Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Været i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 08:05   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Været i Oslo

Hvordan er det nå? Er det snø og vinter eller sol og vår? Jeg trenger å vite hvilke klær jeg skalpakke fredag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:08   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Et par plussgrader, men akkurat idag ser det litt grått ut. Kanskje det kommer seg utover dagen. Det er litt vårstemning, vil jeg si. Fuglene kvitrer og bråker.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:10   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Det ligger på rundt null grader, og skal vel gjøre det til helgen også. Det er meldt fint vær, og da kan det bli ganske vårlig midt på dagen. I sentrum er det is- og snøfritt. Litt lenger ut ligger det fortsatt mye is og i høyden er det snø.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:10   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Været i Oslo

Ingen snø?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:12   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Været i Oslo

Snø i høyden. Hm. Vi skal ha en dag i Holmenkollenanlegget. Kan vi finne snø der? Jeg vil gjerne slippe å ta med vårkledde barn som vil leke i snøen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:15   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Det kan godt hende det er snø i Holmenkollen. Vi kler barna våre i vinterklær i Oslo fremdeles, til tross for null snø. Det kan være ganske surt når det er rundt null her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:16   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Du finner helt klart snø i Holmenkollanlegget iom at det kjøres snøkanoner der når det ikke er kommet "vanlig" snø. (Du kan alltids ta en titt på www.skiforeningen.no og sjekke føremeldingen for Nordmarka Syd. Der står det om det er kjørt opp løyper rundt Holmenkollen, og det gir også en indikasjon på om det er snø eller ikke.) Jeg kler ikke på Snupp vårklær for tiden, altså. Det går fortsatt i ullundertøy, vintersko og vinterdress. Han får regnbukse over de dagene det er ekstra bløtt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:24   #8
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Været i Oslo

Jeg har begynt å legge igjen vinterdressen hjemme i alle fall. Ulldress og regndress over holder masse for lillemor, men nå er det ikke mye snø igjen hos oss heller... Men i Holmenkollen burde det da være litt?
I dag er det grått, men jeg håper på litt sol utover dagen. Da blir det skikkelig vårstemning.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:28   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det kan godt hende det er snø i Holmenkollen. Vi kler barna våre i vinterklær i Oslo fremdeles, til tross for null snø. Det kan være ganske surt når det er rundt null her.

JEPP, det er veldig surt her i Oslo til tider. Kan virke mye kaldere enn i innlandet hvor det er minusgrader og snø. Knerten her har på seg vinterdress i barnehagen, men ikke så mye under.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:34   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Det er snø i Nordmarka, ifølge min skigale søster, som gikk til Løvlia i helgen.

Men her i sentrum ser jeg ut på en grå dag. Noen små snøflekker i en nordvendt helling.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:53   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Været i Oslo

Jeg har enda ikke opplevd surt vær i Oslo. Regn og snø, ja, men ikke slikt vær som vi vestlendinger kaller surt.

Jeg må nok pakke litt av hvert, ja. Sukk! Tenkte jeg skulle slippe drasse flyet fullt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:07   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har enda ikke opplevd surt vær i Oslo. Regn og snø, ja, men ikke slikt vær som vi vestlendinger kaller surt.

Jeg må nok pakke litt av hvert, ja. Sukk! Tenkte jeg skulle slippe drasse flyet fullt.

Hehe, hva man vurderer som surt avhenger nok av hva man er vant til. Jeg har selv aldri bodd på vestlandet, men jeg merker stor forskjell på innlandet på østlandet og Oslo. Vi er mye på Hadeland, og selv om det er kaldere der enn i Oslo, er det mer hustri i Oslo og mye surere i lufta pga Oslofjorden.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:15   #13
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har enda ikke opplevd surt vær i Oslo. Regn og snø, ja, men ikke slikt vær som vi vestlendinger kaller surt.

Jeg må nok pakke litt av hvert, ja. Sukk! Tenkte jeg skulle slippe drasse flyet fullt.

I Oslo er man så vant til stabilt vær at man blir veldig bortskjemt. I dag er det hustri og surt dvs. grå himmel og litt vind..... Det er ikke verre her enn at du kan ha med et litt tynnere sett til barna: ull + regnsett eller en vinterdress. Du trenger absolutt ikke ta med hele garderoben!

God tur!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:23   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Været i Oslo

Jeg foreslår en stk utedress, lue, votter, en tynn fleecedress/innetøy, et stk ullundertøy, noen ullsokker og sherrox.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:50   #15
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg foreslår en stk utedress, lue, votter, en tynn fleecedress/innetøy, et stk ullundertøy, noen ullsokker og sherrox.

For meg er dette fullt vinterutstyr, er ikke det litt mye for en helg i Oslo når man reiser med fly?

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:13   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

For meg er dette fullt vinterutstyr, er ikke det litt mye for en helg i Oslo når man reiser med fly?

Tja, hvis hun har tenkt at ungene skal være ute i løpet av helgen så er vel det lurt. Det er sånn jeg kler på ungene hver dag, tynt ullundertøy og fleecedress inne og vinterdress ute, sko avhenger av slaps, snø, regn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:17   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har enda ikke opplevd surt vær i Oslo. Regn og snø, ja, men ikke slikt vær som vi vestlendinger kaller surt.

Jeg må nok pakke litt av hvert, ja. Sukk! Tenkte jeg skulle slippe drasse flyet fullt.

Da vet du jo hvordan vær det er i Oslo da, ikke noe vits å svare

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:02   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Jeg antar alle vet at man kan finne ganske detaljert værmelding på http://www.yr.no? (Og det er ellers klart for meg at skal barna være ute om vinteren, man ta med "fullt vinterutstyr" til dem, enten de skal være ute én dag på en helgetur eller hver dag i en måned.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 16:22   #19
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Været i Oslo

Ad: fullt vinterutstyr:
Vi har nok en tendens til å pakke lett. I en slik situasjon ville jeg forsøkt å ta med minst mulig (og evt. droppet utetid med barna til fordel for shopping og cafébesøk (og evt andre inneaktiviteter).... )

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 16:25   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Været i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Ad: fullt vinterutstyr:
Vi har nok en tendens til å pakke lett. I en slik situasjon ville jeg forsøkt å ta med minst mulig (og evt. droppet utetid med barna til fordel for shopping og cafébesøk (og evt andre inneaktiviteter).... )

Det kunne nok jeg også finne på. Men da ville jeg ikke planlegge en dag i Holmenkollanlegget.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no