Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg av privat vs. kommunal barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-14, 19:26   #41
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Har kun erfaring fra to kommunale, som hver har ca 100 barn. Vi er utrolig fornøyd, det er fast vikar på huset, stabil bemanning og mange menn der Lille går nå. Har inntrykk av at det har med ledelse å gjøre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:30   #42
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Jeg bor i en kommune med veldig fokus på barnehagene og utvikling av barnehagene. Vi har i motsetning til mange mye større kommune egen barnehagesjef. Vi går ikke under skole i hele tatt.

Jeg har jobbet som ped.leder i både kommunal og privat barnehage og nå som Spesialpedagog ansatt i kommunen. Erfaringen min er at det kommer mer annpå barnehagen og styrer enn om det er en kommunal barnehage eller ikke.

Stort sett har de kommunale barnehagene her i kommunen veldig høy standar. Det drives mange pedaogiske programmer som barnehagene skal følge opp som styres av kommunen. Disse tilbys også private barnehager. Ikke alle takker ja.

Jeg er nå utplassert i en privat og en kommunal barnehage. Jeg ville valgt den kommunale om jeg skulle hatt mine barn i en av de.

Min yngste går i en privat barnehage fra læringsverkstedet. Tidligere var de en egen kjede med reggio emilia pedagogikk men ble kjøpt opp i fjor. De har høyt fokus på refleksjon og pedagogikk.

Og så har du FUS barnehagene som jeg opplever har alt for mye fokus på å effektivisere og få mest penger ut av de få ansatte man har. Veldig lite fokus på barnehagepedagogikk. Man ser det på programmene de trer nedover hode på ansatte som er laget av bedriftsledere som aldri har jobbet i en barnehage.

Jeg opplever her i kommunen at foreldre velger barnehage etter hvor de er plassert. Økonomisk er de veldig sidestilt. Men kommunale har ikke mindre penger enn de private her. I tillegg så er det mye administrativt som blir tatt av kommunen som styrere i private barnehager slipper, mens jeg opplever at enkelte private styrere ikke får tid til pedagogikken og god personaloppfølging fordi de også må ta seg av alt det administrative.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:35   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Kommunale har i utgangspunktet minst like mye penger som private, ettersom private får tilskudd utfra kommunale sitt regnskap, men det er ikke 100%, det beveger seg år for år oppover og er på 98,noe nå om jeg ikke husker feil. Noen kommuner gir 100% da, men det er valgfritt, de fleste legger seg etter min erfaring på den statlig satte satsen. (Forholder meg til rundt 30 kommuner i forhold til barnehagerenskap på jobb, så for all del, det er mange flere kommuner i landet som jeg ikke har noe med da)

Vi velger, som de fleste andre jeg kjenner, barnehage på bakgrunn av plassering og rykte, og ikke minst hvor vi får plass, ikke om den er privat eller kommunal, det har reelt ALDRI vært et av våre kriterier.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:36   #44
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Jeg har og har hatt mine i en privat barnehage. Da vi fikk plass i 2009 var den frittstående, og hadde drevet i 20 år eller noe slikt.
For 2-3 år siden ble den kjøpt opp av Læringsverkstedet. Jeg var dypt skeptisk, men er imponert over hvordan de har greid å beholde sitt eget særpreg, selv om de følger Læringsverkstedet sine planer.

Det er endel barn med utfordringer der nå, men jeg har inntrykk av at hvis det er kjente funksjonshemninger etc når barna skal begynne i bhg her i kommunen, så blir de geiledet inn mot en av de forsterkede barnehagene.
Men de tok Storebror og hans utfordringer på strak arm, og har blant annet 2-3 egene spes.peder ansatt nå. Så de slipper å være avhengig av kommunen sin spes.ped. Det er kjempebra. (For de kommunale spes.pedene her er så som så, det er heldigvis annerledes andre steder. )

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:49   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har det ikke blitt såpass vanskelig å rekruttere førskolelærere at man må tilby dem ok pensjonsordninger for å få dem over?

Ikke det jeg har hørt? Alle ansatte skal jo helst ha samme ordning, så det blir i så fall dyrt. Men jeg ser at noen kommuner reklamerer med høyere lønn for å verve førskolelærere.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:51   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Det var slik i Oslo en stund, tror jeg? Kanskje det bare var lokalt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 20:19   #47
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Hos oss var det ikke vesentlig om det var kommunal eller privat, men hvor vi fikk plass den første gangen. Vi hadde de eldste barna tilsammen 10 år i privat barnehage. En barnehage som var veldig preget av svært pengesterke foreldre og en veldig homogen barnegrupppe. De første årene var bra,men etterhvert ble det tydelig at de slet med miljøet blant de ansatte og det var ekstremt mye vikarer. Vi byttet til en stor kommunal barnehage med svært godt rykte da vi fikk minsten, og har ikke angret et eneste sekund. De har ikke så fancy mat, de drar ikke på veldig spesielle turer, men de har utrolig dyktige voksne fagfolk rundt seg, og er det sykdom er det den tygge faste vikaren som kommer. Barnehagen vår er fantastisk!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:47   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Eldste har gått i to private barnehager, siste var bedriftsbhg. Vi var bare glade for å få plass til henne og hadde tatt det vi fikk samme hva omtrent.

Yngste har gått i både bedriftsbhg (samme som eldste, så privat) og siste året i kommunal. Vi var forøvrig utrolig fornøyde med den kommunale, men de hadde nok litt færre ressurser enn den private samt det gikk barna fra alle samfunnslag der (sier ikke det er negativt, bare konstaterer at det var slik, "den virkelige verden". I den private de gikk hadde alle barna minst en forelder som enten var siviløkonom eller sivilingeniør, så det var ikke så store forskjeller der. Barna ble på en måte litt skjermet for virkeligheten om dere skjønner hva jeg mener. Alle hadde alltid ressurser, alle møtte alltid opp på foreldrearrangementer, det var ikke problem å få folk til å bake eller sitte i FAU osv.

Da jeg søkte barnehageplass for yngste før vi flyttet hit til byen søkte jeg både private og kommunale og tenkte mest på lokasjon ved valgene jeg satte opp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:55   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er private barnehager oftere små barnehager? Det hadde vært interessant å se noen kvalitetsmål på store vs små barnehager.

Vår bedriftsbhg var ikke stor, 54 barn.

Her i byen driver Filadelfia barnehager. De er store, barnehagene altså. Så det kan sikkert variere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:00   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Vi har våre i en FUS-barnehage nå og opplever at de er vesentlig mer fokusert både på å kurse ansatte, ha bra nivå på ting og tang og generelt på pedagogikk enn i den kommunale vi kom fra. I tillegg har de vikar fra dag 1, i kommunen var det vikar bare når hele barnehagen ikke gikk rundt. Så det er mye positivt. Likevel synes jeg jo ikke den er bedre enn den kommunale vi kom fra, men det skyldes at de som jobbet i denne kommunale barnehagen er helt ekstraordinære (stabilt personale som har jobbet en mannsalder), ikke rammene de jobbet under.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:01   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Stabilt personale er gull verdt! Det har både vår kommunale og bedriftsbhg hatt.

Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til at yngste skulle gå i kommmunal bhg siden vi kun hadde hatt privat før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:07   #52
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Jeg har inntrykk av at private bhg finnes i like stor variasjon som de kommunale jeg altså.
Nå har de to minste ungene gått i 3 forskjellige bhg det siste året (og mellomste gikk ett år før det også i den første bhg), og vår erfaring er fra en kommunal bhg med 54 plasser, og bare det mest nødvendige behov dekket, vi var ikke fornøyde i det hele tatt.
Så gikk de i en liten privat bhg, med 24 barn. Der var de ansatte og lokalene flotte, men økonomien og vikarløsning elendig, og det var endel som tydet på at mye kunne blitt gjort bedre med en litt mindre "profitt-jakt" i styret.
Nå går de i en stor privat bhg, 108 plasser, som er helt fantastisk på mange områder. De har sangpedagog, alle ungene har halvannen time med henne i uka, fordelt på større og mindre grupper. De har sanserom, store friluftsområder med rigget utstyr fordelt i nærmiljøet, de tilbyr slalåmkurs i vinterhalvåret, og vikarer er kjente for ungene, de flytter de ansatte litt mellom avdelinger for å dekke opp i hovedsak. Det er en spennende blanding ansatte som virkelig er engasjerte, og gjennomsnittsalderen er vesentlig lavere (noe som sikkert gjør noe med miljøet, det og at 80% av personalet på vår avdeling er menn forsterker nok også forskjellen på den første der de fleste var kvinner i 50-60-årene altså) og så er de veldig opptatt av videreutdanning og å ta vare på de ansatte der.

Men her i kommunen er det lite kommunale bhg også, de fleste er private så jeg da vi fylte ut søknader i fjor. Hvordan er dette fordelt rundt om i landet tro?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:10   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Den eneste barnehagen jeg har vært skikkelig, skikkelig misfornøyd med var forresten privat. Der kræsja vi fullstendig i filosofi med de ansatte. Jeg tror ikke jeg skal henge ut hvilken det var i åpent forum.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 10:33   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Min eldste gikk i en privat i to dager før jeg fikk annen. Var absolutt ikke fornøyd med den. Hun ble ikke sett, ikke snakket til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 10:38   #55
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Vi har så få kommunale barnehager at det var ikke noe alternativ. Er svært fornøyd med barnehagen de var i fra 2 til 6 år. Reggio Emilia barnehage, kostet litt ekstra, ble med varmmatstilbud og etterhvert 1000,- over minstepris pr. mnd. Vi bor i et område hvor folk har råd til det og ingen klager. Av samme årsak har barna fått være med på skiskole, svømmeskole, kunstkvelder og annen foreldrebetalt aktivitet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 11:07   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Ja, ja. I dag har en av forskerne bak funnet kommet med forslag om at barnehageplass skal tildeles ved loddtrekning for å utjevne sosiale forskjeller. Hvilken verden lever han i?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:05   #57
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg tipper (bare tipper) at barn som har spesielle behov i større grad plasseres i de kommunale barnehagene fordi de private kan velge hvilke barn de tar inn. Da er ikke veien lang til ulike resultater på skolen.

Har ikke lest resten av tården, men private kan ikke velge hvem man tar inn. Barn med spesielle behov skal gå forran i køen.

Men som svar på HI.
Det ser ut til at det er større gjennomfart av bemanning i kommunale barnehager. Kommunen støtter alltid sine egen barnehager.
Private har et rykte å leve av. Får de ikke barn- får de ingen penger.
Har hatt barn i privat og kommunal.
Og vet dere hva?
Jeg var mer fornøyd med den private. Blant annet pga stabilt personale og god oppfølging av enkeltbarnet.
Det er også et paradoks at kommunene fører tilsyn med egne barnehager- ikke bare de private.


Sist redigert av mille mari : 20-11-14 kl 12:11. Årsak: og/å feil
mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:09   #58
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, ja. I dag har en av forskerne bak funnet kommet med forslag om at barnehageplass skal tildeles ved loddtrekning for å utjevne sosiale forskjeller. Hvilken verden lever han i?

Men å få plass er min største gevinst så langt. Det sto mellom å få hva som helst til 1 åringen, eller å bli hjemme de restrende seks måneder til ny permisjon og tape både seks måneder lønn og permisjonspenger hele neste permisjon.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:11   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Selvfølgelig er det gevinst å få plass i det hele tatt. Det er derfor jeg undrer meg på hva han tror er realiteten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:12   #60
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Selvfølgelig er det gevinst å få plass i det hele tatt. Det er derfor jeg undrer meg på hva han tror er realiteten.

Jeg har ikke fulgt med, men at det skal føles mer rettferdig som i tilfeldig valgt ut?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no