jeg finner ingen mulighet for å velge å åpne i annet formet. Når jeg høyreklikker på selve linken og velger åpne i, så velger jeg .rtf, men den lagrer seg uansett som et regneark.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 00:17   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: .rft-filer åpner seg som regneark

Jeg kan konvertere til pdf, men da må jeg uansett skrive i regneark og det er ikke mulig med endringer om jeg konverterer. Læreren svarer tilbake i besvarelsen jeg sender inn. Ser også det er mulig å konvertere videre fra pdf til word, men da må jeg betale, og det hadde jeg håpet å slippe.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-19, 00:20   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: .rft-filer åpner seg som regneark

Ahh, NÅÅÅ fikk jeg det til. Takk for hjelpen. Jeg måtte velge åpne - alle filer - rik tekst. Da fikk jeg det til. Det hjalp ikke at det i utgangspunktet står alle filer, det er da den tydeligvis velger å åpne feil. Nå har jet dermed lært noe nytt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no