Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan stenge blogg og hvordan få tilgang til blogg?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 10:50   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan stenge blogg og hvordan få tilgang til blogg?

Kan jeg stenge min egen blogg når som helst? Hvordan kan jeg gi andre tilgang?

Og er det "helt greit" å spørre om tilgang til andres blogger, eller er det vanlige at man blir lagt til når andre ønsker å tilby tilgang til noen?

Og er albumene skjulte dersom bloggen er skjult og man kun ha bilder i blogginnlegg?


__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 10:58   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stenge blogg og hvordan få tilgang til blogg?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Kan jeg stenge min egen blogg når som helst? Hvordan kan jeg gi andre tilgang?

Du kan stenge den når som helst. Det kan du gjøre i blogg-kontrollpanelet, under Bloggvalg, ved å krysse av for at de på kontaktlisten din kan se bloggen og kommentere, mens alle andre ikke kan det.

For å gi folk tilgang, må du så legge dem til kontaktlisten din. Legg til deg selv også for å få opp oppdateringer i din egen blogg i bloggoversikten.

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Og er det "helt greit" å spørre om tilgang til andres blogger, eller er det vanlige at man blir lagt til når andre ønsker å tilby tilgang til noen?

"Begge deler", eller "det kommer an på". Folk er forskjellige. Jeg ser ofte at folk spør om tilgang, og jeg ser også at folk legges til uten å ha spurt. For min del er det helt greit å spørre - men dersom den du spør f.eks. har en ganske privat blogg, kan det hende vedkommende ikke ønsker å legge til relativt ukjente folk, så vær forberedt på et nei.

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Og er albumene skjulte dersom bloggen er skjult og man kun ha bilder i blogginnlegg?

Mener du album her inne på FP? Sånne som kommer opp på profilsiden? Jeg tror ikke disse albumenes synlighet henger sammen med om bloggen er lukket.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 14:45   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan stenge blogg og hvordan få tilgang til blogg?

Jeg kan fortelle hva jeg har gjort - og som jeg ser at en del andre gjør også.

Det jeg fryktet da jeg lukket min blogg, var å ende opp med ca ingen lesere. Jeg ser at mange har løst dette på samme måte ved å gi beskjed om kommende lukking av blogg i et eget innlegg, så kan folk melde seg om de fortsatt ønsker å følge.

Det er jo du som eier bloggen og som da eventuelt må sile hvem som får bli kontakter eller venner og dermed få tilgang til å lese bloggen din. De bloggene jeg leser har jeg som oftest fått tilgang til på denne måten, eller ved gjensidig kontakttillegging (jeg får lese din så får du lese min). Noen ganger har jeg spurt, og får som oftest ja - eller bare ikke noe svar.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no