Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 08:48   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Bare tenk litt på hvor i Fana du flytter. Mye bilkøer der... Og snobber.

Hehe, akkurat som jeg skulle sagt det selv. Men kommer helt annpå hvor i Fana. Vi kjører igjennom fana hver dag til jobb/skole og bruker mye mindre tid enn vi gjorde fra Sotra. Er fjøsanger fra avkjørselen til Stavanger og frem til Lagunen som er et stor problem. Sjold/nesttun/valle og helt ute på Sandsli er ikke noe problem så lenge man holder seg vekk fra hovedveiene.

Eller så kan man jo gjøre som min mann å kjøre kl 6 og 14 50 sånn at man slipper å se bilder. Han er litt rar. Gleder meg til han må levere i barnehagen og blir litt senere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:16   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Jeg har bare en 1. klassing så jeg kan dessverre ikke hjelpe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:29   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Vi skal få ny skole, og rektoren som skal begynne der har jeg bare hørt lovord om.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:30   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Og hun ene som skal begynne som lærer der hadde jeg glatt sendt mine barn til.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:31   #25
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Vi er fornøyd med Nattland Skole(1-9 kl):anbefaler:
Var og fornøyd på Landås Skole(1-7 kl):anbefaler,dvs visse trinn der ville eg ikkje anbefale)

Styr unna Ny Kronborg, Fridalen og Aurdalslia(den som er nevnt på Sandsli).

Min mann som er lærer snakker varmt om Haukeland Skole, men eg har og snakka med foreldre som har hatt elver på Landås Skole,som har flytta og er skuffa over Haukeland.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:33   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Når skal dere flytte????

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:36   #27
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Fana frister mest egentlig. Og jeg har alltid sagt at jeg liker tankegangen til Montesorriskolen, men jeg er plustelig blitt pysete. Er skolen veldig annerledes enn vanlig skole? Blir man litt sånn annerledes som man kan bli av Steinerskolen (ikke noe vondt om dem, det er mange flotte mennesker, men de er en spesiell type mennesker, og så ser jeg jo også verdien av å gå på samme skole som de andre barna i gaten).

Minn mann har dårlig er faring med steinerskole /montesorri elver som plutselig skal over i "vanlig" skule. Hans erfaring er att dei ligg langt bak faglig i forhold til dei andre elvane på trinnet. Kan jo vere helt tilfeldig sjølvsagt.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:11   #28
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Takk for svar!

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Når skal dere flytte????

Forhåpentligvis til sommeren. (Så vi er her i påsken. )

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Minn mann har dårlig er faring med steinerskole /montesorri elver som plutselig skal over i "vanlig" skule. Hans erfaring er att dei ligg langt bak faglig i forhold til dei andre elvane på trinnet. Kan jo vere helt tilfeldig sjølvsagt.

Jeg er litt redd for akkurat det, men det står jo på nettsidene deres:

Sitat:

Skolen følger egen godkjent undervisningsplan basert på "Læreplanverket for den 10 årige grunnskolen" (L97). Når elevene går ut av Montessoriskolen har de vært gjennom det samme som i offentlig skole, men måten de har vært gjennom fagstoffet på, er annerledes.

:tenkeboksen:

annemede; Hva heter den nye skolen da?

Isolde; Nei, jeg tror ikke jeg får med meg min mann dit dere bor nei.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:29   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Sædalen skole.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:47   #30
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Mener å ha hørt at Kringlebotn skole i Fana er bra? I Helldalsåsen/Sædalen skal det komme ny skolen. Det var i hvert fall snakk om det for et par år tilbake. (Det har blitt bygget en del nye rekkehus i dette området.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:23   #31
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Bare tenk litt på hvor i Fana du flytter. Mye bilkøer der... Og snobber.

Ikke snobber her jeg bor

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:27   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Sitat:

Sitat:
Skolen følger egen godkjent undervisningsplan basert på "Læreplanverket for den 10 årige grunnskolen" (L97). Når elevene går ut av Montessoriskolen har de vært gjennom det samme som i offentlig skole, men måten de har vært gjennom fagstoffet på, er annerledes.

Nå følger den offentlige skolen Kunnskapsløftet da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:47   #33
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg noe om barneskoler i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi skal få ny skole, og rektoren som skal begynne der har jeg bare hørt lovord om.

Vi er ganske sikkert "naboer"???Nesten i hvertfall...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no