Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pruting i Noreg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-08, 12:48   #1
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Pruting i Noreg

Eg gjekk akkurat no i lunsjpausen forbi ein liten barneklesbutikk der dei hadde 30-50% salg. Eg såg ei ganske fin, ljos brun, fôra bukse som det var 50% på, som eg kunne tenkt meg til sonen min (det var ei att i str. 140). Men ho kosta 745 kr ny. Og da synest eg at det framleis er litt dyrt med halv pris :gjerrig:. Ungar slit jo klede så veldig fort i den alderen, og veks gjer dei òg... Og det var heilt sikkert i hovudsak merket (som eg ikkje hugsar kva var nett no) som gav den prisen – buksa var ikkje SÅ spesiell liksom.
Hadde det vore greit om eg gjekk inn i butikken og føreslo 250 kr t.d.? Eller tilbaud meg å kjøpe ho om eg fekk 70% avslag? Er det greit å gjere slik i Noreg? Eg har handla ganske mykje i den butikken, så eg er vel nesten fast kunde

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:49   #2
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prutin i Noreg

Hm. Ein liten feil i overskrifta der. G'en forsvann på mystisk vis, og no ser det meir ut som den russiske presidenten...
Kan ein modde fikse det tru? igjen...

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:50   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Jeg holdt nesten på å fjerne en R jeg, for jeg var sikker på at det var den russiske presidenten du snakket om.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:51   #4
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg holdt nesten på å fjerne en R jeg, for jeg var sikker på at det var den russiske presidenten du snakket om.

Ja, det hadde jo ikkje vore så overraskande. Eg framstår vel som ein som snakkar meir om han enn om pruting

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:52   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Når det allereie er sal synest eg det må vere meir ok å forhandle pris enn når vara har ordinær pris. Sal handlar jo om at butikken skal kvitte seg med varer, så det skadar jo ikkje å spørje?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:52   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Men uansett, min mening er at det skader ikke å prøve. Man oppnår ingenting ved å være snill pike.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:54   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Det hadde ikke ramlet meg inn å prute på klær i en klesbutikk. Kan man det altså?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:55   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men uansett, min mening er at det skader ikke å prøve. Man oppnår ingenting ved å være snill pike.

Det er sant.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:55   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Eg har gjort det på kle med småskader og sånn, og fiksa dei etterpå. Det verkar som om det er heilt vanleg. Då må det vel vere ok med salsvarer også?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:56   #10
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det hadde ikke ramlet meg inn å prute på klær i en klesbutikk. Kan man det altså?

Nei, det slo meg òg først, men så er det jo det at dei sikkert gjerne vil bli kvitt kleda før våren. Og eg hadde glatt kjøpt buksa for 200-250. Og det er vel betre enn å ikkje få selt ho?

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:58   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Nei, det slo meg òg først, men så er det jo det at dei sikkert gjerne vil bli kvitt kleda før våren. Og eg hadde glatt kjøpt buksa for 200-250. Og det er vel betre enn å ikkje få selt ho?

Ja. Jeg syns du skal prøve. Og fortelle oss hvordan det gikk.

Som Alfa pruter jeg også om det er feil på klærne, om feilen er så liten at jeg kan fikse den selv.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:01   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Siden det er salg og de vil kvitte seg med varer, og du nesten er stamkunde, så skader det ikke med en forespørsel?
Men jeg husker at jeg for en del år siden som ekstrahjelp i en veske-og skinnbutikk holdt på å dåne vippen av at en nordlending på Oslo-ferie prøvde å prute uhemmet på en koffert. Det var absolutt ikke vanlig å prute.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:07   #13
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Jeg pruter av og til når jeg handler mye. Blant annet i sportsforetningen, og i stor mote. Uavhengig av salg. Jeg pruter ikke hard, men antyder. Synes det er helt fair. Men jeg gjør det langt fra i alle butikker.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:27   #14
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pruting i Noreg

Jeg har prutet på fullprisvarer når jeg har kjøpt flere ting, eller når varen har vært ekstra dyr. Jeg har aldri forsøkt å prute på salgsvarer, men det er da bare å forsøke? Det verste som kan skje er vel at de sier nei, så lenge du pruter litt forsiktig og ikke for pågående tenker jeg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no