Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ta med barna ut vs rydde/vaske hjemme?
Jeg tar med barna ut og partneren får rydde/vaske i huset 17 21,79%
Jeg rydder/vasker selv og partner tar med barna ut 36 46,15%
Jeg sender partner ut med barna og later som jeg rydder/vasker 25 32,05%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 15:35   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Poll kommer.

Vel, da er jeg interessert i å høre; når dere kommer hjem fra jobb/byen/skogen/whatever i dag vil du helst være ute med barnet/barna slik at den andre voksne kan rydde/vaske hus, eller vil du gledelig rydde/vaske hus hvis partneren tar med seg barnet/barna ut?



Dere som er enslige kan svare ut ifra den imaginære partneren dere sikkert har fantasert om innimellom.

Og det er disse tre alternativene dere kan velge mellom. ikke noe tull om at barna er selvsagt med på husrydding, eller vi gjør alt sammen slik lykkelige familier skal gjøre.

Skam deg Veronal.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 25-07-07 kl 15:43. Årsak: Veronal kødder med undersøkelsen.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:39   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du valgt?

Vi pleier å gå ut sammen. Hvis vi går ut hver for oss så er det for at den andre parten skal få ligge langflat på sofaen. Vi pleier å vaske huset sammen med barnet (dvs. at barnet leker at han hjelper ved siden av) samtidig som den andre lager middag.

Det er mulig jeg har svart helt på viddene ettersom pollen lar vente på seg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:41   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du valgt?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi pleier å gå ut sammen. Hvis vi går ut hver for oss så er det for at den andre parten skal få ligge langflat på sofaen. Vi pleier å vaske huset sammen med barnet (dvs. at barnet leker at han hjelper ved siden av) samtidig som den andre lagger middag.

Det er mulig jeg har svart helt på viddene ettersom pollen lar vente på seg.

Du har tre valg å velge mellom. Du får ikke lov å velge den gode/riktige løsningen som ikke er nevnt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:43   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs rydde/vaske hjemme

Du glemte alternativet: Jeg sender partner ut med barna og surfer vettet av meg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:43   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du valgt?

Jeg valgte den siste, men det er selvsagt ikke sant. Mannen min kjenner meg altfor godt til å tro at jeg ville kaste bort dyrebar alenetid på rydding og vasking. Vanligvis er vi sammen alle sammen, og rydder og vasker så lite vi kan, akkurat som de tre røverne.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:45   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du glemte alternativet: Jeg sender partner ut med barna og surfer vettet av meg.

Om mannen din gir deg valget mellom å gå ut med barna, eller bli hjemme å gjøre reint huset, og du setter deg ned og surfer etter han har gått ut, så vil jeg påstå at du kan krysse av på alternativ 3.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:47   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Og nå drar jeg hjem fra jobb...

Ikke si noe gøy mens jeg er borte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:48   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme



OK, jeg later som jeg vasker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:49   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du valgt?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg valgte den siste, men det er selvsagt ikke sant. Mannen min kjenner meg altfor godt til å tro at jeg ville kaste bort dyrebar alenetid på rydding og vasking. Vanligvis er vi sammen alle sammen, og rydder og vasker så lite vi kan, akkurat som de tre røverne.

Signerer hvert (sjuskete) ord.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 15:59   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Her er det hipp som happ:
Av og til forsvinner mor og barn, og far spiller Kaizers på høyt volum og bruker moppen som mikrofon. Av og til fordufter far, og mor får ånden over seg. (Sjelden - men det hender.)
Av og til tar vi et tak sammen, eller barna fordufter ned i kjellerstuen og mor og far vasker hus (eller gjør helt andre ting, men later som de vasker hus... )


Sist redigert av 007 : 25-07-07 kl 18:56. Årsak: Blåst i knotten
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:06   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Ideelt sett så tar mannen jentene ut mens jeg rydder og vasker.

I realiteten så rydder og vasker vi svært lite, og i hovedsak mens jentene er her eller etter at de har lagt seg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:10   #12
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

ehhh Tuva er som regel med å vasker.... Det er faktisk helt sant. En sjelden gang tar mannen med seg ho ut så jeg vasker, men det er som regel ikke planlagt. Altså han tar med seg ho, og jeg finner ut at jeg kan bruke tiden til å vaske....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:39   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Mannen får valget mellom å ta med ungene ut, eller vaske hus.

Han tar som regel med ungene ut på besøk, mens jeg rydder litt, surfer litt, vasker litt, surfer litt, rydder klær, surfer litt, tar badet, surfer litt.

Som dere skjønner så bruker jeg laaang tid på å vaske huset.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:39   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg tror jeg ville sendt mannen ut med ungene og vasket selv, men det er godt mulig det ville blitt litt vasking og litt annet mens de var borte. Sånn som nå, nå har mannen tatt to unger med seg på shopping, jeg sitter her (men så er det lite vasking som trengs å gjøres hos svigermor, hvor jeg er nå).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:45   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Har aldri tenkt at barna skulle være unna vei når jeg skulle vaske hus. Nå tåler ikke helsa mi storrengjøring lenger så det blir småvasking stadig vekk. Jeg har ikke støv på hjernen så renholdet her hos oss er nok så som så..... det viktigste er at det er hygienisk på kjøkkenet og at det ser noenlunde ut ellers. Jeg småvasker stadig på badet... Så her er barna i hus uansett...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 16:51   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Hvis jeg kunne velge fritt her så ville jeg selvfølgelig heller være ute med barn enn å være inne og vaske. Har aldri fått noe tilbud om det, merkelig nok. Pleier å vaske med barna hjemme, vi da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:00   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg savner alternativet "har vaskehjelp"

Det lille vi tar utenom henne gjør vi etter snuppas leggetid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:00   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg sender mann og barn ut og prøverå gjøre noe.
Det er ikke så ofte det skjer at jeg får de ut, og det er vel enda sjeldnere at jeg faktisk får den store ånden over meg da.....
Men det hender, men som oftest så får jeg dessverre ikke gjort så alt for mye.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:02   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Her er det jeg som vasker, og jeg foretrekker å være alene hjemme å gjøre det fremfor å irritere meg over manglende hjelp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:02   #20
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Her er det hips om haps (to p`er? ):
Av og til forsvinner mor og barn, og far spiller Kaizers på høyt volum og bruker moppen som mikrofon. Av og til fordufter far, og mor får ånden over seg. (Sjelden - men det hender.)
Av og til tar vi et tak sammen, eller barna fordufter ned i kjellerstuen og mor og far vasker hus (eller gjør helt andre ting, men later som de vasker hus... )

Hørtes igrunn veldig gøy ut, selv om jeg er ganske så lei av husarbeid for tiden.
Likte spesielt den siste. Vi har nok litt for lite hus til at ungene skal kunne "gå på denne" (kan jo ikke "gjemme" seg på toalettet engang her uten at noen lurer på hvor jeg er).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no