Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Merker du klærne til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 01:11   #1
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Merker du klærne til barna?

Jeg har nettopp brukt to timer med strykejern for å merke klær. Synes jeg gjør dette ofte. Men jeg vil gjerne ha igjen klærne til barna mine. Skjønner også at det er mye enklere for de ansatte på skole/i barnehage om det er navnet. Jeg merker klærne til snart 3. klassingen også.

Hva gjør du? Hvor lenge i så fall?

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 01:17   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Har snart en 1. klassing og en 3. klassing, og vil fortsette å merke klærne til barna en god stund til. Jeg bruker kun klistremerker, eller så skriver jeg i tøyet med vannfast tusj. Det går egentlig ganske raskt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 01:20   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg prøver. Men jeg har gått over til merketusj. Skal kjøpe slike clip on-merker til hjemmestrikket ulltøy. Husker ikke hva det heter.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 01:52   #4
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja skriver med tusj i utetøy, sko, ullklær, votter og luer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 05:35   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja, jeg merker og merker. Både til snart 3.- klassingen og til småen i barnehagen. Jeg har egentlig ingen erfaring med at ting blir borte i barnehagen, det er på skolen det blir kaos. Men jeg merker allikevel og det er greit at arvetøy blir nymerket, det er ikke greit for dem i barnehagen å vite at tøy merket Berg, Fredrikke eller Hansen egentlig er vårt.

@Jolie: Kan du prikke meg eller sende en PM dersom du finner de klipse-på-merkene? jeg skal gjøre det samme!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:42   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja jeg merker klærne med tusj, merkelapper og tingene deres med klisternavnelapper. Dette har ført til at mye mistet har kommet til rette.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:45   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker med tusj, kulepenn, klistrelapper og strykelapper.
Merker alt bortset fra truser og sokker.
Men selv om klær er merket er man ikke sikret at det ikke blir borte....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:49   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg forsøker virkelig å merke det meste, men jeg merker ikke sokker og truser. Der får vi heller ha litt svinn.

Jeg setter på klistremerker eller skriver med merketusj. Stryking er ikke tingen for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:53   #9
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja det gjør jeg. Det er veldig greit for de ansatte i barnehagen. Storesøster begynner i 1. kl og hennes ting blir også merket. Stryker, klistrer og bruker tusj.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:56   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Mim: http://www.sabo.no/produktkategori/barn-11.aspx

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:59   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker. Noe med lapper, noe med tusj. Jeg har aldri opplevd å miste noe annet enn sokker kanskje.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:04   #12
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker klærne til alle. Dvs eldste navner jeg kun sko og ytterplagg.
Resten skriver jeg navnet på merkelappen. Stryking har jeg gått bort fra etter hvert som barnetallet økte ( ). På matbokser o.l bruker jeg klistremerker med navnet på.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:33   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jo, atte, nei, som førskolelærer burde jeg vel nå si at jeg merker alt, men jeg er nok ikke så flink. Jeg merker stort sett de store tingene, resten er litt mer variabelt. Det er sånn at jeg ikke blir sint dersom noe forsvinner dersom det ikke er merket. (jeg blir egentlig ikke sint om det er merket heller, det dukker som regel opp )

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:34   #14
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker så å si alt utenom sokker og truser. Jeg bruker merketusj i alt bortsett fra i ull, der stryker jeg på navnelapper. Nå har jeg barnehagebarn og en 1.klassing til høsten men tror nok jeg kommer til å merke alt i mange år framover.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:34   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

ja jeg merker. ofte med klistrelapp eller med en vannfast tusj.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:34   #16
Pippilopp
I tenkeboksen
 
Pippilopp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 137
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Merkelapper på bokser og flasker, tusj på klær der det går uten at det flyter utover. Votter,luer og andre klær får sine lapper påstrøket. Takket være det siste var det en elskelig sjel som ringte etter å ha funnet vottene i byen nå sist vinter.

__________________
Store, Snuppa og Lille
Pippilopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:37   #17
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja, jeg merker alt. Inkludert truser og sokker. Ikke fordi jeg er redd for at vi skal miste en sokk, men fordi at da slipper personalet bruke tid på å matche riktig sokkepar i tørkeskapet til riktig barn.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:37   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker yttertøy og annet tøy jeg ikke vil miste. Sokker og truser merkes ikke. Jeg merker fortsatt yttertøyet og sko til tenåringen og sjuendeklassingen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:57   #19
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Ja, jeg merker alt. Inkludert truser og sokker. Ikke fordi jeg er redd for at vi skal miste en sokk, men fordi at da slipper personalet bruke tid på å matche riktig sokkepar i tørkeskapet til riktig barn.

Sånn tenker jeg også. Men det tar tid. Prøver stadig med tusj, men så kommer jeg borti svart tøy med svarte merkelapper eller noe. Eller tusjen flyter utover og navnet er uleselig... Tøy-tusjen er blitt borte hver gang jeg kjøper ny...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 08:57   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.901
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker yttertøy, men ikke resten. Det har gått greit så langt (Lillevenn skal begynne i 2. klasse).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no