Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjemmefarging av øyebryn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-15, 11:05   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hjemmefarging av øyebryn

Jeg napper litt og bruker en bløt eyeliner som jeg markerer øyebrynene med hver dag. Det er helt uaktuelt å oppsøke salong for å få fikset øyebrynene. Men har søkt litt på hjemmefarging.
Jeg ser at jeg begynner å miste hår i ytterkant så det er kanskje på tide å fylle i litt.

Jeg har ramlet innom Komikerfrue sin blogg. Hun har tipset om Refectocil. Fåes på Blush og blandes med en olje og smører på.
Andre tipser om Kolokrem og en fra Depend.
Ingen av de koster særlig mye ser jeg så det er jo bare å prøve.
Det er helt uaktuelt å bruke pudder, det blir sikkert like lite brukt som mineralpudderet jeg lot meg friste av å kjøpe et år.

Ang pinsett så har jeg en som egentlig ikke er det helt store for det er litt pes å få tak i hårene.
Når jeg søker på det så kommer det opp en som heter Billion Dollar Bows som koster 250,- Det er kanskje verdt det?

Dere som styrer med dette hjemme, hva bruker dere?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:28   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Depend. Funker fint for oss.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:42   #3
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg har brukt Kolokrem. Og så kjøpte jeg ny pinsett på Vita for en måned siden som har vært helt fantastisk, Tweezerman. Koster litt, men var absolutt verdt det. Bare den ikke blir borte, nå...

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:49   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg har brukt både Kolokrem og Depend, og begge fungerer helt greit. Hadde det på ganske kort tid de første gangene, for å teste litt effekten, og det tror jeg var lurt, for hårene mine tok farge veldig lett.

Men det blir penere når jeg gjør det hos frisøren, men det har jeg jo ikke tid til å gjøre så ofte.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 12:24   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Tweezerman. Jeg kjøpte en på ebay, og er fullstendig avhengig av den.

Angående farging aner jeg ikke. Har ikke turt å prøve.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 13:06   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Depend, i brunsvart. Men signerer oppfordringen om å prøve bare noen minutter først for å se hvor mørkt det ble.
BM: Lot fargen sitte i en halvtime første gang

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 13:53   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Hvis sånt går galt, hvor lang tid tar det før det forsvinner? Og hvor lys farge kan man ta? :hvite øyebryn:

Jeg tok hos frisøren en gang, ba om lys farge. Dro glad å fornøyd på SFO for å hente et barn som utbrøt "Mamma, hva har du gjort? Du ser ut som en mann!" Har ikke gjort det siden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:13   #8
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Fargen er permanent, så det sitter til brynene vokser ut igjen. I praksis er det vel omtrent vekk etter 6-8 uker. Forsøk bare 1-3 minutter første gang du farger og øk heller på etterhvert.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:17   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tok hos frisøren en gang, ba om lys farge. Dro glad å fornøyd på SFO for å hente et barn som utbrøt "Mamma, hva har du gjort? Du ser ut som en mann!" Har ikke gjort det siden.

Her på jobb har kollegaer blitt omtalt som både skumle og østeuropeiske av mann og barn etter slike fadeser.

Det er fullt mulig å få en helt lys farge, altså. Lys brun som sitter på i kort tid gir vanligvis ikke så skremmende resultat. (Jeg får det utført hos frisør, tør ikke selv, så jeg har dessverre ingen innspill til hovedinnlegget.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:29   #10
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg har pleid å farge hos frisør, men det tar jo både tid og er dyrt, så forrige gang gjorde jeg det selv. Brukte Depend sin, og det gikk veldig fint! Synes ikke den sitter like godt som hos frisør, men det var så greit å gjøre selv at det veier opp.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:43   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Takk for svar og tips og gode råd.
Da vet jeg at det er trygt å prøve. Litt sånn gru-gledings da. Jeg er ganske pysete på endringer på meg selv.

Prøver enten Kolokrem eller Depend, tenker jeg. Ser på nettsiden at de har begge deler på Vita.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:43   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Depend blir for sterkt for meg. Huden blir knallrød og småbrent. Jeg bruker kolokrem og fargen askebrun. Sitter ikke på så lenge så jeg gjentar ofte.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:44   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Og husk å smøre med vaselin eller annen fet krem rundt selve brynet først, ellers blir det veldig skummelt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 14:49   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Oi, det var bra du skrev, Bluen. Angst.
Ok, får høre om jeg får noe konkret tips til type.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 15:02   #15
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg bruker Refectocil og er veldig fornøyd. Syns fargen blir finere og den sitter lengre enn ved bruk av Depend og Kolokrem. Jeg bruker lysbrun og den blir ikke for mørk.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 17:13   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Depend blir for sterkt for meg. Huden blir knallrød og småbrent. Jeg bruker kolokrem og fargen askebrun. Sitter ikke på så lenge så jeg gjentar ofte.

Kolokrem blir grønnaktig på meg.
Depend blir av og til litt sterkt.
Refectocil suveren. Bruker brun og har den et par min på.
Aldri snabbfarg av Depend. Den farger snappt og plutselig er du noe mørkere og ser ut som Bresjnevs tvilling.
Pinsett Tweezerman.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 21:01   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg bruker depend sin "snabbfärg" den sitter så kort at huden ikke får mye farge. Synes det er veldig ok

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 12:32   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Takk for alle tips.
Jeg kom meg ikke ut i går heller så jeg bestilte på nett. Og da ble det Refectocil + olje + den pinsetten jeg skrev i 1. innlegg. Fikk 100,- i avslag så da hjalp det litt. Tror det var naturbrun jeg valgte. Håper at den ikke er for lys for jeg har mørke bryn. Turte ikke å ta sort.

Takk for tips om kort testtid. Tror jeg prøver på fredagskvelden så har jeg to dager på å gni øyebryn i verste fall.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 13:32   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

For å fjerne farge fra hud, så bruker man aske. (jeg tar bare fra ovnen, altså) - det er snålt, men funker fint for å fjerne farge fra huden i alle fall. (det bruker de på salonger også, bare så det er sagt)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 22:18   #20
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hjemmefarging av øyebryn

Jeg har farget brynene mine i snart 20 år, sånn går det når man finner ut at de ikke behøver å være hvite. Brukt både depend og kolo-krem.

Men likevel fikk jeg et og annet tips (faktisk ganske mange...) på denne videoen som ligger på kk.no.

F.eks: ikke bruk pinnen som ligger i esken, kjøp en billig pensel på Søstrene Grene e.l. Rør ut kremen før du har i dråpene så blandes det lettere. Du kan også justere fargen, og farge litt mer etterpå med samme batch, om du synes du trenger litt mer farge. (så bruksanvisningen er ikke akkurat full av tips og triks...)

Anbefaler å ta en titt.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no