Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 21:31   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Ser det er mange som abonnerer på flere blader og tidsskrifter, og det gjør vi også. Vi har hatt PC world i en lang periode, Foreldre og barn, Fjell og vidde, KK, Henne osv. osv.

Tar dere vare på absolutt alt, eller kaster dere?

Vi har akkurat innsett at vi bare kan kaste alt vi har plassert sirlig i tidsskriftordnere, vi rekker aldri å se på det likevel. Mye informasjon finner vi likevel på nettet om vi skulle trenge det. Bladene er liksom best å kose seg med på senga eller på sofaen, men så mister de verdien straks de er lest, i alle fall de fleste. PC-blader fra 2000 er jo morsomme å kikke på nå, men nyttige er de jo ikke akkurat...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:56   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Prøvde en periode å ta vare på de Glossy magasinene jeg kjøpte, men innser at det ikke lar seg gjøre med en leilighet på 68 kvadratmeter. Dessuten leser jeg nærmest aldri i de, og dersom jeg skulle finnne på det, er det sikkert ikke noe jeg ikke kan finne på nett.

Når jeg tenker meg om, er det år og dag siden jeg kjøpte et magasin. Leser det jeg har lyst til på nettet. Det hender at jeg kjøper hvis det er 25% på alle utenlandske magasiner (som er svindyre).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:57   #3
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg kaster ikke bladene, men burde vel egentlig gjort det. De blir jo aldri lest igjen. Men, jeg har visst angst for å kaste ting...

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:58   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Ukeblader leses, oppskrifter rives ut også tar jeg dem med på jobb eller gir dem i barnehagen slik at de kan klippe i dem og lage collage. Interiørblader samles på og leses om og om igjen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:07   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Vekebladet eg abonnerer på går vidare til mamma når eg har lest det, det same gjer dei fleste andre blad eg evnt. måtte finne på å kjøpe ekstra. Eitt og anna interiørblad som måtte dukke opp, hender det at eg sparar på.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:10   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg kaster Det Nye (som jeg abonnerte på før), men tar vare på Mamma og Levende Historie. De tas fram igjen ganske ofte, enten det er for å se etter en oppskrift eller en artikkel som en elev kan bruke i en historieoppgave.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:43   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Fagtidsskrifter tas vare på. Annet kastes.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:50   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg tar vare på interiørbladene jeg abbonerer på. Kamille koser jeg meg lenge med før jeg legger det på venterommet på jobben.
Om jeg en skjelden gang kjøper klassiske ukeblader havner de også på jobb. Mannen samler på Pondus.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:01   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg sparer av og til, men så rydder jeg, tenker at det er bare tull å spare siden jeg aldri ser i de igjen, og så drar jeg på Bruktboka.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:10   #10
Maud
Påskehore
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 24
Maud har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

jeg samlet altfor mye blader før, men nå tar jeg bare vare på interiør-bladene mine, for der kan jeg hente mye inspirasjon senere

Maud er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:25   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg har spart på mye. Men med abonnement på 3 interiørblader, Norsk Golf, Spis Bedre samt at jeg har fått Gravid og Foreldre&Barn gratis i perioder, blir det vanvittig mye. Nå skal vi flytte og jeg tror egentlig at jeg skal kvitte meg med mye av bladene. Tar nok vare på en del Bonytt og Bo Bedre, de liker jeg best. Jeg kjøpte mye utenlandske blader som Wallpaper, Cosmo og Marie Claire (UK ed. den gangen de var ett ordentlig blad med undersøkende journaliststikk) da jeg var student og før barn Det var tøft å gi bort disse.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:26   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Kast, kast, kast. Min mann er en samler, vi har ikke plass til to.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:28   #13
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg sparer på Foreldre & Barn bladene - de lagres i kassetter og settes i boden etter hvert. Mannen samler på alle Pondus bladene sine.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:21   #14
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg kaster bladene etterhvert
De blir aldri lest flere ganger ,så da blir det liksom bare husfyll.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:56   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Mannen abonnerer på Vagabond og jeg på Kamille. Vi tar vare på dem en god stund (Vagabond langt lenger enn Kamille), men vi har for liten plass til å ta vare på dem i all evighet. Tar en ryddesjau en sjelden gang i mellom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:05   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg er ikke flink nok til å kaste dem og det begynner etterhvert å irritere meg. De tar jo så mye plass.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:12   #17
Mrs Butler
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 119
Mrs Butler er litt kul
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg gir alle blader videre etter at jeg har lest dem.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:48   #18
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg kaster det meste. Tar vare på de oppskriftene jeg vil prøve og de reisereportasjene jeg liker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:52   #19
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg jobber jo i bladforlag, så jeg kaster mesteparten av det jeg tar med hjem, det blir utrolige mengder blader på et år. Jeg har noen jeg samler på, de har jeg samlet på i mange år og der greier jeg ikke helt og stoppe....

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:22   #20
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sparer dere på blader og tidsskrifter?

Jeg bytter blader med en venninne - utover det kastes alt. Er hverken ryddig og organisert nok til å ta vare på mer enn det aller nødvendigste.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no