Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 17:36   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Jeg lurer på å kjøpe dette bordet til terrassen. Noen som har det og kan fortelle meg om det duger?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:40   #2
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Jeg har et som ligner veldig, det fungerer bra. Noe bestemt du lurer på?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:45   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har et som ligner veldig, det fungerer bra. Noe bestemt du lurer på?

Tja, jeg lurer på om det er stødig og om det tåler vær og vind uten å bli stygt med én gang. Det står at det skal oljes. Vil det eventuelt kunne males hvis det blir veldig stygt? :grønn:


Dette er opplysningene jeg finner om det:

Sitat:

Massiv akasie; en hard og slitesterk tresort, egnet for utendørs bruk.
Nedfellbare klaffer; bordets størrelse kan justeres etter behov.
Hull til parasoll i bordplaten, suppler med parasollfot.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:47   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Og er det mulig å ta de klaffene enkelt av og på? Det virker litt dumt å ikke kunne sitte på enden når de er nedfeldt.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:58   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Aha, det kan jeg jo ikke svare på siden jeg ikke har det samme bordet. Svarer på ting du ikke spør om.

Vårt er fra Jysk og ser slik ut.



Det tåler vær og vind og klaffene er lett å ta av.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:00   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Jeg har et sånt. Det er lett som en plett å ta av klaffene og jeg er veldig fornøyd med det. Men jeg vil absolutt anbefale å olje bord og klaffer. Vi har på voksduk. :ikke oljet:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:05   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Takk for svar, Eia!

Kanne: Jysk har jeg faktisk ikke tenkt på før. Jeg tror vi skal sjekke ut det også. Takk for hjelpen!

Har dere matchende stoler? Jeg ser for meg at helt enkle klaffestoler eller stablestoler som ikke er matchende. Kommer det til å se dumt ut, tro? :hm:

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:08   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Me har vist dette bordet. I følge mannen er det heilt ok. Me har hatt vårt lagra på låven i vinter.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:15   #9
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Vi har bordet og er veldig fornøyde med det. Ikke minst fordi det er mulig å dekke til mange når begge klaffene er på. Klaffene er enkle å ta av og på. Som alle trebord holder det seg best om det får olje innimellom. Det er en stund siden sist Vi bruker også voksduk-trikset.

Stolene som hører til anbefaler jeg derimot ikke. De er tunge, tunge å slå sammen og putene som hører til er så tynne at stolene blir harde å sitte på. De kjennes vel egentlig akkurat så billige å sitte i som de er

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:20   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg har et sånt. Det er lett som en plett å ta av klaffene og jeg er veldig fornøyd med det. Men jeg vil absolutt anbefale å olje bord og klaffer. Vi har på voksduk. :ikke oljet:

Hehe, vi og.
Vi har ikke oljet vårt. Og i fjor beiset vi det, men det flasser bare av.
Men det er rett og slett dårlig vedlikehold fra vår side.

Så vi har også voksduk på vårt. Sånn ellers er det et supert bord!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:21   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Her er vårt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:26   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Vi har et fra Jysk, tror jeg det er, som ligner. Vi har oljet det, men det ser likevel helt skrekkelig ut på bordplaten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 23:23   #13
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Har dere matchende stoler? Jeg ser for meg at helt enkle klaffestoler eller stablestoler som ikke er matchende. Kommer det til å se dumt ut, tro? :hm:

Har du voksduk på, øker alternativene betraktelig.

Vi har ikke helt landa på valg av stoler. Akkurat nå vurderer vi å lage to frittstående benker (spesiallengde til kroken vår) og ha stablestoler til resten.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 02:54   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.400
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

LilleT - trebord er alltid litt slitsomt. De blir som regel værbitte og ikke helt pene med tiden om man ikke oljer og eventuelt sliper. Og man må helst olje to ganger per år, i slutten og i begynnelsen av sommeren. Men det har sin sjarm også når det ser slitt ut, syns jeg. Vi har trebord på hytten og de tar vi inn når vi ikke er der og da klarer de seg så mye bedre, de får ikke regn på seg og vi slipper å olje. Trebord bør helst oppbevares inne på vinteren.

Angående stoler; se til at dere kjøper stoler som er gode å sitte på.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:43   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Me har vist dette bordet. I følge mannen er det heilt ok. Me har hatt vårt lagra på låven i vinter.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

LilleT - trebord er alltid litt slitsomt. De blir som regel værbitte og ikke helt pene med tiden om man ikke oljer og eventuelt sliper. Og man må helst olje to ganger per år, i slutten og i begynnelsen av sommeren. Men det har sin sjarm også når det ser slitt ut, syns jeg. Vi har trebord på hytten og de tar vi inn når vi ikke er der og da klarer de seg så mye bedre, de får ikke regn på seg og vi slipper å olje. Trebord bør helst oppbevares inne på vinteren.

Det er noe av problemet vårt her. Vi har ikke innendørs lagringsplass til bordet på vinterstid. Det må stå ute innpakket i presenning. Inntil nå har vi hatt sånne gamle standard plastmøbler. Det er sikkert denslags som holder seg best utendørs? Jeg finner ingen gode alternativer til tre. jeg er ikke så glad i rotting eller glassplate-bord.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:44   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Den finnes jo mange kule voksduker, forresten!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:45   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanõ utebord. Noen som har?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her er vårt.

Hvilke stoler har dere?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:33   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Vi har det fra IKEA og vårt har holdt seg veldig fint, takket være svigerfar som sørget for å olje det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:35   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Men alle dere som har bordet oppbevarer det innendørs på vinteren, eller?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:45   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Nordanö utebord. Noen som har?

Vi oljer, oppbevarer det innendørs på vinteren og behandler det på alle måter prima. Og så våger det likevel å bli stygt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no