Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

The accidental gardener

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-12, 21:38   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardener

Jeg skrev et lengre innlegg her i sted, men det ble visst spist før det ble postet.

I alle fall, jeg er nok litt her jeg også. Har ikke egentlig grønne fingre. Men noen tror jeg har det, bare fordi jeg ønsker meg drivhus. Til tomatplantene mine!!! For ja, jeg dyrker grønnsaker fra frø, den delen er grei. Men nå har vi kjøpt hus med hage. Med noe jeg vet hva er, noe jeg ikke vet hva er, noe til nytte og noe til pynt. Rips, de skal jeg kunne lese meg opp på (og lage saft og gele av) Rododendron, må jeg lære meg å stave, men skal vel klare den også, dog er den preget av at den står i den gruppen med (for meg) ellers ukjente busker som nok var plantet "passe tett sammen" da de var små. Det er de ikke lenger, og det hele ser litt snålt ut, jeg vurderer sterkt å fjerne. Men busker og "trær" har stamme og røtter og det blir fort ikke så lett å få bort, midt på plenen... Jeg aner ikke hvor jeg skal ta fatt, det står en liten rest av et tre orkanen tok i jula også, ser ruskete ut, må ryddes opp i på et vis.

Men blomster, det er her lite av. Virkelig. Her er noen gule liljer som både mamma og svigermor mimrer om at "sånne hadde mamma hjemme" og noe blomster som svigermor mente kanskje er klematis, tror jeg hun sa? Men ikke en eneste løk. Løk kan jeg, sånn løselig. Jeg har med meg noe, skal få noe av mamma, og kommer nok til å skaffe noen selv også, men akkurat den delen, med når kjøpe, når plante (og hva gjør jeg med dem i mellomtiden om de skal kjøpes nå og plantes i oktober?) er jeg ikke helt god på da.

Men, det skal nok bli bra etterhvert.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:02   #42
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The accidental gardener

Hva er feil når tulipanene ikke vil blomstre? Jeg har mengder med tulipanblader men svært få blomster.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:10   #43
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardener

Jeg stiller meg i køen bak Candy, bortsett fra at jeg gleder meg til å komme hjem til mine fine blomster. Jeg har aldri så fine blomster som når jeg kommer hjem i fra ferie.
Det er lurt å finne den personen med grønnest fingre i nabolaget og la vedkommende passe blomstene i ferien.

Alle mine blomster står i store krukker. Enkelt om høsten, bare tømme de i hengeren, kjøre til hageavfalldeponiet og kjøpe nye til våren.

Jeg har forresten gjødslet plenen i år! Mannen er hakkende gal, fordi den vokser noe helt utrolig. Han er allergisk mot gress og den som må klippe plenen. Jeg er strålende fornøyd, fordi den er grønn og fin. 1. gang på 10 år vår plen får gjødsel. Jeg er glad i å drikke sherry og lukte på blomster, men de må ikke kreve for mye av meg, blomstene that is.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:18   #44
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Alle mine blomster står i store krukker. Enkelt om høsten, bare tømme de i hengeren, kjøre til hageavfalldeponiet og kjøpe nye til våren.

Enkelt!? Har du forsøkt stauder?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:21   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mannen er hakkende gal, fordi den vokser noe helt utrolig. Han er allergisk mot gress og den som må klippe plenen. .

Unnskyld meg men ... Hæ?! Mannen er allergisk, men må klippe plenen likevel?! Seriøst?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:23   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Unnskyld meg men ... Hæ?! Mannen er allergisk, men må klippe plenen likevel?! Seriøst?!

Jeg er også allergisk. Alternativet er å brosteinslegge hele plenen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:24   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Enkelt!? Har du forsøkt stauder?

Nei....

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:39   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er også allergisk. Alternativet er å brosteinslegge hele plenen.

Ah. Da var det straks mer forklarlig. Beklager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:43   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardener

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ah. Da var det straks mer forklarlig. Beklager.

Han er ikke HYPER-allergisk altså. Det går over med en cyrtec.
Jeg klipper også plenen, men det er ikke favorittgjørmålet til noen av oss.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no