Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å holde en så liten gruppe utenfor?
Nei 91 83,49%
Ja 18 16,51%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 11:13   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Forskjellen ligger vel litt i at det ikke går an å trylle fram penger man bare ikke har, mens de aller fleste kan, om de vil, omrokkere litt for å få til en hjemmebursdag. Det er jo ikke akkurat snakk om timevis med planlegging i forkant.

Jeg er helt motsatt. Jeg synes det er timesvis med planleggig og matlaging i forkant av hjemmebursdager.

Vi bor i et område hvor mange bor relativt trangt, og det er langt mellom hjemmebursdagene. Det er slett ikke så greit å fylle en bitteliten stue med en gjeng sukkerhøye unger.

I år tar vi sjangsen igjen. Snuppa blir 10 år om litt, og da tror vi at det kan gå bra igjen. Vi slår det sammen med en annen klassekamerat og da blir vi dobbelt sett med voksne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:34   #82
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Forskjellen ligger vel litt i at det ikke går an å trylle fram penger man bare ikke har, mens de aller fleste kan, om de vil, omrokkere litt for å få til en hjemmebursdag. Det er jo ikke akkurat snakk om timevis med planlegging i forkant.

Dette er jeg også helt uenig i, særlig når barna blir større. Lillesøsters fireårsdag var veldig grei, også planleggingsmessig. Storebrors 9 års dag krevde detaljert planleggging og også relativt store innkjøp. Jeg tror ikke den bursdagen ble skrekkelig mye billigere enn Leos, som vi var på året før.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:40   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette er jeg også helt uenig i, særlig når barna blir større. Lillesøsters fireårsdag var veldig grei, også planleggingsmessig. Storebrors 9 års dag krevde detaljert planleggging og også relativt store innkjøp. Jeg tror ikke den bursdagen ble skrekkelig mye billigere enn Leos, som vi var på året før.

Enig med deg i det! Hjemmebursdager er ikke gratis det heller, langt fra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:40   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt motsatt. Jeg synes det er timesvis med planleggig og matlaging i forkant av hjemmebursdager.

Vi bor i et område hvor mange bor relativt trangt, og det er langt mellom hjemmebursdagene. Det er slett ikke så greit å fylle en bitteliten stue med en gjeng sukkerhøye unger.

I år tar vi sjangsen igjen. Snuppa blir 10 år om litt, og da tror vi at det kan gå bra igjen. Vi slår det sammen med en annen klassekamerat og da blir vi dobbelt sett med voksne.

Det burde gå bra. I høst har eldste vært i ganske mange hjemmebursdager. I fjor hadde de fleste bursdagene i gymsalen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 11:29   #85
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt motsatt. Jeg synes det er timesvis med planleggig og matlaging i forkant av hjemmebursdager.

Helt enig, det koster både masse tid og masse penger! Litt kommer det jo an på hvor mye man selv ønsker å legge i det, selvsagt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 11:36   #86
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.


Bursdager har blitt en greie for meg som kun er kjip. Å inkludere alle er en ting, fra skolealder er det lett. Men, det er ikke bare det. Bursdager har blitt så "stort" at jeg melder meg helt ut. Ridebursdager, restaurantbursdager (på "voksen"restaurant), Freia-bursdager, Build-a-bear bursdager osv osv. Hvor inkluderende er det liksom?! Hvordan føler de som ikke har råd til det seg? Jeg liker det svært, svært dårlig og dessverre går det utover mine barn, for hver gang de har bursdag kjenner jeg at jeg ønsker å rømme og komme tilbake når det er over. Vi har RÅD til de flotteste feiringene, men jeg nekter. Jeg vil ikke.

Vi kaster oss heller ikke på denne karusellen, og det koster meg ikke en kalori. Jeg vet vi lager helt fine bursdagsfeiringer hjemme i egen stue, og det er godt nok! Barna, både mine og gjestene, er kjempefornøyde. Jeg tror like mye foreldre er med på å skru opp forventningene, som at barna har dem selv. Og, ja, vi har god plass, men det har også 90% av de andre som bor her...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 11:39   #87
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Vi regnet for moro skyld på det i fjor da vi hadde sjuårsdag hjemme. Riktignok hadde vi fiskelek med godteriposer, vi feiret på en fredag, men vi la egentlig listen lavt, med pølser, brus og juice og langpannekake. Det ble oppunder en tusenlapp totalt, og da handlet vi på Rema og Nille. Vi kunne jo droppet papptallerkner, kjøpt billigere servietter og slikt, men det var egentlig ikke målet, vi ville bare sammenlikne prisen mot å feire på lekeland som vi gjorde året før. Og vi har god plass hjemme, hvilket jo letter trykket litt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 11:53   #88
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Bursdager har blitt en greie for meg som kun er kjip. Å inkludere alle er en ting, fra skolealder er det lett. Men, det er ikke bare det. Bursdager har blitt så "stort" at jeg melder meg helt ut. Ridebursdager, restaurantbursdager (på "voksen"restaurant), Freia-bursdager, Build-a-bear bursdager osv osv. Hvor inkluderende er det liksom?! Hvordan føler de som ikke har råd til det seg? Jeg liker det svært, svært dårlig og dessverre går det utover mine barn, for hver gang de har bursdag kjenner jeg at jeg ønsker å rømme og komme tilbake når det er over. Vi har RÅD til de flotteste feiringene, men jeg nekter. Jeg vil ikke.

Vi har aldri vært i slike bursdager. Eller, en gang har de fått prøve seg på klatring mens foreldrene til bursdagsbarnet steikte vafler på tribunen, en annen gang har de vært i sånn turnhall med trampoline. Jeg har arrangert utebursdag de siste 3 årene med konkurranser. Jeg synes ikke det er overkill. Vi har litt lite hus så jeg har bevisst prøvd å ha bursdagsfeiringer ute. Vi har invitert alle jentene på trinnet, fra 16-20 jenter. Eldste jenten min har begynt på ungdomsskolen og har enda ikke vært i bursdag denne høsten.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 12:05   #89
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

For oss er det lavterkel å betale oss ut av dette. Jeg er virkelig ikke i stand til å ha 10 gutter i tiårsalderen løpende rundt. Jeg vil gråte etter ti minutter. Så vi sparer oss rett og slett ut av det. Kinobursdag er populært og med rabattkort ble det kostende rundt 1000 kr. Vel verd pengene all den tid jeg ikke fikk noe sammenbrudd.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 14:34   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Det koster ca en kvart million å kjøpe ti ekstra kvadratmeter i norske mellomstore byer, så det er definitivt rimeligere å kjøpe lekelandsbursdag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 14:50   #91
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi har aldri vært i slike bursdager. Eller, en gang har de fått prøve seg på klatring mens foreldrene til bursdagsbarnet steikte vafler på tribunen, en annen gang har de vært i sånn turnhall med trampoline. Jeg har arrangert utebursdag de siste 3 årene med konkurranser. Jeg synes ikke det er overkill. Vi har litt lite hus så jeg har bevisst prøvd å ha bursdagsfeiringer ute. Vi har invitert alle jentene på trinnet, fra 16-20 jenter. Eldste jenten min har begynt på ungdomsskolen og har enda ikke vært i bursdag denne høsten.

Jeg syns ikke dette er overkill heller, hvis noen skulle lure.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no