Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Nedover- eller bortoverski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 11:32   #1
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Nedover- eller bortoverski?

Har i alle år vært mest fan av alpint.
Henger sikkert igjen fra alle langrennsturene jeg ble dratt på i oppveksten, så da jeg ble "voksen" nok til bestemme selv ble det nesten bare alpint.

Så var det mann, barn og familie da var det tilbake til langrenn en stund mens barna var i "pulk modus".
Da barna ble store nok til alpint har vi brukt mye tid der, er med aktivt.

Men nå skjønner jeg at jeg begynner å dra på årene , plutselig er langrenn myyye gøyere enn alpint, blitt helt hekta på bortover ski, så i fjor fikk jeg ganske mange mil på baken.
Gikk til og med et par renn .
Det fine er jo at våre to største (9 og 10) kan klare seg i bakken selv, så da kan mor og far gå seg en langrenns tur så lenge!

Er det flere som har det på samme måte?

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:33   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Nedover!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:35   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Ja takk begge deler.
Men står ikke slalom da,
det har jeg ikke gjort siden ungdomsskolen (muligens litt på gymnas også )
Holder meg til telemark, selv om jeg ikke er noe god
Litt knall og fall må man regne med...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:38   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Telemark offpist. Og litt tryning på brett. Dessverre blir kiropraktor og lege smått frustrert hvis jeg nærmer meg løssnøen igjen, så det må jeg nok holde meg unna, til min store fortvilelse!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:45   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Merker at jeg har blit tmye mer fornøyd med å gå på langrenn de siste årene. Har i perioder sett på det som ork. Men nå klarer ungene å gå litt selv.

Ellers kjører jeg snowboard.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:46   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Bortover!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:48   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg vil gjerne ha en rygg så jeg kunne ha gått på ski lag med turbo.

Her er det mann som går på ski ilag med turbo.
Og før kjørte mann mye snowboard


Sist redigert av Honda : 06-11-06 kl 12:07.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:48   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Ganske lite av begge deler! Står slalom ca. hvert tredje år, og går langrenn ca. annet hvert år.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:49   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg er helt klart mest glad i bortoverski. Gubben bare sånn passe....

Men jentene er godt i gang med bortoverskigåinga - nedoverski får vi ta seinere

Både gubben og jeg kjører nedoverski innimellom, da.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:55   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Her har det stort sett gått på bortoverski etter at vi fikk ungene ja. Mannen renner dessverre heller ikke slalom. Jeg er ganske elendig på bortover ski. Det går greitt så lenge det er flatt eller oppoverbakke, men nedover er jeg en pyse. Nei, gi meg heller et par slalomski og et flott alpinanlegg.
Håper jo selvsagt at jeg en gang iallefall skal få med meg ungene i alpinbakken, men det blir dessverre ikke så mange turene vi har i løpet av et år.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 12:01   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Er i grunn ikke så glad i noen av delene, men hvis jeg må velge så blir det nedover. Eventuelt bortover hvis vi ikke går så innmari langt før vi setter oss og griller pølser og drikker kakao. Sjansen for at det blir mange sånne turer etterhvert øker jo nå som vi har fått småttis.

Har vel ski på beina 3-4 ganger i året.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 12:05   #12
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Hadde jeg fått på meg slalomstøvler hadde jeg uten tvil sagt nedover. Men de sjeldne gangene jeg har på meg ski, blir det desverre bortover. Er koselig det altså.
Men jeg vil prøve slalom! Snowboard har jeg ikke balanse til. Kommer meg ikke opp t-heisene ...

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 12:46   #13
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg foretrekker enda. Vi kjøpte hytte på fjellet i fjor vinter, og da hadde jeg verken stått eller gått på ski siden jeg var tenåring.
Foreløpig så har jeg bare carvingski, men meningen er at jeg og mannen skal kjøpe oss langrennski denne vinteren, og jeg drømmer om lange skiturer bortover vidden i nydelig solskinn, hele familien med appelsiner og kvikk-lunsj i sekken.
Carving er kjempegøy, og når jeg har fått levd ut langrennsdrømmen min i vinter så får vi se hva jeg foretrekker.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 12:49   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Brett. Eldstejenta på 4 er faktisk et lite talent og elsker å kjøre. Håper vi ser samme interessen hos minstepia om noen år også.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill

Sist redigert av Myrsnipa : 20-11-06 kl 06:40.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 12:57   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg har kapitulert og gått med på å skaffe langrennsutstyr og pulk til familien i år. Er man fra fjellheimen, så er man fra fjellheimen!

Ellers satte jeg pjokken som toåring på slalomski, satte sele på ham og løp etter nedover bakken. Moro! Jeg har tilbrakt mye, veldig mye av min ungdom i heisanlegg, skiutleier og bakker. Kommer nok til å tryne meg nedover barneheisen på brett med størstegutten denne vinteren!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 13:19   #16
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg trives best med skøyter på beina, egentlig. Men jeg har planlagt å kjøpe meg bortoverski hvert år de siste fem årene, men det har alltid blitt nedprioritert. Men etter at eldste gutten fikk ski i fjor, får jeg vel krype til korset, jeg også. Nedoverski har jeg ikke prøvd på minst 10 år, men jeg har veldig lyst til å prøve brett en gang. :gammelskater:

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 15:07   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg holder meg til bortoverski. Nedoverskiene går så fort, jeg erså redd for å falle.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 15:35   #18
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg har lært meg å stå på nedoverski i voksen alder faktisk, og det er kjempemoro. Fikk meg nye carvingski for et par år siden.
Mannen carver eller står på brett.

Men vi har planer om å få oss bortoverski nå som vi har små unger da. Vil at de skal lære seg litt bortoverski før de skal begynne å renne nedover.
Samt at jeg ser for meg skituridyllen med rasting og kvikk lunsj og ja, dere vet...full pakke liksom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 15:54   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Bortoverski. Men det blir nok litt slalom igjen om et par år. Liker det også, det blir bare aldri...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:52   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nedover eller bortover ski?

Jeg bodde i slalombakken som liten, selv om søndagene alltid var familiens bortoverskiturdag. Påskeferier måtte deles mellom slalom og langrenn.
Etter at jeg kunne bortvelge langrenn har det blitt mest nedoverski i form av telemark og de siste 4-5 årene da også på snowboard. Men hver gang jeg er på langrennstur i fint og varmt påskevær med sjokolade, kaffe og appelsin, så får jeg litt sånn "hvorfor gjør jeg ikke dette oftere"

Min ambisjon for Snuppa er at hun skal få starte med langrenn i flere år for å lære og gå på ski ordentlig før det blir noe slalom på henne. Jeg tror litt på at det er greit å beherske bortoverski for å få balanse og elementær teknikk før man begynner i bakken. Men det kan hende jeg må sloss litt der, for mannen er en racer i slalombakken og ville sikkert tatt henne med på nedoverski i år allerede hvis han fikk lov.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no