Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

«Trenger en vask»

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-24, 08:38   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

«Trenger en vask»

Hva er det der med «trenger en vask» når man selger ting?

I rekken av i-landsproblemer kjenner jeg det lugger hver gang jeg leser det. Synes det er rart. En ting er nok at jeg synes det er litt flaut å gi fra seg noe som er møkkete, enten man gir det bort (har selv fått arvetøy som så ut som det skulle rett i vaskemaskinen) eller selger det. Men man selger jo mye lettere noe som er rent og i orden - og får en bedre pris?

Vet ikke om jeg skal klage for mye,konkurranse-situasjonen tatt i betraktning. For jeg har en opplevelse av at mine annonser fortere kan tas ned med «Solgt» når det selges som nyvasket. Hvis alle selger rene ting er det ikke nødvendigvis bra for mine salg.

Tanker?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:09   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Reagerer på samme måte, ville aldri selv solgt noe uten å vaske det først.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:10   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Samme med ting som har en liten skade, "som lett lar seg fikse". Hvis det er så enkelt, hvorfor ikke fikse det før salg da? Flesteparten av disse ser ikke ut som de er så enkle å reparere. Nå har jeg sett mest på møbler da, skal sies.

Men igår la jeg ut noe nyvasket på gis bort på Finn, og kunne lett gitt bort ti sånne på én time. Hadde jeg visst at jeg skulle ende med å gi det bort, så hadde jeg ikke gidda å vaske det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:18   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg gir stort sett bort i stedet for å selge, nettopp fordi jeg ikke gidder å styre med vasking og fiksing. Hadde aldri solgt uten å gjøre det, men velger den enkle løsninga. (Gir ikke bort synlig skitne klær, da – men typ 'har ligget ei stund i skapet men var nyvaska da jeg la det der.')

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:43   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg gir stort sett bort i stedet for å selge, nettopp fordi jeg ikke gidder å styre med vasking og fiksing. Hadde aldri solgt uten å gjøre det, men velger den enkle løsninga. (Gir ikke bort synlig skitne klær, da – men typ 'har ligget ei stund i skapet men var nyvaska da jeg la det der.')

Ligget i skapet siden det var nyvasket er innafor i min bok

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:44   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg gir stort sett bort i stedet for å selge, nettopp fordi jeg ikke gidder å styre med vasking og fiksing.

Dette. Unntaket er klær, det vaskes før det gis bort (med mindre jeg vet at det knapt er brukt og kjennes/ser helt rent ut).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 09:46   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Hvis jeg selger noe så vasker jeg først og sørger for at det er i så god stand som mulig. Hvis det gis bort tenker jeg at det ikke er like nøye og at det er en del av greia med å få noe gratis. Du slipper å betale mot at jeg slipper å bruke tid og energi på vasking og fiksing av feil (unntaket er som andre har nevnt klær, de er alltid vasket, men kan godt ha ligget i et skap i lang tid etter vaskingen og da vasker jeg ikke på nytt).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 10:43   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg gir bort det jeg ikke gidder vaske/skrubbe , tenker det er innafor når det gis bort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 11:00   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Fordi man ikke orker, kanskje. Eller har tid til å prioritere å vaske sofa eller fikse sykkel eller hva nå enn, men vil bli kvitt dingsen og er ærlig i annonsen. Fullt forståelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 11:17   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Vi har gitt bort en del som vi kanskje kunne fått noen kroner for gjennom årene, det være seg spisestuestoler som trengte en rens, en vinterdress eller jakke som trengte en lapp, har litt kranglete glidelås eller noe sånt. Nylig ga jeg bort gardiner som "trengte en vask".. ikke fordi de var skitne, men de har ligget i et skap i mange år, og hadde nok blitt litt støvete. Det er klart at jeg kunne ha leid maskin og renset stolene, eller fikset en glidelås, og fått igjen omtrent hva det kostet meg, men ofte vil jeg bare ha ting ut av huset. Om andre kan ha glede av det er det helt supert.

Litt på siden, og det er ikke sikkert det er slik alle steder, men den lokale arvegruppen her er mye triveligere enn kjøp og salg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 11:35   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi man ikke orker, kanskje. Eller har tid til å prioritere å vaske sofa eller fikse sykkel eller hva nå enn, men vil bli kvitt dingsen og er ærlig i annonsen. Fullt forståelig.

Ja. Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt. Jeg vil bli kvitt ting kjapt, og er dessverre ikke nevneverdig praktisk anlagt.

Antagelig vil en som svarer på en sånn annonse være en som fikser det som må fikses lett som en plett, og da gjør hen antagelig et godt kjøp. For prisen må jo representere kvaliteten på det som selges.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 12:07   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi man ikke orker, kanskje. Eller har tid til å prioritere å vaske sofa eller fikse sykkel eller hva nå enn, men vil bli kvitt dingsen og er ærlig i annonsen. Fullt forståelig.

Absolutt!

Jeg har gitt bort barneski med litt ødelagt binding som lett kunne fikses, men var ærlig om det i annonsen.

Vasker alltid klær før jeg gir bort/selger (gir stort sett bare bort nå uansett).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 12:19   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg er med tanken deres, MEN når jeg selv (ettersom mannen allerede hadde overtatt jobb i utlandet) skulke pakke ned et helt hus og deler av det skulle til utlandet og resten skulke til hytten eller to forskjellige lager så var det å vaske noe kanskje det som gjorde det til fullstendig ekstremt for mye å gjøre når man i tillegg hadde barn i huset. Bedre å prøve å bli kvitt det på Finn enn å kaste. Klær som tåler vaskemaskin skulle jeg nok uansett ha vasket, men detvhar mye annet som ble solgt/gitt bort uten vask/rengjøring, men som hadde hatt godt av en vask.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 12:33   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi man ikke orker, kanskje. Eller har tid til å prioritere å vaske sofa eller fikse sykkel eller hva nå enn, men vil bli kvitt dingsen og er ærlig i annonsen. Fullt forståelig.

Jepp. Jeg synes jo egentlig at ting bør vaskes før man legger det ut for salg, så derfor er det et ganske klassisk forløp her at det tar meg ÅREVIS å bli kvitt ting. Jeg har solgt barnevogn som tapte seg en tusenlapp eller to i verdi på den tida det tok å vaske trekket … For meg er det en terskel både å sette tingen i stand/vaske den, ta bilder og å lage annonse. Så da hoper det seg opp, sjøl om rotet det utgjør også sliter på meg. Jeg har rett og slett ikke kapasitet. Samtidig synes jeg jo det hadde vært fint om andre kunne få nytte og glede av ting som har mer brukstid igjen, men som bare er i veien hos meg, så egentlig burde jeg nok lagt ut flere ting jeg har stående på vent. Uten å vaske så nøye. (Noen på Østlandet som trenger en spinningsykkel eller noen ubrukte taklamper i original eske? Nei?)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 13:22   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg vasker likevell før jeg tar brukt i bruk, så for meg betyr det ikke noe,

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 13:30   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg ser at det kan være mange gode grunner til at ting ikke blir vasket før de legges ut for salg. Om de gis bort er det jo innafor at folk må ta vaskejobben selv. Men jeg har nok lett for å lese «trenger en vask» som «skikkelig skitten»; og da frister det ikke å kjøpe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 13:45   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Er jo fint om de skriver «trenger en vask» eller «må fikses», så kan jeg ta stilling til om jeg syns det er verdt det. Om det blir vanskeligere å selge er jo bare selgers problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 13:48   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et problem, så lenge det opplyses om? Da kan jo kjøper selv vurdere om de er villig til å kjøpe noe som er møkkete til den prisen eller ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 14:04   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg syns det er naturlig og fint at man er ærlig om at ting har skader eller er litt støvete, og tenker selv at det ikke alltid er overskudd til vasking, feks. Prisen må reflekteres standen.

Ting som er ødelagt som man prøver selge til en høy pris blir gjerne ikke solgt, så det masse når jeg prøvde å kjøpe tv på finn. Jeg tok aldri kontakt med de som forsøkte å selge tv for 2000 kr og skade som gjør at TV-en ikke virker.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-24, 16:20   #20
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Trenger en vask»

Jeg solgte et kjøleskap, ville bare bli kvitt det uten arbeid. Vasket over det, men skuret det ikke. Solgte det som "trenger en vask". Fikk sikkert mindre for det, men slapp å kjøre det på dynga. Vinn vinn.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no