Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pokkers Tide og Fjord1

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 19:36   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkers Tide og Fjord1

Ja, det er vel det de heter. Disse to selskapene som man må innom for å komme seg herfra til Bergen og omvendt.

Sønnen min bor hos sin far og er her annenhver langhelg.

Nå har det begynt å gå gassferger mellom øya og fastlandet, som bruker 37 minutter fremfor 55 som de gjorde tidligere. Dette har jo innebært en del ruteforandringer.

I dag tok jeg bussen til kaia som vanlig for å dra over og hente Jørgen. Dere korresponderer vel, spør jeg bussjåføren. Nei, det gjorde de ikke. Og vet dere forskjellen på fergeavgang og bussankomst?

ETT minutt! Ett jævla minutt! Bussjåføren sier at han vanligvis ser ferga gå ut fra kai i det han kjører ned på kaianlegget. Hvor høl i hodet er ikke dette? Jeg snakket med en medstudent for en tid tilbake. Før gassfergene begynte å gå var bussene ikke tilpasset alle rutene slik de var før. Ja, for de har jo forandret på rutene, men IKKE godt nok i det hele tatt. Bl.a. er det helt vanlig at rutebussene går fem minutter før fergen kommer inn. Uansett; hun hadde snakket med både Tide og Fjord1 og svaret fra begge var; det var uaktuelt å tilpasse seg hverandre mer enn de allerede hadde gjort. Snakk om kundevennlighet!

Så da sto jeg da, en time og ventet på kaien til neste ferge kom. Ja, for den som skulle gå en halvtime etter var selvsagt kansellert. Venterommet var stengt. Det høljet noe vanvittig. Morsomt.

På Halhjem regnet jeg med å måtte vente en halvtime på neste ferge, istedet for bare å hente Jørgen ombord i fergen å bli med samme tilbake som vanlig, fordi kystbussen ikke gikk. (ja, for noe rutebuss tilbake finnes jo ikke) Men da kom den eneste flaksen på turen; kystbussen hadde ikke kansellert sin avgang selv om Fjord1 hadde det, så den bussen som skulle vært med båten en halvtime tidligere sto fremdeles og venter på kai. Og jeg klagde min nød til bussjåføren og fikk ene ungen gratis. Så slutten på dagen ble jo ikke så aller verst, selv om jeg brukte en god del mer tid på reisen enn jeg hadde trengt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:36   #2
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Hjelpes for en tur du hadde og det for ett minutt. 1 minutt, det er jo idioti

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:41   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

SÅ frustrerende, jeg har ikke ord for hvor idiotisk det er at de ikke kan samarbeide.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:44   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Halleluja! Er det mulig !

LIker ikke salongen i gassferjene forresten. Dårlig sittecomfort. Sånn. Der fikk jeg også klagd litt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:48   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

For et fantastisk system.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:50   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Ja, det er mulig. Jeg ble helt paff når jeg fant ut at det var så ille. Rett og slett.

Salongene er ikke alle tiders. Beste trikset deres er at de har en helt åpen kiosk/kafeteria løsning og ALT snop, chips og sånt er plassert under benkehøyde, dvs rett i åsynet på de minste. Smart.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:52   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Det der er rett og slett hemningsløst irriterende. Og ufattelig arrogant overfor passasjerene. Bruke kollektivtransport, my ass. Det er ikke rart at mange setter seg i bilen, i stedet for å hutre på Halhjem i tid og evighet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:57   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Har hørt at salongene på gassfergene ikke skal være de beste nei..

Generelt så er tide noe tull.. og rutene her til og/haljem bare til å le av..
jeg har flere ganger blitt kjørt fra når jeg kommer med bussen til bergen og skal over på overgangsbussen. fordi at noen busser korresponderer og noen ikke.. men hvem som gjøre det og hvem som ikke det står ikke noe plass.

Kundevendig og i tide er de hvertfall ikke.. jeg har begynt å bruke bil orker ikke å bruke timesvis på venting på busser som ikke går når de skal lenger.. Min gravide kropp orker det rett og slett ikke lenger..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:15   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Er det virkelig mulig???

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:29   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Det er forferdelig irriterende når det ikke korresponderer, jeg vet alt om det (reise i gamle dager med to ferjer for å komme meg til sykehus i Os). Men det er faktisk ikke Tide og Fjord1 sin feil, men Hordaland Fylkeskommune og de tullingene der som har satt opp rutesystemet. Tide og Fjord1 kjører bare på anbud spesifisert ned til minuttet av fylkeskommunen. Så klag til de som sitter der og ikke kan se sammenhenger i ruteplanleggingene. Hvor vanskelig kan det være å få buss til å korrespondere med ferje, liksom?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 20:12   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokkers Tide og Fjord1

Det er jo komplett idiotisk at ferge og buss ikke korresponderer når det er snakk om ett, fattig minutt!

Hvis du er litt dramaqueen og liker personlig oppmerksomhet kan du helt sikkert havne på forsiden av BT med den historien der!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no