Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ta med barna ut vs rydde/vaske hjemme?
Jeg tar med barna ut og partneren får rydde/vaske i huset 17 21,79%
Jeg rydder/vasker selv og partner tar med barna ut 36 46,15%
Jeg sender partner ut med barna og later som jeg rydder/vasker 25 32,05%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 22:30   #41
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

En pen mellomting mellom alt. to og tre.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:44   #42
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg dropper glatt rydding og vasking om sola skinner og tar mann og barn med ut !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:24   #43
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg vasker og rydder sammen med barna.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:27   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

JEg svarte alternativ 3.

Sannheten er at vi ofte gjør det sammen med lille svinsende rundt. Jeg velger stort sett å vaske badet skikkelig for der er det ikke så mye dill dall og rydde.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:34   #45
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.




Hvis mannen i huset sier: "Jeg kan shine hus, eller du kan shine hus. Den som ikke shiner tar med barna ut" Hva velger du da?

Da velger jeg heeelt klart å ta med meg ungene ut.
Jeg eier ikke husmor-gen. Det har mutert og blitt til et ekstremt rote-gen.
Det har også resulterti at jeg virkelig misliker husarbeid.
(men er en veldig flink snekker/tapetserer o.l da)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:41   #46
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg sender stort sett mannen ut med ungene........, og da blir det tid til litt surfing imellom ryddingen også.
Neida, jeg har fri en dag i uken, og da er jeg helt alene og får stort sett tatt det meste av vaskingen iallefall. Så det blir stort sett at vi enten drar på tur hele gjengen eller at jeg går ut med ungene og han fikser på huset.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 01:10   #47
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Far tar med seg ungene og jeg vasker.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 01:42   #48
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg rydder og vasker selvsagt sammen med barnet.
Noe annet skulle tatt seg ut.
Men vanligvis gjør vi så lite av det som vi kan, og er heller sammen.

Og jeg kan ikke svare ut fra den imaginære partneren jeg støtt visstnok fantaserer om, for det gjør jeg nemlig ikke! Så derfor har jeg ikke svart.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 01:48   #49
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

***

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 14:55.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 02:09   #50
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Sender mann og unger ut og vasker-surfer-vasker-surfer-vasker-surfer-ferdig!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 08:56   #51
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg får vel svare ordentlig jeg også. Det hender jo faktisk at dette skjer hjemme hos oss, men bare i katastrofepanikksituasjoner. (Svigermor skal overnatte, hun kommer om halvannen time og vi vil ikke at hun skal bli myrdet av hybelkaniner om natta.) Da sender jeg mannen ut med ungene og rydder og vasker. Fordi jeg er mye raskere og mer slurvete, og følgelig har muligheten til å ende opp med en leilighet hvor alle rom er sånn halvpresentable, mens mannen er av den langsomme, perfeksjonistiske typen, som gjerne ender opp med ett skikkelig rent rom og én veldig ryddig skuff på samme tid.

Jeg surfer selvsagt litt innimellom, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:10   #52
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg rydder og vasker når storesøster er i barnehagen.
Nå har det vært ferie i 1 mnd så det ser ikke ut her!

Sitat:

Dere som er enslige kan svare ut ifra den imaginære partneren dere sikkert har fantasert om innimellom.

Jeg sender den fantastiske mannen ut for å gå tur med alle barna imens jeg rydder og vasker. Etterpå kan jeg legge med ned på sofaen å slappe av litt før de kommer tilbake.

Eller ennda bedre. Jeg og barna er ute så kommer vi hjem til et ryddig og rent hus. Og middag på bordet. :drømme:

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:12   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Og jeg kan ikke svare ut fra den imaginære partneren jeg støtt visstnok fantaserer om, for det gjør jeg nemlig ikke! Så derfor har jeg ikke svart.


Du får lære av Mira under her


Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Ang imaginær mann:

Jeg sender den fantastiske mannen ut for å gå tur med alle barna imens jeg rydder og vasker. Etterpå kan jeg legge med ned på sofaen å slappe av litt før de kommer tilbake.

Eller ennda bedre. Jeg og barna er ute så kommer vi hjem til et ryddig og rent hus. Og middag på bordet. :drømme:


Imaginære menn er gjerne de beste...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:38   #54
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Imaginære menn er gjerne de beste...

Bare jeg hadde vist hvor jeg finner han.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:39   #55
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis mannen i huset sier: "Jeg kan shine hus, eller du kan shine hus. Den som ikke shiner tar med barna ut" Hva velger du da?

Da hadde det definitivt vært jeg som hadde gått ut med barnet - jeg gjør alt for å slippe og vaske selv. Vi har flyttet 2 ganger de siste 2 år og begge gangene slapp jeg unna flyttevasken basert på et liknende ultimatum. :lur:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 11:07   #56
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis mannen i huset sier: "Jeg kan shine hus, eller du kan shine hus. Den som ikke shiner tar med barna ut" Hva velger du da?

Fjernhjerner. :koko:

Å ja.

Da velger jeg helt klart å rydde, hver gang mannen rydder leter jeg i harnisk i en mnd etter alt han har lagt på feil plass.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:56   #57
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du får lære av Mira under her

(..)

Imaginære menn er gjerne de beste...

Ja, så derfor fantaserer jeg ikke om de, for de finnes neppe i virkeligheten og jeg vil ikke gå så på trynet og bli så skuffet hvis jeg en gang skulle være så dum å forelske meg

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:03   #58
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg tar ikke ungene ut når jeg vasker. Jeg vasker med dem rundt meg. Når sambo er på jobb, storebror i barnehagen så vasker jeg som regel da. Nå som det er ferie så kan det være de er utenfor mens jeg vasker.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:07   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg setter ungene i sving med sine oppgaver og gjør andre selv. Ergo; de hjelper til.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:39   #60
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med barna ut vs. rydde/vaske hjemme

Jeg sender partner ut med barna og later som jeg rydder/vasker


Denne likte jeg.. Men jeg later ikke som.. Jeg rydder det som synes

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no