Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er kremost "flytende" eller får man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-18, 10:13   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Er kremost "flytende" eller får man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Ja, det lurer jeg på.
Jeg må ha med noe på lang-lang flytur for kresne unger. Og tenkte da at en tubeost hadde vært lettvint. Men får jeg det gjennom sikkerhetskontrollen?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:15   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Jeg tror det er flytende, men de er vel mindre enn grensen likevel? Kan bare legge det i den gjennomsiktige posen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:16   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Jeg fikk ikke med et glass med honning. Tannkrem er vel også "flytende" i den sammenhengen. Så jeg antar det er det samme med tubeost. Men det går kanskje bra med slike porsjonstuber?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:16   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Det finnes små tuber tubeost, i hvert fall, så da kan du ta dem i sånn gjennomsiktig pose!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:24   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Ting som kan smøre ut regnes som væske, ja. Men det er lov å ha med mat til barn, man får jo med sånne klemme-poser med smoothie, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:38   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ting som kan smøre ut regnes som væske, ja. Men det er lov å ha med mat til barn, man får jo med sånne klemme-poser med smoothie, f eks.

Ja, når ungene var små så hadde jeg jo med både vann og mat som gikk over grensene ellers. Men nå er ungene såpass store at det ikke er helt greit lenger. Men jeg kan få tak i sånn små tuber ja. Lurt.

Så det vil si at syltetøy og leverpostei også vil å i samme kategorien?

Hvor får jeg tak i slikt i sånne små engangspakker da?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:39   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

De har det på butikken her. (Rema)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:46   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, når ungene var små så hadde jeg jo med både vann og mat som gikk over grensene ellers. Men nå er ungene såpass store at det ikke er helt greit lenger. Men jeg kan få tak i sånn små tuber ja. Lurt.

Så det vil si at syltetøy og leverpostei også vil å i samme kategorien?

Hvor får jeg tak i slikt i sånne små engangspakker da?

Vi fikk med «barnemat» til 2010-barnet i fjor, blant annet en pose med yogurt.. Han liker sjelden flymat. Jeg bare sa det var til ham i sikkerhetskontrollen, null problem. Vi kjøper sånne porsjonspakler på Coop Mega.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:49   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi fikk med «barnemat» til 2010-barnet i fjor, blant annet en pose med yogurt.. Han liker sjelden flymat. Jeg bare sa det var til ham i sikkerhetskontrollen, null problem. Vi kjøper sånne porsjonspakler på Coop Mega.

Så bra! Det er vel -06 modellen som er verst. Han spiser ikke blandet mat. Men da vet jeg at jeg kan ha med litt forskjellig og bare vise frem i sikkerhetskontrollen og si det er barnemat. Tenkte egentlig polarbrød og litt pålegg, det bør holde for en 13 timers flytur.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:52   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Nugatti var visst flytande i Billund. Andre flyplassar har det passert, så det varierer litt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:52   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Ja, det er en ting med 3-4 timers flyturer her i Europa, men på langdistanse må de nesten få i seg noe. Eldstemann digger flymat (konseptet mer enn smaken, tror jeg), resten av familien er noe lunken. Minsten spiser f eks ikke tomatsaus, og det er gjerne en gjenganger på barnemåltidene...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:57   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Mye kan diskuteres i sikkerhetskontrollen, det utøves skjønn. Jeg har fått med meg God Morgen yoghurt til barna. Men du risikerer å miste pålegget.

"Hva regnes som væske?
Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske."

https://avinor.no/flyplass/praktisk-...eregler/vasker

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 11:03   #13
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Mye kan diskuteres i sikkerhetskontrollen, det utøves skjønn. Jeg har fått med meg God Morgen yoghurt til barna. Men du risikerer å miste pålegget.

"Hva regnes som væske?
Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske."

https://avinor.no/flyplass/praktisk-...eregler/vasker

Kan jeg miste skinke/pølsepålegg hvis jeg tar med noe slikt?

Jeg var egentlig klar over regelverket her, men sist jeg var ute å flydde, så fikk jeg beskjed om at tannkremen ikke var å regne som flytende. Men dette er kanskje ulikt fra flyplass til flyplass, og person til person.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 11:08   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Kan jeg miste skinke/pølsepålegg hvis jeg tar med noe slikt?

Jeg var egentlig klar over regelverket her, men sist jeg var ute å flydde, så fikk jeg beskjed om at tannkremen ikke var å regne som flytende. Men dette er kanskje ulikt fra flyplass til flyplass, og person til person.

Vi har hatt med litt av hvert, både privat og i jobb. Men ja, det er personavhengig hvordan reglementet tolkes og brukes. Jeg ville lagt det frem og påstått at det er fast organisk matriale. Vi har hatt ost og skinke på brød uten at det har vært prolemer. Ble tatt til siden en gang med bagen full av Ridderost, den lignet visst hasj. Men jeg fikk den med.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 14:47   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nugatti var visst flytande i Billund. Andre flyplassar har det passert, så det varierer litt.

Jeg observerte en som måtte gi fra seg en stor boks nutella på Gardermoen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 17:04   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller får man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Min ferske erfaring fra Torp denne uka: leverpostei er ok, makrell i tomat er det ikke. Det var de foran i køen som hadde det, så hva annet de evnt hadde med aner jeg ikke.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no